Tuo ei ole startin numero,vaan sen osan. oliskohan oikea numero:BOSCH 0001108091 alumiinivalussa? Jos siinä ei ole kierrereikää startin kiinnityspultin reijässä,vaan molemmat sileitä niin käy.Tuossa startissa on myös solenoidi toisella puolella,eli startin ollessa siten että ratas näkyy,rattaan päästä katsottuna solenoidi vasemmalla,niin käy.Pitkälohkohan tuo oli?
Muoks: tuossa vielä kuva sopivasta
http://www.yakarouler.com/reference/bos ... 91,122,365
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&s ... d=25560255
Startti ei puhu mitään - Mitä kokeilla?
Re: Startti ei puhu mitään - Mitä kokeilla?
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
Re: Startti ei puhu mitään - Mitä kokeilla?
Valuhommassa lukee sitten "1 005 821 440", ja reijät ovat sileitä juu.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Startti ei puhu mitään - Mitä kokeilla?
Huh huh, mikä **tutus päällä. Eihän se millään sinne sopinut. Solenoidi on tässä ostamani startissa toisinpäin, ja kun sen startin kiinittää solenoidi on ylhäällä... Ja eihän se helkkari sinne niin mahdu, kun kennon putkeen ottaa kiinni..
En tiedä mikä se tämmöinen startti on, kun muuten on samanlainen, mutta solenoidi väärällä puolella.
Oman puhdistin, voitelin, kolvasin uusiksi solenoidin liittimet. Saa nähdä vaikuttiko mihinkään.. Takaisin sen piti asentaa joka tapauksessa. 6 tuntia kaikkien kokeilujen, ihmettelyjen, termareitten jne. kanssa meni. Voi jeesus miten paljon aikaa meni irroittaa se yksi pultti mikä ei millään halunnut irrota. Ens kerralla varmaan menee tunti....
En tiedä mikä se tämmöinen startti on, kun muuten on samanlainen, mutta solenoidi väärällä puolella.
Oman puhdistin, voitelin, kolvasin uusiksi solenoidin liittimet. Saa nähdä vaikuttiko mihinkään.. Takaisin sen piti asentaa joka tapauksessa. 6 tuntia kaikkien kokeilujen, ihmettelyjen, termareitten jne. kanssa meni. Voi jeesus miten paljon aikaa meni irroittaa se yksi pultti mikä ei millään halunnut irrota. Ens kerralla varmaan menee tunti....

Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Startti ei puhu mitään - Mitä kokeilla?
Niinpä niin olen itse todennut kun hakee vaihtostartin vaikkapa tuolta http://www.jaoy.com/ niin ei tarvi tapella vanhojen kanssa ja toimii ja tulee kumminkin halvemmaksi kuin jumppaat niiden 20€ starttien kanssa.
Ari 1622
Re: Startti ei puhu mitään - Mitä kokeilla?
No sulla on nyt 2,3l moottorin startti siinä ilmeisesti se 440 ja siinä on toiseen suuntaan tuo solkku.Osathan siitä silti varmaan sopis tuohon toiseen päätyyn...
tossa vielä linkki siihen,mikä sulla pitäis olla siellä myöhemmin on kuva konehuoneestakin:
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Saab/S ... -27176223/
ja tommonen sulla sitten on se väärä? tuo on 2,3l.pannuun...
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Saab/S ... __/?page=2
tarkistin omasta startistani numeron päädylle,se loppui 160.
tossa vielä linkki siihen,mikä sulla pitäis olla siellä myöhemmin on kuva konehuoneestakin:
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Saab/S ... -27176223/
ja tommonen sulla sitten on se väärä? tuo on 2,3l.pannuun...
http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Saab/S ... __/?page=2
tarkistin omasta startistani numeron päädylle,se loppui 160.
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
Re: Startti ei puhu mitään - Mitä kokeilla?
No niin minä ajattelinkin. Noh, katsotaan miten tämä vanha nyt pelaa kun on kolvattu liittimen, ja vähän putsattu ja voideltu. Hyvin se aamulla starttas.
En saanut solenoidia millään irti omasta, koska siinä on v-mäiset ristipäämutterit, eikä meisseli meinaa pysyä paikollaan. Pitäisi ostaa joskus sen lyöntimeisselin.. Ja muutenkin näytti siltiä että solenoidi on joskus jo käytetty / yritetty käyttää irti.
Oisko kellään vinkkiä mikä mahtaa olla IGNITION LOCK rele? Se ei nimittäin vaikuta vaikka revin sen pois, silit startti starttaa hienosti..
En saanut solenoidia millään irti omasta, koska siinä on v-mäiset ristipäämutterit, eikä meisseli meinaa pysyä paikollaan. Pitäisi ostaa joskus sen lyöntimeisselin.. Ja muutenkin näytti siltiä että solenoidi on joskus jo käytetty / yritetty käyttää irti.
Oisko kellään vinkkiä mikä mahtaa olla IGNITION LOCK rele? Se ei nimittäin vaikuta vaikka revin sen pois, silit startti starttaa hienosti..
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866