9000 sytkäkasettin väri?
9000 sytkäkasettin väri?
Apuva. Tuli kohnattua tuommone saabi..9000cse -92 ( ilmeisesti -93 malli ) 2.0t. En kerinnyt sillä ajamaan kun pari päivää kun rupes käymään huonosti...kierroksilla tuntuu kyllä toimivan..niin ajattelin sitten että se on se sytkäkasetti kun sanoi sopimuksen irti...löysin toisen samanlaisen mutta vaihtamalla ei parantunut..MUTTA. .kyseessä on musta kasetti..ja nyt luin jostain että siinä kuuluisi olla punainen? Mistä siis tiedän kumpi siihen kuuluu? Jos edellinen omistaja on laittanut siihen vääränvärisen kasetin?
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 173
- Liittynyt: La Joulu 18, 2010 16:36
- Paikkakunta: Leppävirta/Varkaus
Re: 9000 sytkäkasettin väri?
Punanen kasetti on t5 moottorissa mutta tilapäisesti toimii myös mustalla kasetilla.tumi83 kirjoitti:Apuva. Tuli kohnattua tuommone saabi..9000cse -92 ( ilmeisesti -93 malli ) 2.0t. En kerinnyt sillä ajamaan kun pari päivää kun rupes käymään huonosti...kierroksilla tuntuu kyllä toimivan..niin ajattelin sitten että se on se sytkäkasetti kun sanoi sopimuksen irti...löysin toisen samanlaisen mutta vaihtamalla ei parantunut..MUTTA. .kyseessä on musta kasetti..ja nyt luin jostain että siinä kuuluisi olla punainen? Mistä siis tiedän kumpi siihen kuuluu? Jos edellinen omistaja on laittanut siihen vääränvärisen kasetin?
Elikkäs väärä

9000 Cse 2.0t Jubilee -97 Stage X
900s 3d og -91
#6089
900s 3d og -91
#6089
Re: 9000 sytkäkasettin väri?
Voi pylly..sitä pelkäsinkin...no jos sen vaihtamalla sais saabi käymään kunnolla 

Re: 9000 sytkäkasettin väri?
Mitähän vahinkoa aiheuttaa kun ajellut väärällä kasetilla..tyyliin meneekö se kasetti rikki tai ohjausboksi tms?
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 173
- Liittynyt: La Joulu 18, 2010 16:36
- Paikkakunta: Leppävirta/Varkaus
Re: 9000 sytkäkasettin väri?
Eise mitään sieltä oo hajottanu, joten punainen kasetti paikoilleen ja kovaa ajoa!tumi83 kirjoitti:Mitähän vahinkoa aiheuttaa kun ajellut väärällä kasetilla..tyyliin meneekö se kasetti rikki tai ohjausboksi tms?
9000 Cse 2.0t Jubilee -97 Stage X
900s 3d og -91
#6089
900s 3d og -91
#6089
Re: 9000 sytkäkasettin väri?
Suuret kiitokset vastauksista 

Re: 9000 sytkäkasettin väri?
Tuo tosin taitaapi olla DI/APC eikä T5, jos vuosimalli pitää paikkansa ja tekniikka on alkuperäinen, mutta toimii se musta kasetti siinäkin.Turbohullu kirjoitti:Punanen kasetti on t5 moottorissa mutta tilapäisesti toimii myös mustalla kasetilla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 9000 sytkäkasettin väri?
Ja samalla tietty tulpat vaihtoon...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: 9000 sytkäkasettin väri?
Punanen kasetti paikallaan ja uudet tulpat myös...ja se käy päin honkia vielki..prkl. täytynee ruveta metsästämään vikaa muualta 

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2238
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: 9000 sytkäkasettin väri?
Letkut tarkistukseen(huolella kaikki, jokapuolelta) ja ilmamassamittarin puhdistus, otat irti ja suihkuttelet huolella puhtaaks (räkleen
tai pilotti tavaraa). Käykö vajailla pytyillä vaan muuten kehnosti?
tai pilotti tavaraa). Käykö vajailla pytyillä vaan muuten kehnosti?
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: 9000 sytkäkasettin väri?
Tyhjäkäyntiventtiilin voisi myös puhdistaa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 9000 sytkäkasettin väri?
Eli kerrataas tilanne:
-Tonnari ('92, eli LH & DI/APC) käy päin honkia tyhjiksellä, toimii ok kierroksilla.
-Se käy ylipäätään, joten kampuran asentoanturi ja sytkäkasetti tekee edes jotain.
-Tyhjiksellä ei bensaa paljon tarvita, joten jos kierroksilla toimii paremmin, syypää tuskin on bensapumppu
Tähän mennessä tehtyä:
-Vaihdettu DI-kasetti
-Vaihdettu tulpat
Ehdotettuja toimenpiteitä:
-Ali/ylipaineletkujen vaihto (samalla voisi vaikka starttipilotilla koettaa etsiä imuvuotoja)
-MAF:n puhdistus
-Tyhjäkäyntimoottorin puhdistus
Lisätarkennusta haetaan:
-Onko vetoja vai onko tehot hukassa?
-Miten auto toimii vähällä kaasulla alhaisilla kierroksilla?
-Onko vaihdettu sytkäkasetti orggis vai tarvike ja uusi vai käytetty?
-Ovatko uudet tulpat mallia NGK BCPR7ES(-11)?
-Jos autossa on ahtopainemittari, niin mitä se näyttää tyhjiksellä ja vedossa?
Ideoita vianhaun helpottamiseen foorumin avustuksella:
-Saatko julkaistua vaikka videota siitä miten auto käy ja mitä se tekee väärin?
-Kertomalla missäpäin auto on voi olla mahdollisuus, että joku paikallinen mallin tunteva rohkenisi antamaan arvionsa ihan livenä.
-Tonnari ('92, eli LH & DI/APC) käy päin honkia tyhjiksellä, toimii ok kierroksilla.
-Se käy ylipäätään, joten kampuran asentoanturi ja sytkäkasetti tekee edes jotain.
-Tyhjiksellä ei bensaa paljon tarvita, joten jos kierroksilla toimii paremmin, syypää tuskin on bensapumppu
Tähän mennessä tehtyä:
-Vaihdettu DI-kasetti
-Vaihdettu tulpat
Ehdotettuja toimenpiteitä:
-Ali/ylipaineletkujen vaihto (samalla voisi vaikka starttipilotilla koettaa etsiä imuvuotoja)
-MAF:n puhdistus
-Tyhjäkäyntimoottorin puhdistus
Lisätarkennusta haetaan:
-Onko vetoja vai onko tehot hukassa?
-Miten auto toimii vähällä kaasulla alhaisilla kierroksilla?
-Onko vaihdettu sytkäkasetti orggis vai tarvike ja uusi vai käytetty?
-Ovatko uudet tulpat mallia NGK BCPR7ES(-11)?
-Jos autossa on ahtopainemittari, niin mitä se näyttää tyhjiksellä ja vedossa?
Ideoita vianhaun helpottamiseen foorumin avustuksella:
-Saatko julkaistua vaikka videota siitä miten auto käy ja mitä se tekee väärin?
-Kertomalla missäpäin auto on voi olla mahdollisuus, että joku paikallinen mallin tunteva rohkenisi antamaan arvionsa ihan livenä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9000 sytkäkasettin väri?
No niin... Oireilu alkoi siis nii, että tyhjäkäynnillä kävi vajaalla, ja kierrokset seilasi paristasadasta kahteen tonniin. Mutta kierrosten noustessa yli 1800 käynti muuttui normaaliksi...kiihdyttäessä sama..alle 2000 kierroksen nyppi ja pätki ja yli kun mentiin rupes puhtia löytymään. Elikkäs nyt on tulpat vaihdettu, starttipilotin kanssa suihkittu pitkin poikin mitään ihmeempää huomaamatta. Sytkäkasetti (käytetty) vaihdettu kahteen kertaan. Tyhjäkäyntipumppu pesty. alipaineletkuja ym muita johtoja ihmetelty. Eilen en saanut enää saapia käyntiin kuin ottamalla ilmamassamittarista piuhan irti...no tänään vaihdoin (käytetyn) ilmamassamittarin ja nyt se ei käynnisty laisinkaan...tai siis hörähtää käyntiin ja sammuu oitis... hyviä ideoita kellään? Voisiko esim. bensapumppu tai sen rele oireilla näin?
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: 9000 sytkäkasettin väri?
Omassa vuoti imusarjan tiiviste. Kävi idleä huonosti mutta toimi kierroksilla/ajossa ok. Imusarjassa on alipaine suurin just idlellä. Ruiki sitä präkliiniä myös sarjan juureen. Vuoto voi olla myös alapuolella jonne on vaikea edes mitään ruiskia.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: 9000 sytkäkasettin väri?
Kiitoksia kaikille avusta. Vika löytyi ja siis todellakin oli imuvuoto. Imusarjan alapuolelta oli yksi pultti mennyt poikki...kaikkea sekin näemmä aiheuttaa 
