vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
latinki
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 11:07

vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja latinki »

Femmasta meni öljyt ja nesteet sekasin.

Kansi oikaistu ja ponnistettu, uudet tiivisteet yläpäässä.

Kesti hetken asennuksen jälkeen mutta nesteet öljyn seassa alta 20km ajon jälkeen. Paisarista siis hukkuu nesteet ja kermas tulee öljyropusta.

Mistä kannattaa lähteä seuraavaksi etsiskelemään syyllistä?

Turbo, lohko, tiiviste korkannut taas muka?

Kaikki vinkit tervetulleita
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ensin nyt kannattaa kertoa vähän taustoja että miten edellinen hajoaminen tapahtui yhtäkkiä kenkimisen jälkeen vai pikkuhiljaa vai miten ja ennen kaikkea MIKÄ KONE?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
SBZAAB
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2014 12:28
Paikkakunta: Masku

Re: vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja SBZAAB »

Itellä kun garretti hajosi niin päästi jollain ihmeellä vettä öljyn joukkoon..
Onko paisuntasäiliön painekorkki varmasti ehjä ettei auto pääse keittämään ja polttamaan kannentiivistettä?
latinki kirjoitti:Femmasta meni öljyt ja nesteet sekasin.

Kansi oikaistu ja ponnistettu, uudet tiivisteet yläpäässä.

Kesti hetken asennuksen jälkeen mutta nesteet öljyn seassa alta 20km ajon jälkeen. Paisarista siis hukkuu nesteet ja kermas tulee öljyropusta.

Mistä kannattaa lähteä seuraavaksi etsiskelemään syyllistä?

Turbo, lohko, tiiviste korkannut taas muka?

Kaikki vinkit tervetulleita
latinki
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 11:07

Re: vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja latinki »

2.0t, sekoittumiseen johtanutta tilannetta ei ole selvillä.

Korkki suhautti kyllä hivenen eli piti x määrän painetta.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja nugge »

Dekkitasoa tuskin ajettiin?

Vaikka onkin iha _itun_ harvinaista niin se kansi/lohko voi olla halki.

Sehän on myöskin mahollista että se kansi on plaanattu päi Ptä?

Jos ahtimen keskiosa halkeaa niin pääsee glykolit öljyn sekaan. Harvemmin kyllä näin käy. 1/1000?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
latinki
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 11:07

Re: vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja latinki »

nugge kirjoitti:Dekkitasoa tuskin ajettiin?

Vaikka onkin iha _itun_ harvinaista niin se kansi/lohko voi olla halki.

Sehän on myöskin mahollista että se kansi on plaanattu päi Ptä?

Jos ahtimen keskiosa halkeaa niin pääsee glykolit öljyn sekaan. Harvemmin kyllä näin käy. 1/1000?
Hiomo suoritti plaanauksen että olettaishan sen nyt olevan kunnossa.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja nugge »

Ohivuotomittaus tehty?

Edit

Kansi VARMASTI kiristetty oikeaan momenttiin? 40Nm + 60Nm + 90astetta? Ja oikeassa järjestyksessä?

Jälkikiristystä voisit kans kokeilla vaikka onki vähä liian myöhäst :/
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja Hook »

Pitkälohko 2.3 tonnareissa haljennut kansi 300tkm kohdalla enemmin sääntö kuin poikkeus. t7 harvemmin. Koeponnistettu koneistamolla?
Garreteissa oli vuosituhannen ekoina vuosina jossain erässä valuvikaa, joka sai ne halkeilemaan. josta täälläkin juttua, Tuskimpa sitä sarjaa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
latinki
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 11:07

Re: vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja latinki »

Momentit järjestys yms ohjettein mukaisesti 40+60nm ja 90astetta.

Jälkikiristetty myös.

Autohan on -99, mutta turbohan on menny varmaan paristikkin 280tkm aikana.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja nugge »

Ei välttämättä. 363tkm on eniten ajettu Garretti mitä ite tiedän.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
latinki
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 11:07

Re: vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja latinki »

Otin garretin pöydälle ja laitoin vesipuolen nestettä täyteen tulppa päähän ja lämmitin pesää -> öljyn paluusta rupes tippumaan nestettä.

Eli se keskiosa jossa neste ja öljy lähdöt halki ja ratkeama lämmetessään sotki nesteet öljyn sekaan.

Teoriassa ja näköjään käytännössä mahdollista.
Vastaa Viestiin