vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan
vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan
Femmasta meni öljyt ja nesteet sekasin.
Kansi oikaistu ja ponnistettu, uudet tiivisteet yläpäässä.
Kesti hetken asennuksen jälkeen mutta nesteet öljyn seassa alta 20km ajon jälkeen. Paisarista siis hukkuu nesteet ja kermas tulee öljyropusta.
Mistä kannattaa lähteä seuraavaksi etsiskelemään syyllistä?
Turbo, lohko, tiiviste korkannut taas muka?
Kaikki vinkit tervetulleita
Kansi oikaistu ja ponnistettu, uudet tiivisteet yläpäässä.
Kesti hetken asennuksen jälkeen mutta nesteet öljyn seassa alta 20km ajon jälkeen. Paisarista siis hukkuu nesteet ja kermas tulee öljyropusta.
Mistä kannattaa lähteä seuraavaksi etsiskelemään syyllistä?
Turbo, lohko, tiiviste korkannut taas muka?
Kaikki vinkit tervetulleita
Re: vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan
ensin nyt kannattaa kertoa vähän taustoja että miten edellinen hajoaminen tapahtui yhtäkkiä kenkimisen jälkeen vai pikkuhiljaa vai miten ja ennen kaikkea MIKÄ KONE?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan
Itellä kun garretti hajosi niin päästi jollain ihmeellä vettä öljyn joukkoon..
Onko paisuntasäiliön painekorkki varmasti ehjä ettei auto pääse keittämään ja polttamaan kannentiivistettä?
Onko paisuntasäiliön painekorkki varmasti ehjä ettei auto pääse keittämään ja polttamaan kannentiivistettä?
latinki kirjoitti:Femmasta meni öljyt ja nesteet sekasin.
Kansi oikaistu ja ponnistettu, uudet tiivisteet yläpäässä.
Kesti hetken asennuksen jälkeen mutta nesteet öljyn seassa alta 20km ajon jälkeen. Paisarista siis hukkuu nesteet ja kermas tulee öljyropusta.
Mistä kannattaa lähteä seuraavaksi etsiskelemään syyllistä?
Turbo, lohko, tiiviste korkannut taas muka?
Kaikki vinkit tervetulleita
Re: vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan
2.0t, sekoittumiseen johtanutta tilannetta ei ole selvillä.
Korkki suhautti kyllä hivenen eli piti x määrän painetta.
Korkki suhautti kyllä hivenen eli piti x määrän painetta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan
Dekkitasoa tuskin ajettiin?
Vaikka onkin iha _itun_ harvinaista niin se kansi/lohko voi olla halki.
Sehän on myöskin mahollista että se kansi on plaanattu päi Ptä?
Jos ahtimen keskiosa halkeaa niin pääsee glykolit öljyn sekaan. Harvemmin kyllä näin käy. 1/1000?
Vaikka onkin iha _itun_ harvinaista niin se kansi/lohko voi olla halki.
Sehän on myöskin mahollista että se kansi on plaanattu päi Ptä?
Jos ahtimen keskiosa halkeaa niin pääsee glykolit öljyn sekaan. Harvemmin kyllä näin käy. 1/1000?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan
Hiomo suoritti plaanauksen että olettaishan sen nyt olevan kunnossa.nugge kirjoitti:Dekkitasoa tuskin ajettiin?
Vaikka onkin iha _itun_ harvinaista niin se kansi/lohko voi olla halki.
Sehän on myöskin mahollista että se kansi on plaanattu päi Ptä?
Jos ahtimen keskiosa halkeaa niin pääsee glykolit öljyn sekaan. Harvemmin kyllä näin käy. 1/1000?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan
Ohivuotomittaus tehty?
Edit
Kansi VARMASTI kiristetty oikeaan momenttiin? 40Nm + 60Nm + 90astetta? Ja oikeassa järjestyksessä?
Jälkikiristystä voisit kans kokeilla vaikka onki vähä liian myöhäst :/
Edit
Kansi VARMASTI kiristetty oikeaan momenttiin? 40Nm + 60Nm + 90astetta? Ja oikeassa järjestyksessä?
Jälkikiristystä voisit kans kokeilla vaikka onki vähä liian myöhäst :/
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan
Pitkälohko 2.3 tonnareissa haljennut kansi 300tkm kohdalla enemmin sääntö kuin poikkeus. t7 harvemmin. Koeponnistettu koneistamolla?
Garreteissa oli vuosituhannen ekoina vuosina jossain erässä valuvikaa, joka sai ne halkeilemaan. josta täälläkin juttua, Tuskimpa sitä sarjaa.
Garreteissa oli vuosituhannen ekoina vuosina jossain erässä valuvikaa, joka sai ne halkeilemaan. josta täälläkin juttua, Tuskimpa sitä sarjaa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan
Momentit järjestys yms ohjettein mukaisesti 40+60nm ja 90astetta.
Jälkikiristetty myös.
Autohan on -99, mutta turbohan on menny varmaan paristikkin 280tkm aikana.
Jälkikiristetty myös.
Autohan on -99, mutta turbohan on menny varmaan paristikkin 280tkm aikana.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan
Ei välttämättä. 363tkm on eniten ajettu Garretti mitä ite tiedän.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: vedet ja öljyt sekasin, pikaisia vinkkejä kaivataan
Otin garretin pöydälle ja laitoin vesipuolen nestettä täyteen tulppa päähän ja lämmitin pesää -> öljyn paluusta rupes tippumaan nestettä.
Eli se keskiosa jossa neste ja öljy lähdöt halki ja ratkeama lämmetessään sotki nesteet öljyn sekaan.
Teoriassa ja näköjään käytännössä mahdollista.
Eli se keskiosa jossa neste ja öljy lähdöt halki ja ratkeama lämmetessään sotki nesteet öljyn sekaan.
Teoriassa ja näköjään käytännössä mahdollista.