Moottorin vikavalo
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Moottorin vikavalo
Täyskaasu ohitus stepillä n.160kmh, palaaminen omalle kaistalle jossa moottorijarrulla tiputus 110kmh jonka aikana välkäytti moottorin vikavaloa kerran (CE ei syttynyt). Käynnissä en huomannut muutosta eikä mitään vikakoodejakaan näkynyt sidissä. Mikä moisen säikäytyksen vois aiheuttaa?
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Moottorin vikavalo
Ihan villi veikkaus että random missfire cylinder detected.. Näytti miss valikkoon lukemia paukauttelevan vastaavissa tilanteissa mutta ei aina koodiksi asti kuitenkaan, ja silloin juuri kun Fast throttle oli softassa päällä. Ilmiö hävisi kun sen fast throttlen otti softasta pois päältä.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Moottorin vikavalo
Herkempää kaasupolkimen vastetta
Se on yks asetus siellä BioPower-softassasi, minkä voi poistaa kokeeksi, kunhan on sopivat softauslaitteet.
Se on yks asetus siellä BioPower-softassasi, minkä voi poistaa kokeeksi, kunhan on sopivat softauslaitteet.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Moottorin vikavalo
täytyypä siis lähtee käymään vaasassa.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Moottorin vikavalo
Ensin voisi vaikka soittaa ja kysyä softan tekijältä että onko se päällä vaiko ei. Niin ei tule turhaa reissua jos sitten sattuukin olemaan niin ettei se päällä ole. Voihan se olla ettei se ole softassasi päällä, toiset käyttää ja toiset ei sitä fast throttlea oletuksena.
Mulla ainakin pukkas koodia aika-ajoittain jos fast throttle oli päällä. Kertaakaan ei ole tullut kun se otettiin pois..
Mulla ainakin pukkas koodia aika-ajoittain jos fast throttle oli päällä. Kertaakaan ei ole tullut kun se otettiin pois..
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Moottorin vikavalo
Huomaako sen kaasun herkkyyden oikeen polkimes asti vai kuinka se muuttuu jos ottaa pois päältä siis jos on edes päällä?Pakari kirjoitti: Mulla ainakin pukkas koodia aika-ajoittain jos fast throttle oli päällä. Kertaakaan ei ole tullut kun se otettiin pois..
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Moottorin vikavalo
Joissain tilanteissa eron huomaa. Tarkkaan en tiedä mitä kaikkea muuta fast throtle tekee kuin että kun se laitetaan päälle niin tällöin poistuu Engine.Tip.in/tip.out limitteri. Tarkoittaen käytännössä sitä, että fast throtlen ollessa päällä moottorin nopeita kuormituksen muutoksia ei rajoiteta ohjelmallisesti, kuormituksen lisääntymis/vähentymis tilanteissa. Nämä äkilliset muutostilanteet saattavat aiheuttaa missfirejä joissakin tilanteissa, näin olen asian ainakin ymmärtänyt.
Eniten muutoksen huomaa sellaisessa tilanteessa kun painat kaasun äkillisesti pohjaan.. (esim. maantienopeudesta painat yks-kaks kerralla pohjaan) Ehkä "pienellä viiveen" käsitteellä voisi havainnollistaa näin tekstimuodossa eroja siihen että onko fast throtle päällä vai ei. Jos on päällä, niin äkillisessä kuormituksen muutostilanteessa ei viivettä moottorin reagoinnissa jos ei ole päällä pieni viive.
Jos kaasua ei taas paina äkillisesti pohjaan, vaan rauhallisesti jouhevalla liikkeellä niin tällöin eroa ei huomaa. Koska eihän moottorin kuormitus muutu nopeasti silloin..
Vakiona, esim. tehtaan jäljiltä olevassa autossa ei fast throtlea ole koska se on softapohjiin(?)/ohjelmointilaitteisiin(?) lisätty ominaisuus/mahdollisuus jonkun toimesta.
Monet suosittelevat ettei fast throtlea käytetä automaatin kanssa, joten on mahdollista ettei sinulla sitä ole päällä.. Huomasin nyt tuosta allekirjoituksesta sentronicin
Eniten muutoksen huomaa sellaisessa tilanteessa kun painat kaasun äkillisesti pohjaan.. (esim. maantienopeudesta painat yks-kaks kerralla pohjaan) Ehkä "pienellä viiveen" käsitteellä voisi havainnollistaa näin tekstimuodossa eroja siihen että onko fast throtle päällä vai ei. Jos on päällä, niin äkillisessä kuormituksen muutostilanteessa ei viivettä moottorin reagoinnissa jos ei ole päällä pieni viive.
Jos kaasua ei taas paina äkillisesti pohjaan, vaan rauhallisesti jouhevalla liikkeellä niin tällöin eroa ei huomaa. Koska eihän moottorin kuormitus muutu nopeasti silloin..
Vakiona, esim. tehtaan jäljiltä olevassa autossa ei fast throtlea ole koska se on softapohjiin(?)/ohjelmointilaitteisiin(?) lisätty ominaisuus/mahdollisuus jonkun toimesta.

Monet suosittelevat ettei fast throtlea käytetä automaatin kanssa, joten on mahdollista ettei sinulla sitä ole päällä.. Huomasin nyt tuosta allekirjoituksesta sentronicin

#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Moottorin vikavalo
Ok. Laitoin carlsonille viestiä niin eiköhän ala pian selviämään.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Moottorin vikavalo
Ei ole softassasi fast throttle päällä, en laita sitä koskaan automaateissa ellei omistaja välttämättä halua.
Jos välkäytti vikavaloa kerran, niin kyseessä ei ole multiple cylinder misfire (P1300), silloin CE vilkkuu 8 kertaa.
Joku muu vikakoodi siellä käväisi, katso nErr ja Fcod.
Jos välkäytti vikavaloa kerran, niin kyseessä ei ole multiple cylinder misfire (P1300), silloin CE vilkkuu 8 kertaa.
Joku muu vikakoodi siellä käväisi, katso nErr ja Fcod.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Moottorin vikavalo
Asia piffi. nErr näytti eilen 0. Fcod pitää vielä kattoo.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Moottorin vikavalo
Mitäs silloin tapahtuu kun valitsee vaihteistosta SPORT- asennon? Tuntuu muuttavan kaasuvastetta melko paljon napakammaksi.
#3846 /900 T16 Convertible -88/ 9-5 2,3t -98/ 9-5 1,9 TiD Vector Griffin Wagon -09
Re: Moottorin vikavalo
Kaasupolkimen asento vs. pyydetty ilmamassa muuttuu vain jyrkemmäksi. Itse kaasuläpän liikenopeus ei muutu toisin kuin fast throttle päällä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Moottorin vikavalo
Okei! Hyvää nippelitietoa 

#3846 /900 T16 Convertible -88/ 9-5 2,3t -98/ 9-5 1,9 TiD Vector Griffin Wagon -09
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki