Miten sen nyt ottaa, kun tuli tässä mieleeni rekkakuskit jäällä sarjaa seuranneena yhden mies kuskin ilme kun se pääsi Volvon puikkoihin. Naama oli yhtä leveää hymyä ja mies onnensa kukkuloilla kehuessaan autoa ,että täältä löytyy kaikki herkut. Tosin itte hymyilen enempi Scanian puikoissaAZP kirjoitti:Mutta eikö vanha kikka ole aina parempi kuin pussillinen uusia
Ihmettelyketju
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Ihmettelyketju
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Ihmettelyketju
Niinpä. Lisätietona mainittakoon että 950€ oli tämmönen "öljynvaihdot aikaa varaamatta"-yleiskorjaamo ja 280€ ihan vasittu autopeltikorjaamo eli tässä tapauksessa halvempi on lähes varmasti paljon parempi. Siitä huolimatta ihmettelen, enkä keksi muuta selitystä kuin että tämä kalliimpi tarjous oli vain sen takia että jätkä häipyy saappeineen paikalta eikä tule takas.Raser kirjoitti:Ihmettelen kun sanotaan että "laatu maksaa" ja "hyvää ei saa halvalla"!Henri S kirjoitti: Ihmettelen korjaamoiden hinnoittelua. Satku pomppas ruosteesta katastuksessa, vetaritunnelin pohjat ja tunkinpaikat takana. Ensimmäinen korjaamo tutki ja totesi että vähintään 950€ maksaa. Toinen (joka työn teki) peri 280€ ja anto takuutaki. Melkoinen ero hinnoissa...
Monesti täälläkin foorumilla todettu johonkin hankintaan liittyen (jarruosat, iskarit, renkaat, ruosteenestokäsittelyt tms., jne.) että se on väärä paikka säästää.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Ihmettelyketju
Noi peltihommat on vähän sellasia, että moni ei niitä mielellään tee. Ensimmäinen on ollut sellainen joka tekee kun hinnasta sovitaan ja toinen sellanen joka niitä tekee oikeasti...
#3834
Re: Ihmettelyketju
Kyllä yleiskorjaamo usein tekee kaikkea, mutta ei ole missään erityisen hyvä.
Itse en kyllä harkitsisi yleiskorjaamoa edes mätähommiin sillä autopeltikorjaamo hoitaa korjauksen todennäköisemmin paremmin, järkevämmin ja kustannustehokkaammin ja huolehtii vielä ruostesuojauksesta. Toki sielläkin pitää löytyä em. hommaan ammattitaitoa, kun suuri osa autopeltisepistä on nykyään pelkkiä osanvaihtajia.
Itse en kyllä harkitsisi yleiskorjaamoa edes mätähommiin sillä autopeltikorjaamo hoitaa korjauksen todennäköisemmin paremmin, järkevämmin ja kustannustehokkaammin ja huolehtii vielä ruostesuojauksesta. Toki sielläkin pitää löytyä em. hommaan ammattitaitoa, kun suuri osa autopeltisepistä on nykyään pelkkiä osanvaihtajia.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ihmettelyketju
https://huutokaupat.com/fi/v/119511 Puolasta tuotu, akku haettu Englannista ja etupenkit oikealtaohjattavasta. Mielenkiintoista.
Re: Ihmettelyketju
Kukaahan söi banaanian ja kirjelmöikin vielä ?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014123 ... 8_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014123 ... 8_uu.shtml
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ihmettelyketju
http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201 ... 5_v0.shtml
Nyt voisi joku raskaan maantieliikenteen asiantuntija kertoa, että mitä tuossa oikein tapahtui?
Muun raskaan liikenteen turvallisuusspelialistina tuntuu aika erikoiselta, jos jarrut pohjaan lyömällä tuo on normaali lopputulos. Toinen juttu on tietysti se, että kannattaako tollaisella malmikasalla jokaista oravaa varten edes jarruttaa...toki refleksit jne...sinänsä en kuskia parjaa.
Nyt voisi joku raskaan maantieliikenteen asiantuntija kertoa, että mitä tuossa oikein tapahtui?
Muun raskaan liikenteen turvallisuusspelialistina tuntuu aika erikoiselta, jos jarrut pohjaan lyömällä tuo on normaali lopputulos. Toinen juttu on tietysti se, että kannattaako tollaisella malmikasalla jokaista oravaa varten edes jarruttaa...toki refleksit jne...sinänsä en kuskia parjaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ihmettelyketju
Niin no oravaa, mutta uroshirvi voi painaa jopa 700 kiloa. Varmasti tuntuu ja saa vahinkoa aikaan täysperällekin.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
revontulia havaittu satakunnassa. nyt on hyvä radiokeli.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ihmettelyketju
Keskikonsoli lienee ng900 kun on musta väritys ja väri ei mätsää tuhkiksen ja ilmastoinninkehikon kanssa. Mistä ja mitä lienee nuo avot? Useampia avoja on tuolla sivustolla kaupannut.Risto kirjoitti:https://huutokaupat.com/fi/v/119511 Puolasta tuotu, akku haettu Englannista ja etupenkit oikealtaohjattavasta. Mielenkiintoista.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Olisipa aina yhtä paljon hyviä kuvia myynti-ilmoituksissa... Pirun kaunis auto.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Nätti auto. Saako tuosta VIN:istä selville, että onko myyty uutena esim. Muricaan? Vois olla tulva-autoja, jotka sitten tuotu Puolaan ja rekattu siellä.
Tai, että voiko olla ollut oikealta veivattavalla ohjauksella alkujaan?
Puolassa työ on todella halpaa ja käsityönä onnistuu lähes kaikki. Osatkin löytyy "keskiyön valinnasta" edukkaasti, kun jaksaa odottaa tovin.
Ei mulla siis mitään ennakkoluuloja ole entisestä itäblokista tuotavia autoja kohtaan...
Tai, että voiko olla ollut oikealta veivattavalla ohjauksella alkujaan?
Puolassa työ on todella halpaa ja käsityönä onnistuu lähes kaikki. Osatkin löytyy "keskiyön valinnasta" edukkaasti, kun jaksaa odottaa tovin.
Ei mulla siis mitään ennakkoluuloja ole entisestä itäblokista tuotavia autoja kohtaan...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Akku, penkit ja avojen hintataso Brittilässä viittaisivat kovasti tähän suuntaan. Keskikonsoli voi olla harrastajan jo alkuperämaassa vaihtama, täällä foorumillakin on joku tainnut vaihtaa kolkkiin ng-satkusta mustaa alaosaa. Jos muutos on huolella tehty eikä muutakaan epäilyttävää löydy tarkemmin tutkimalla niin voisin ainakin itse ostaa historiasta huolimatta, jos siis olisi varaa, tilaa, aikaa, jne.Cona kirjoitti:Tai, että voiko olla ollut oikealta veivattavalla ohjauksella alkujaan?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Samaa mieltä. Jos hinta ja tuote kohtaa niin itselleni on aivan se ja sama, että onko tuote myyty Suomessa vaiko arabiemiraateissa uutena.Rattivaihde kirjoitti:Akku, penkit ja avojen hintataso Brittilässä viittaisivat kovasti tähän suuntaan. Keskikonsoli voi olla harrastajan jo alkuperämaassa vaihtama, täällä foorumillakin on joku tainnut vaihtaa kolkkiin ng-satkusta mustaa alaosaa. Jos muutos on huolella tehty eikä muutakaan epäilyttävää löydy tarkemmin tutkimalla niin voisin ainakin itse ostaa historiasta huolimatta, jos siis olisi varaa, tilaa, aikaa, jne.Cona kirjoitti:Tai, että voiko olla ollut oikealta veivattavalla ohjauksella alkujaan?
Toinen vaihtoehto kojelaudan vaihdolle voi olla turvatyynyjen laukeaminen, kojelauta menee useimmiten vaihtoon, kun matkustajan airbagi laukeaa. Etupuskuri näyttäisi olevan hieman eri sävyinen, kuin muu auto, mutta eipä tuota monikaan varmaan edes huomaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ihmettelyketju
Täälläpäin menee kaikki yli kymmenenvuotta vanhat saabit kiertoon jos turvatyynyt on lauenneet, koskee myös uudempia malleja jos kilometrejä on tarpeeksi.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.