Hei!
Kun ulkona oli +2 ja lämpötilan säätö 27 asteessa, kuskin edessä olevasta suuttimesta tuli ikkunaan 20-21 asteista ilmaa ja apukuskin puolelta 16-17 asteista. Lämpötilan säädön askelmoottori ja säätövipu toimivat.
Termostaatti ja vesipumppu ovat ok.
Vuosi sitten tuli lämpimähkön ilman mukana kabiiniin silloin tällöin jotain vaaleaa pientä hilpettä, joka voisi olla sitä ainetta, jolla lämmönsäätöläpät ovat päällystetty.
Lämmönsäätöläpät vuotavat?
Läpistä irronnut hilpe tukkii apukuskin puoleista päätä enemmän kuin kuskin puoleista?
Kenno tukossa sisältä?
Pitääkö vapaasti hengittävässä ottaa imusarja pois, jotta lämmityslaitteen flektin kotelon saa irti, autossa on ilmastointi.
Sattuuko kukaan tietämään, mitä läpät maksavat SAABilla?
Kaikesta tiedosta, arvelusta ja mielipiteistä etukäteen kiitokset!
Lämmityslaitteen lämmönsäätöläpät rikki/kenno tukossa?
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: Su Huhti 29, 2012 17:43
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Lämmityslaitteen lämmönsäätöläpät rikki/kenno tukossa?
Eikös ne purkaannu sieltä akvaariosta eli otat sen mustan muovilevyn irti konepellin alta tulipellin päältätimotapani kirjoitti:Hei!
Kun ulkona oli +2 ja lämpötilan säätö 27 asteessa, kuskin edessä olevasta suuttimesta tuli ikkunaan 20-21 asteista ilmaa ja apukuskin puolelta 16-17 asteista. Lämpötilan säädön askelmoottori ja säätövipu toimivat.
Termostaatti ja vesipumppu ovat ok.
Vuosi sitten tuli lämpimähkön ilman mukana kabiiniin silloin tällöin jotain vaaleaa pientä hilpettä, joka voisi olla sitä ainetta, jolla lämmönsäätöläpät ovat päällystetty.
Lämmönsäätöläpät vuotavat?
Läpistä irronnut hilpe tukkii apukuskin puoleista päätä enemmän kuin kuskin puoleista?
Kenno tukossa sisältä?
Pitääkö vapaasti hengittävässä ottaa imusarja pois, jotta lämmityslaitteen flektin kotelon saa irti, autossa on ilmastointi.
Sattuuko kukaan tietämään, mitä läpät maksavat SAABilla?
Kaikesta tiedosta, arvelusta ja mielipiteistä etukäteen kiitokset!
Ari 1622
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Lämmityslaitteen lämmönsäätöläpät rikki/kenno tukossa?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2238
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Lämmityslaitteen lämmönsäätöläpät rikki/kenno tukossa?
Taitaa olla joo imusarja tiellä vaparissa, ilmastoinnin nostossa.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Lämmityslaitteen lämmönsäätöläpät rikki/kenno tukossa?
Vuosimallia tai moottorityyppiä tarkemmin ei kerrottu, mutta korkealla imusarjalla olevasta B202-tonnarista puhallinkotelon saa kyllä pujoteltua pois imusarjaa irrottamatta. Kaasuläppäkotelon löysäämällä saa lisää tilaa, muttei sekään ihan pakollista, vaikkakin kannattavaa - kolmen mutterin irrotuksella paljon lisää väljyyttä.

Jos taas kyseessä on moniosaisella korkealla imusarjalla oleva 2,3-litrainen vapari, niin imusarjan ylin puolisko on siirrettävä sivuun. Sen saa liikkumaan pois tieltä muutaman kannakeruuvin irrottamisella, helpompaa kuin miltä ajatuksena ensin kuulostaa.
Tämä siis ilmastoiduissa. Ilmastoimattomassa kaikki on niin paljon helpompaa, tilaa riittää.
Onhan hanskalokero-ohjekirjassa neuvottu ACC:n kalibrointi jo kokeiltu, painetaan samanaikaisesti Auto ja Vent / Auto ja sivunuolet? Lämmönsäätöongelmassahan kyse voi olla vaan läppien asennon unohtumisesta esim. virtakatkoksen johdosta.
Läpät on päällystetty tummahkolla solumuovilla. Näyttäisikö se murentuessaan vaalealta - ei minun mielestäni. Puhallinkotelon pohjalla on äänieristeenä paksumpaa karkeampaa solumuovia, tummaa sekin. Lämppärin kennon reunojen tiivisteenä on joissain autoissa ollut vaaleata vaahtomuovia, mutta sitä on niin vähän, ettei siitä oikein riitä suuttimia tai näkyville kantautumaan. Puhaltimen siipipyörä on vaaleata muovia, mutta jos se alkaisi hangata johonkin ja murentua, kuuluisi varmaan ääntäkin. Tuon muruongelman takia puhallin varmaankin on syytä irrottaa tutkittavaksi, vaikka kalibroinnilla lämpöä alkaisikin tulla.

Jos taas kyseessä on moniosaisella korkealla imusarjalla oleva 2,3-litrainen vapari, niin imusarjan ylin puolisko on siirrettävä sivuun. Sen saa liikkumaan pois tieltä muutaman kannakeruuvin irrottamisella, helpompaa kuin miltä ajatuksena ensin kuulostaa.


Tämä siis ilmastoiduissa. Ilmastoimattomassa kaikki on niin paljon helpompaa, tilaa riittää.
Onhan hanskalokero-ohjekirjassa neuvottu ACC:n kalibrointi jo kokeiltu, painetaan samanaikaisesti Auto ja Vent / Auto ja sivunuolet? Lämmönsäätöongelmassahan kyse voi olla vaan läppien asennon unohtumisesta esim. virtakatkoksen johdosta.
Läpät on päällystetty tummahkolla solumuovilla. Näyttäisikö se murentuessaan vaalealta - ei minun mielestäni. Puhallinkotelon pohjalla on äänieristeenä paksumpaa karkeampaa solumuovia, tummaa sekin. Lämppärin kennon reunojen tiivisteenä on joissain autoissa ollut vaaleata vaahtomuovia, mutta sitä on niin vähän, ettei siitä oikein riitä suuttimia tai näkyville kantautumaan. Puhaltimen siipipyörä on vaaleata muovia, mutta jos se alkaisi hangata johonkin ja murentua, kuuluisi varmaan ääntäkin. Tuon muruongelman takia puhallin varmaankin on syytä irrottaa tutkittavaksi, vaikka kalibroinnilla lämpöä alkaisikin tulla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00