Tämän Otsikon kohteena on 2000 käyt. 2001 vuosimallin 2,3t 4-lovinen automaatti farkku.
Kangasalla laitettiin pari viikkoa sitten tietokoneeseen biopower softa.
Edellisiviikon maanantaina töihin lähdön yhteydessä:
Oireet oli seuraavanlaiset:
"Nousin motarin rampille ja aloin kiihdyttämään mutta auto ei kiihtynytkään. Alkoi jotenkin tärisemään. Aloin sitten epäillä että jäikö nelosvaihde automaatista jotenkin turbiinin kans päälle ja kun koitti painaa kaasua eli antaa vääntöä niin alkoi ravistamaan. Laitoin vaihteen N:lle ja kone kierti aika normaalisti. Siitä kuitenkin päätin kääntyä kotiinpäin. Ajattelin josko laatikossa jotain ja testasin hidastuksen jälkeen pakkokakkosta ja ringit kolmeen tonniin. Auto kulki jollakin tavalla. Sitten tuli risteys mihin pysähdyin ja huomasin ettei auto käy oikeen kunnolla tyhjäkäyntiä. Ajoin parkkiin ja koitin starttailla uudestaan. Kaasua antamalla moottori kävi jollakin tavalla mutta pikkukierroksilla tuntui niinku olis tiputellu pyttyjä pois pelistä tms..."
Tänä aamuna taas koitin autoa käyttää ja koelenkkiä kun ei oo keriinny oikeen aikaasemmin.
Auto pelas aikalailla normaalisti ekat pari minuuttia. Sitten alkoi taas nuo ongelmat. Ravistaa niin perkeleesti kun vaihdepäällä lähtee nostamaan kierroksia. Sitten kun saa ringit tyyliin yli kolmen tonnin niin jaksaa mukamas mennä. Pintakaasulla jaksaa mennä jotenkuten.
Jotta tämä olisi riittävän sekavaa niin:
Autoon on siis vaihdettu uusi bensansuodatin ongelman jälkeen ja sitten on uusi aluperäinen sytkä.
Aikasemmin (1000tkm sitten) kone pesty Fortella ja ölppäpohja + sihti puhdistettu.
Etenolia on tankissa 35% seos kun katoin Sidistä. Uudet tulpat laitettiin ennen biosoftaa.
Noi tulpat piti ostaa uudet mutta ne on vieläkin kaupassa. Haen huomenna.
Omia epäilyksiä. Vanha PAsuodatin oli siis tukossa ja kolisi sisältä. Voiko olla että silloin maanantaina kun oli vielä raskas kärry perässä niin se ei saanut bensaa ja on tehnyt vahinkoa moottorille?
Missfiret pyörii siellä 50 nurkilla. Välillä nollaa ja sit taas kerii tuohon viiteenkymppiin. Lamb vaihtelee eli ilmeisesti toimii.
Tänään katoin vikakoodit niin ykkösenä oli P0301 elikkä missfireä ja onko tuo nyt sitten missfireä ykköspytyssä?`
Toinen koodi oli P1031 P(mitä lie tuo P tarkoittaa tuolla perässä.. ..Bilteman lukija).
Oiskohan vaan tulppa hajonnu?

Edit: otsikkoa hieman muutettu