Startti ei puhu mitään - Mitä kokeilla?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
JuhanaL
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 11:41
Paikkakunta: Eura

Re: Startti ei puhu mitään - Mitä kokeilla?

Viesti Kirjoittaja JuhanaL »

Tuo ei ole startin numero,vaan sen osan. oliskohan oikea numero:BOSCH 0001108091 alumiinivalussa? Jos siinä ei ole kierrereikää startin kiinnityspultin reijässä,vaan molemmat sileitä niin käy.Tuossa startissa on myös solenoidi toisella puolella,eli startin ollessa siten että ratas näkyy,rattaan päästä katsottuna solenoidi vasemmalla,niin käy.Pitkälohkohan tuo oli?

Muoks: tuossa vielä kuva sopivasta

http://www.yakarouler.com/reference/bos ... 91,122,365

http://www.bildelsbasen.se/?link=item&s ... d=25560255
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Startti ei puhu mitään - Mitä kokeilla?

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Valuhommassa lukee sitten "1 005 821 440", ja reijät ovat sileitä juu.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Startti ei puhu mitään - Mitä kokeilla?

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Huh huh, mikä **tutus päällä. Eihän se millään sinne sopinut. Solenoidi on tässä ostamani startissa toisinpäin, ja kun sen startin kiinittää solenoidi on ylhäällä... Ja eihän se helkkari sinne niin mahdu, kun kennon putkeen ottaa kiinni..

En tiedä mikä se tämmöinen startti on, kun muuten on samanlainen, mutta solenoidi väärällä puolella.

Oman puhdistin, voitelin, kolvasin uusiksi solenoidin liittimet. Saa nähdä vaikuttiko mihinkään.. Takaisin sen piti asentaa joka tapauksessa. 6 tuntia kaikkien kokeilujen, ihmettelyjen, termareitten jne. kanssa meni. Voi jeesus miten paljon aikaa meni irroittaa se yksi pultti mikä ei millään halunnut irrota. Ens kerralla varmaan menee tunti.... :D
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Startti ei puhu mitään - Mitä kokeilla?

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Niinpä niin olen itse todennut kun hakee vaihtostartin vaikkapa tuolta http://www.jaoy.com/ niin ei tarvi tapella vanhojen kanssa ja toimii ja tulee kumminkin halvemmaksi kuin jumppaat niiden 20€ starttien kanssa.
Ari 1622
JuhanaL
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 11:41
Paikkakunta: Eura

Re: Startti ei puhu mitään - Mitä kokeilla?

Viesti Kirjoittaja JuhanaL »

No sulla on nyt 2,3l moottorin startti siinä ilmeisesti se 440 ja siinä on toiseen suuntaan tuo solkku.Osathan siitä silti varmaan sopis tuohon toiseen päätyyn...

tossa vielä linkki siihen,mikä sulla pitäis olla siellä myöhemmin on kuva konehuoneestakin:

http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Saab/S ... -27176223/

ja tommonen sulla sitten on se väärä? tuo on 2,3l.pannuun...

http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Saab/S ... __/?page=2

tarkistin omasta startistani numeron päädylle,se loppui 160.
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Startti ei puhu mitään - Mitä kokeilla?

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

No niin minä ajattelinkin. Noh, katsotaan miten tämä vanha nyt pelaa kun on kolvattu liittimen, ja vähän putsattu ja voideltu. Hyvin se aamulla starttas.

En saanut solenoidia millään irti omasta, koska siinä on v-mäiset ristipäämutterit, eikä meisseli meinaa pysyä paikollaan. Pitäisi ostaa joskus sen lyöntimeisselin.. Ja muutenkin näytti siltiä että solenoidi on joskus jo käytetty / yritetty käyttää irti.

Oisko kellään vinkkiä mikä mahtaa olla IGNITION LOCK rele? Se ei nimittäin vaikuta vaikka revin sen pois, silit startti starttaa hienosti..
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Vastaa Viestiin