AZP kirjoitti:Mutta eikö vanha kikka ole aina parempi kuin pussillinen uusia
Miten sen nyt ottaa, kun tuli tässä mieleeni rekkakuskit jäällä sarjaa seuranneena yhden mies kuskin ilme kun se pääsi Volvon puikkoihin. Naama oli yhtä leveää hymyä ja mies onnensa kukkuloilla kehuessaan autoa ,että täältä löytyy kaikki herkut. Tosin itte hymyilen enempi Scanian puikoissa
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Henri S kirjoitti:
Ihmettelen korjaamoiden hinnoittelua. Satku pomppas ruosteesta katastuksessa, vetaritunnelin pohjat ja tunkinpaikat takana. Ensimmäinen korjaamo tutki ja totesi että vähintään 950€ maksaa. Toinen (joka työn teki) peri 280€ ja anto takuutaki. Melkoinen ero hinnoissa...
Ihmettelen kun sanotaan että "laatu maksaa" ja "hyvää ei saa halvalla"!
Monesti täälläkin foorumilla todettu johonkin hankintaan liittyen (jarruosat, iskarit, renkaat, ruosteenestokäsittelyt tms., jne.) että se on väärä paikka säästää.
Niinpä. Lisätietona mainittakoon että 950€ oli tämmönen "öljynvaihdot aikaa varaamatta"-yleiskorjaamo ja 280€ ihan vasittu autopeltikorjaamo eli tässä tapauksessa halvempi on lähes varmasti paljon parempi. Siitä huolimatta ihmettelen, enkä keksi muuta selitystä kuin että tämä kalliimpi tarjous oli vain sen takia että jätkä häipyy saappeineen paikalta eikä tule takas.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Noi peltihommat on vähän sellasia, että moni ei niitä mielellään tee. Ensimmäinen on ollut sellainen joka tekee kun hinnasta sovitaan ja toinen sellanen joka niitä tekee oikeasti...
Kyllä yleiskorjaamo usein tekee kaikkea, mutta ei ole missään erityisen hyvä.
Itse en kyllä harkitsisi yleiskorjaamoa edes mätähommiin sillä autopeltikorjaamo hoitaa korjauksen todennäköisemmin paremmin, järkevämmin ja kustannustehokkaammin ja huolehtii vielä ruostesuojauksesta. Toki sielläkin pitää löytyä em. hommaan ammattitaitoa, kun suuri osa autopeltisepistä on nykyään pelkkiä osanvaihtajia.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Nyt voisi joku raskaan maantieliikenteen asiantuntija kertoa, että mitä tuossa oikein tapahtui?
Muun raskaan liikenteen turvallisuusspelialistina tuntuu aika erikoiselta, jos jarrut pohjaan lyömällä tuo on normaali lopputulos. Toinen juttu on tietysti se, että kannattaako tollaisella malmikasalla jokaista oravaa varten edes jarruttaa...toki refleksit jne...sinänsä en kuskia parjaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Risto kirjoitti:https://huutokaupat.com/fi/v/119511 Puolasta tuotu, akku haettu Englannista ja etupenkit oikealtaohjattavasta. Mielenkiintoista.
Keskikonsoli lienee ng900 kun on musta väritys ja väri ei mätsää tuhkiksen ja ilmastoinninkehikon kanssa. Mistä ja mitä lienee nuo avot? Useampia avoja on tuolla sivustolla kaupannut.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Nätti auto. Saako tuosta VIN:istä selville, että onko myyty uutena esim. Muricaan? Vois olla tulva-autoja, jotka sitten tuotu Puolaan ja rekattu siellä.
Tai, että voiko olla ollut oikealta veivattavalla ohjauksella alkujaan?
Puolassa työ on todella halpaa ja käsityönä onnistuu lähes kaikki. Osatkin löytyy "keskiyön valinnasta" edukkaasti, kun jaksaa odottaa tovin.
Ei mulla siis mitään ennakkoluuloja ole entisestä itäblokista tuotavia autoja kohtaan...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Cona kirjoitti:Tai, että voiko olla ollut oikealta veivattavalla ohjauksella alkujaan?
Akku, penkit ja avojen hintataso Brittilässä viittaisivat kovasti tähän suuntaan. Keskikonsoli voi olla harrastajan jo alkuperämaassa vaihtama, täällä foorumillakin on joku tainnut vaihtaa kolkkiin ng-satkusta mustaa alaosaa. Jos muutos on huolella tehty eikä muutakaan epäilyttävää löydy tarkemmin tutkimalla niin voisin ainakin itse ostaa historiasta huolimatta, jos siis olisi varaa, tilaa, aikaa, jne.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Cona kirjoitti:Tai, että voiko olla ollut oikealta veivattavalla ohjauksella alkujaan?
Akku, penkit ja avojen hintataso Brittilässä viittaisivat kovasti tähän suuntaan. Keskikonsoli voi olla harrastajan jo alkuperämaassa vaihtama, täällä foorumillakin on joku tainnut vaihtaa kolkkiin ng-satkusta mustaa alaosaa. Jos muutos on huolella tehty eikä muutakaan epäilyttävää löydy tarkemmin tutkimalla niin voisin ainakin itse ostaa historiasta huolimatta, jos siis olisi varaa, tilaa, aikaa, jne.
Samaa mieltä. Jos hinta ja tuote kohtaa niin itselleni on aivan se ja sama, että onko tuote myyty Suomessa vaiko arabiemiraateissa uutena.
Toinen vaihtoehto kojelaudan vaihdolle voi olla turvatyynyjen laukeaminen, kojelauta menee useimmiten vaihtoon, kun matkustajan airbagi laukeaa. Etupuskuri näyttäisi olevan hieman eri sävyinen, kuin muu auto, mutta eipä tuota monikaan varmaan edes huomaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Täälläpäin menee kaikki yli kymmenenvuotta vanhat saabit kiertoon jos turvatyynyt on lauenneet, koskee myös uudempia malleja jos kilometrejä on tarpeeksi.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.