Nyt menee hienosti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Nyt menee hienosti

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Ai hitsi, kun on kivaa :D
Kymppi tuli vetarirempasta, oli ollut kuulemma paha rasti, kun ei sovi oikein millaan tulemaan pois kympistä koneen ollessa paikallaan.
No olivat pitäneet aika telmimisen, mutta vaihdetuksi tuli. Samalla oli pistetty yksi alapallo uusiksi.

Kyllä nyt on kiva ajella, varmaan pitää lähteä noopalla Talvipäiville.
# 419 Vesa Pohjalainen
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Hienoa! :D

Kehun tässä samassa yhteydessä vähän omia autojani. On se vaan pirun hienoa ajella nopalla! Mitä paksumpi hanki, sitä parempi. Ja kun täällä Stadissakin tuli vähän enemmän lunta, niin johan oli taas meikäläisen kyytin tunkua.
Ilmastoitu ranskis kaikilla sähköherkuilla on upea kesällä, mutta ainakin kavereiden patonkeja nähneenä en kyllä talvella pidä niitä juuri minään. :wink:

Pahoitteluni jos pahoitin jonkun ranskalaisten autojen ystävän mieltä. (Jos tällä foorumilla moisia henkilöitä on) :lol: :lol: :lol:
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

joo olen itsekkin huomannu että kyllä tuo ysiysi menee todella hyvin paksussakin hangessa 8)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Ei voi olla totta 8O

Juuri ehdin iloita, että onpa nyt nooppa hyvässä iskussa, kun vaihdettiin se vetari. Mutta mutta, nyt heräsi pelko.
Käskin vaihtaa samalla laatikon öljyt ja kun tarkistin tikun äsken, niin se on ihan kuiva ARRGGGH.

Eli nyt viisaat sanokaas. Jos laatikkoon on jäänyt pistämättä öljyt, onko kuinka pahoja tapahtunut, olen ajanut sillä muutaman kymmenen kilometriä, mitään oireita ei ole, enkä ole vedättänyt tai ajanut kovaa. Vai voisiko olla niin, että öljyä on pistetty liian vähän, eikä näy tikussa. Tikku ei siis ota kiinni öljyyn ollenkaan. Aina on mahdollisuus, että öljyä on jäänyt lisäämättä, kun maljan vaihdossahan sitä kaiketi tulee pois, mutta tuleeko kaikki ja mitä on nyt odotettavissa.

Millaista öljyä olisi hyvä käyttää? Käyn huomenna kysymässä asiaa huollosta mitä siellä tehtiin öljyn osalta.

Pistäkääpä muutama lohdutuksen sana, ettei mene yöunet :(
# 419 Vesa Pohjalainen
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Oletko varma ettei siellä tosiaan ole lainkaan öljyä? Itse olen ainakin huomannut että uusilla hypoideilla tikkuun jäävä öljy on lähes läpinäkyvää. Ei siis meinaa oikein nähdä onko siellä öljyä vai ei muutenkuin pyyhkimällä rättiin ja katsomalla tarkkaan kastuiko se öljystä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

MikkoA kirjoitti:Hienoa! :D

Kehun tässä samassa yhteydessä vähän omia autojani. On se vaan pirun hienoa ajella nopalla! Mitä paksumpi hanki, sitä parempi. Ja kun täällä Stadissakin tuli vähän enemmän lunta, niin johan oli taas meikäläisen kyytin tunkua.
Ilmastoitu ranskis kaikilla sähköherkuilla on upea kesällä, mutta ainakin kavereiden patonkeja nähneenä en kyllä talvella pidä niitä juuri minään. :wink:

Pahoitteluni jos pahoitin jonkun ranskalaisten autojen ystävän mieltä. (Jos tällä foorumilla moisia henkilöitä on) :lol: :lol: :lol:
Moisia? Jo vain :lol: Ei onnistu pahoittaminen. Musta molemmat on omanlaisiansa, onneksi kaikille löytyy se "oikea".

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

V-M kirjoitti:
Moisia? Jo vain :lol: Ei onnistu pahoittaminen. Musta molemmat on omanlaisiansa, onneksi kaikille löytyy se "oikea".

V-M
Hienoa että löytyy porukkaa joka lähtöön! Ymmärrän aivan täysin ranskalaisten autojen harrastajakuntaa. Auto kuin auto, omistamisen ilohan se on tärkeintä!
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

jcarlson kirjoitti:Oletko varma ettei siellä tosiaan ole lainkaan öljyä? Itse olen ainakin huomannut että uusilla hypoideilla tikkuun jäävä öljy on lähes läpinäkyvää. Ei siis meinaa oikein nähdä onko siellä öljyä vai ei muutenkuin pyyhkimällä rättiin ja katsomalla tarkkaan kastuiko se öljystä.
Kyllä tikku on rutikuiva, mutta ei sitä huuhdeltu ole ja ajoin ehkä enintään 40 km ja senkin hyvin rauhallisesti ja laatikko pelasi koko ajan hyvin, eikä esim. mitään käryä tullut mistään.
# 419 Vesa Pohjalainen
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

eräs tuttavani ajoi saapilla ilman laatikko öljyjä kesällä 250km vaihto laatikkoöljyjä ja jätti homman kesken ja unohti laitaa uudet öljyt kun lähti reissuun. ja tämän jälkeen laittoi uudet öljyt. ja on ajanut sen jälkeen 30tkm ainoa vika laatikossa on pieni sivuääni nelosvaihteella. että tuskin se nopan vaihteisto suuremmin on kärsinyt kun on ilmatkin kylmiä ettei laakerit oo lämmenny liikaa
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Eli nyt viisaat sanokaas. Jos laatikkoon on jäänyt pistämättä öljyt, onko kuinka pahoja tapahtunut, olen ajanut sillä muutaman kymmenen kilometriä, mitään oireita ei ole, enkä ole vedättänyt tai ajanut kovaa.
Edellisestä tonnaristani huoltomies unohti laatikkoöljyt pois, tulin ajelleeksi sillä motaria kohtuullista vauhtia yhteensä noin 40km, jolloin huoltomies soitti motarin päähän päästyäni, että nyt äkkiä takaisin..

Laatikko piti aikamoista jurinaa jo lähtiä päälle, mutta en sitten ajatellut sitä sen kummemmin. Auto ei itseasiassa ollut vielä minun omistuksessani tuolloin, joten en ollut ihan täysin tuttu sen äänimaailman kanssa.

No, ei siinä pahasti käynyt, ajelin hissukseen takaisin korjaamolle ja kaadettiin uudet öljyt sisään. Tämän episodin jälkeen laatikko alkoi pitämään vaimeaa jurinaa joka vaihteella, mutta ihan siististi meni kaikki pykälät sisään, eikä se sen kummemmin oikutellut sen 100tkm mitä autolla vielä tuon välikohtauksen jälkeen ajettiin. (eikä mennyt paaliin vaan autokauppaan vaihdossa nykyiseen tonnariini :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Parempi tarina: Engelmanni turisti haki maahantuojalta uuden Jaggen,
pääsi porvoon motarille, kun korkkas. Syylarissa ei edes haissut nesteet.
Puhelinsoitto: Hinurilla uudempi Jagge paikalle, katottiin että toinii, oli ilmeisesti luovutushuolto tehty. (tiepalvelumuistoja.)
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Nyt menee hienosti

Viesti Kirjoittaja jariha »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Ai hitsi, kun on kivaa :D
Kymppi tuli vetarirempasta, oli ollut kuulemma paha rasti, kun ei sovi oikein millaan tulemaan pois kympistä koneen ollessa paikallaan.
No olivat pitäneet aika telmimisen, mutta vaihdetuksi tuli. Samalla oli pistetty yksi alapallo uusiksi.

Kyllä nyt on kiva ajella, varmaan pitää lähteä noopalla Talvipäiville.
Hienoa kuulla, Vesa! Miten minusta tuntuu, että muutkin ovat havainneet millaisen elämyksen vanhat Saabit tarjoavat arkiajossa. Huomaan itse olevani aina hyvällä tuulella päästessäni Saabin rattiin (eihän minulla muita autoja olekaan). Suorastaan nautin olostani tuolla liikenteessä.

Uskon ja toivon, että vaihteiston kanssa selvisit säikähdyksellä.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Harmi olisi jos noin tuore laatikko ottaisi siipeensä.
Ei muutakuin roppu auki, loputkin mahdollisesti jäljellä olevat pois ja uudet nesteen hypoid mp75:t sisälle.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Joku remonttimies meinasi minulle ,että Saabin vaihdelaatikossa on vähintään 0,5l öljyä vaikkei tikku kastuisikaan :idea: :?:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Suabisti kirjoitti:Joku remonttimies meinasi minulle ,että Saabin vaihdelaatikossa on vähintään 0,5l öljyä vaikkei tikku kastuisikaan :idea: :?:
Öljyä meni 2,6 litraa ja on ylärajassa. Kyllä tuo arvio on kohdallaan, eli ei ihan tyhjä aski.
Koeajossa en huomannut mitään outoa tai heikkoa toimintaa. Äänetkin ihan normaalit. Taisi menneä säikähdyksellä. Myönsivät kyllä tapahtuneen, oli rehti huoltomies. Näitä sattuu, hyvin se taas meni ja tuntui todella mukavalta peliltä. Alusta vaan jymähtelee lumipolanteissa, mutta ei natinoita tai kolinoita missään. :D
# 419 Vesa Pohjalainen
Vastaa Viestiin