Pitäisi päivänä jonain alkaa tuohon apurungon puslien vaihtoon ja valmistelevana kysymyksenä on tuo ohjausvaihteen irroitus.
Kytkinrempan yhteydessä tehtiin mielestäni vaikeimman kautta , eli jätettiin ohjausvaihde kiinni apurunkoon, joka tarkoitti tietenkin sitä että piti raapia ohjausakseli ja tehostimen letkut irti ohjausvaihteesta.
Tuossa wissistä lueskelin että kaksipa kappaletta löytyy kiinnitysruuveja ohjausvaihteesta. Jos ja kun ne sieltä alta löytyvät, niin minkälainen on kiinnitysruuvien yläpää ?
Pääsevätkö pyörimään tyhjää ylhäältä, jos vain alta mopottaa?
Pääseekö ruuvien yläpäähän käsiksi niin että saa työkalun lukitteeksi ?
Edittiä: Pisti tuolla Maptunin sivuilla silmään että tuohon ohjausvaihteen kiinnitykseen on myös tyrkyllä urtsipuslat, onko jollain kokemuksia , minkälaiset ovat urtsien vaikutukset tuossakohtaa ?
(Apurungon puslissa olen kallistumassa normi orkkiksiin...)
Ohjausvaihteen irroitus apurungosta
Ohjausvaihteen irroitus apurungosta
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Ohjausvaihteen irroitus apurungosta
Kytkinrempassa otin apurungon pois ja ohjausvaihde tosiaan jäi roikkumaan sinne koriin. En nyt ulkoa muista, mutta siellä taisi olla ihan pultinkannat tai sitten oli karhennukset tms. varsissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Ohjausvaihteen irroitus apurungosta
Ne on yleensä ruostunu niin tiukkaan, etteivät aukee, tai pultti katkee. Sit on isompi hätä 

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Ohjausvaihteen irroitus apurungosta
Ihan helvetin tiukassa oli ainakin mulla, kun ei sinne pulttipyssyllä ylety. 18 mm tais olla pulttien kanta.
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero