Tietoa kaipaava
Tietoa kaipaava
Moro! Ostin joku viikko sitten ensimmäisen Saabin (Saab 9.3 1.8T vm 2007).Olen selaillut keskusteluja täällä foorumilla ja minulle on herännyt kysymys....mikä on WIS
Saab 9-5 Vector 2.0 Sedan TiD4 2012
(ex)Saab 9-3 Linear Sport Sedan 1.8t 2009 BioPower
(ex) Saab9-5 2.0t Linear Wagon 2006 BioPower
(ex) Saab 9-3 Linear Sport Sedan 1.8t 2007
(ex)Saab 9-3 Linear Sport Sedan 1.8t 2009 BioPower
(ex) Saab9-5 2.0t Linear Wagon 2006 BioPower
(ex) Saab 9-3 Linear Sport Sedan 1.8t 2007
Re: Tietoa kaipaava
Workshop Information System. Softa jossa on autosta kaikenlaista tietoa, komponenteista niiden toiminnasta ja ennen kaikkea korjausohjeita & vianetsintään vinkkejä. Todella hyödyllinen!
- oikeat kemikaalit & öljyt autoon
- kiristysmomentit
- vaihteisto & moottorikoodit
- you name it
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... S#p1034590
- oikeat kemikaalit & öljyt autoon
- kiristysmomentit
- vaihteisto & moottorikoodit
- you name it
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... S#p1034590
Viimeksi muokannut jusahh, La Syys 20, 2014 14:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX: 9³SS BioPower
Re: Tietoa kaipaava
Kiitokset tiedoista
Saab 9-5 Vector 2.0 Sedan TiD4 2012
(ex)Saab 9-3 Linear Sport Sedan 1.8t 2009 BioPower
(ex) Saab9-5 2.0t Linear Wagon 2006 BioPower
(ex) Saab 9-3 Linear Sport Sedan 1.8t 2007
(ex)Saab 9-3 Linear Sport Sedan 1.8t 2009 BioPower
(ex) Saab9-5 2.0t Linear Wagon 2006 BioPower
(ex) Saab 9-3 Linear Sport Sedan 1.8t 2007
Re: Tietoa kaipaava
Hyvä valinta tuo 2007 1,8T. Sitten vaan asianmukainen lastu tietokoneelle, ja biopower käyttöön. Sinulla onnistuu nuo ilman mitään komponenttimuutoksia ja ropaamisia, kun on niin uusi auto. Helpot 200hp ja edulliset polttoaineet. Nämä kestävät turvallisesti ainakin sen 400Nm ja 260hp.
EX: 9³SS BioPower
Re: Tietoa kaipaava
Väitetään että vakio kytkin ei kestäisi muutoksia???
Saab 9-5 Vector 2.0 Sedan TiD4 2012
(ex)Saab 9-3 Linear Sport Sedan 1.8t 2009 BioPower
(ex) Saab9-5 2.0t Linear Wagon 2006 BioPower
(ex) Saab 9-3 Linear Sport Sedan 1.8t 2007
(ex)Saab 9-3 Linear Sport Sedan 1.8t 2009 BioPower
(ex) Saab9-5 2.0t Linear Wagon 2006 BioPower
(ex) Saab 9-3 Linear Sport Sedan 1.8t 2007
Re: Tietoa kaipaava
Kyllä se 1.8t:n kytkinkin kestää rapia 300Nm vääntöä ja reilun 200 hepan turvin muuttuu mukavan kevyeksi ajelu.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Tietoa kaipaava
No joo, ei se kestä oikein vakiokokoonpanossakaan, ainakaan 5-vaihteisen laatikon kytkytin. Valitettavan lyhytikäisiä ovat muutenkin ja toki etanolipäivityksen myötä kasvanut vääntö sitten viimeistään alkaa lipsutella jo muutenkin ehtoopuolella (tarkoittaa ng9-3:ssa jo 100-150tkm ajettua) olevaa kytkinpakettia.
6-vaihteisen kytkintä kehuvat paremmaksi, mutta kyllä ainakin tuon meidän valkoisen kanssa saa tarkasti ajella aina kun on RE85 tankissa. Päivitys on tehty 170tkm kohdalla ja välittömästi alkoi luistelu...
Täällä on hyvä threadi "Mikä kytkin 9-3:een", jossa on käsitelty eri laatikoiden eri kytkinvaihtoehtoja. Siinä on jo aika paljon kahlaamista, mutta hyviä pointtejakin sieltä kyllä saa poimittua.
Niin, tervetuloa joukkoon ja onnittelut uudesta autosta!
EDIT: Tobbana oli näköjään langoilla samaan aikaan. Niin, uutena siis kestää, vanhana heikommin. Tuo "vanhuus" vain tulee näissä aiemmin kuin Saabin kytkimen kanssa on yleensä totuttu.
6-vaihteisen kytkintä kehuvat paremmaksi, mutta kyllä ainakin tuon meidän valkoisen kanssa saa tarkasti ajella aina kun on RE85 tankissa. Päivitys on tehty 170tkm kohdalla ja välittömästi alkoi luistelu...
Täällä on hyvä threadi "Mikä kytkin 9-3:een", jossa on käsitelty eri laatikoiden eri kytkinvaihtoehtoja. Siinä on jo aika paljon kahlaamista, mutta hyviä pointtejakin sieltä kyllä saa poimittua.
Niin, tervetuloa joukkoon ja onnittelut uudesta autosta!
EDIT: Tobbana oli näköjään langoilla samaan aikaan. Niin, uutena siis kestää, vanhana heikommin. Tuo "vanhuus" vain tulee näissä aiemmin kuin Saabin kytkimen kanssa on yleensä totuttu.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Tietoa kaipaava
Minäkin hankin pari viikkoa takaperin 9-3SC 1,8t -07 auton. En ole aikaisemmin ajanut vastaavalla Saabilla, ja täytyy kyllä myöntää sen olevan todella hyvä ja näppärä ajaa. Parempi verrattuna nyt kakkosautoksi jääneeseen OG9-3:een. Kuljettajan paikalla yksi merkittävä parannus on se, että polvet ei ole lähestulkoon kojelaudassa kiinni. Vanhassa mallissa ainakin vasen polvi tahtoo hipoa kojelaudan alareunaa. Bensankulutus on ainakin nyt alkuun ollut maltillista 7,5 litran luokkaa, ja ainakin ekalla tankkauksella auto näytti kulutuksen oikein. Välitykset on hieman liiankin pitkät. Huoltokirjassa on valitettava puute, 90 tkm huolto on merkkaamatta, mutta se on todistetusti tehty merkkiliikkeessä. Eivät ole merkanneet sitä seuraavankaan huollon yhteydessä, vaikka korjaamo on sama! Omituista huolimattomuutta, eikä auton käyttäjäkään ole asiaa huomannut. Toistaiseksi olen tyytyväinen, ja hintakin oli kohtuuden rajoissa. Uudempi keula olisi ollut tietysti uudempi malli, mutta jotenkin tuo vanhempi näyttää oikein sopusuhtaisen näköiseltä ainakin valkoisessa autossa. Tuo on nyt kymmenes Saab, helmikuussa tulee 25 vuotta ensimmäisen hankinnasta. Joku voisi pitää jo aavistuksen hulluna.
Re: Tietoa kaipaava
Nämä ovat aika taloudellisia pelejä, jos kaikki on kunnossa. Olen itse sitä mieltä että pre-facelift on paremman näköinen kuin facelift. Vanhemmat näyttävät Saabilta, ja tosiaan sopusuhtaisemmilta. Keula, kylki ja perä ovat samaa muottia.
EX: 9³SS BioPower