Mistä uutta eberspacheriä
Mistä uutta eberspacheriä
Mistä lähtis etsimään, kyselemään uutta lämmitintä plug and play tyyppisesti autoon. Tarkoitus itse asentaa vanhan tilalle. Vanha kiukuttelee välillä toimimalla, välillä ei inahda edes ja välillä savuttaa niin pirusti. On nuohottu ja vaihdettu puhallin,hehku, sukka, tiivisteet. Auto 1.9 tid -06 ja lämmitin tuo D5WS.
Eli lyhyesti, mistä ja mitä maksaa.
Eli lyhyesti, mistä ja mitä maksaa.
Jäsen: 5215
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
Re: Mistä uutta eberspacheriä
Ohjainlaite sieltä rikki jos toisaikainen, uusi ohjanlaite saabilta ~600e. Koko lämppärin jos laittaa uuden niin pitäis olla tuo saabin ohjainlaite kuitenkin jotta toimii lämmityslaitteen kanssa oikein.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Re: Mistä uutta eberspacheriä
Oletko lukenut/luetuttanut vikakoodeja lämmittimestä?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Mistä uutta eberspacheriä
Jos se jollain omalla lukulaitteen luetaan niin en. Tech ei näyttänyt ainakaan mitään.
Jäsen: 5215
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
Re: Mistä uutta eberspacheriä
Ei välttämättä anna mitään vikakoodeja, joskus voi puhaltimesta tulla toisaikaisia. Tech2:lla pitääkin lukea jollei ole vaihdettu tarvikelämppäriä. Mut silloin ei pääse lämpääriin sisälle lainkaan.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Re: Mistä uutta eberspacheriä
Minun 9-3:lla myös samat vaivat. Harmillisesti toimii aina lauhalla säällä, mutta kun pakkasta -20, lupailee vain savuttamalla. http://www.nettivaraosa.com/autotarvikk ... et/1289246 , tuolla näyttää olevan 550euroa kaipaamamme brädnya lämmitin.
Onko kuinka iso homma vaihtaa 1,9 tdi -07?
Onko kuinka iso homma vaihtaa 1,9 tdi -07?
Re: Mistä uutta eberspacheriä
Jaha, jonkun mielestä pitäisi vielä hommata uusi "ohjainlaite" 600euroa. Onko erillinen kampe, ja missä se fyysisesti on?
Niinpä tuo omani on 1,9 tid 110kw
Niinpä tuo omani on 1,9 tid 110kw
Re: Mistä uutta eberspacheriä
Tämä nyt näyttää menevän yksinpuheluksi... 044 076 0422 | info@)sercap.fi edm. yritys tekee ohjainkortin perushuollon ja testauksen 149 euroon. Jos tarkkana ollaan onhan se pikkuisen vähemmän, kuin 600 euroa.
Re: Mistä uutta eberspacheriä
Löytyykö noita kokonaan uusia saabin lämmittimiä, mistään? Onko kukaan käyttänyt ohjainkorttia tuolla sercapin huollossa. Voi olla hommaan vastaavan lämmittimen ja huollatan ohjainkortin ja vaihdan uuteen lämmittimeen.
Jäsen: 5215
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
Re: Mistä uutta eberspacheriä
Onhan noita monet korjauttaneet muissa merkeissä, webasto mukaanlukien mutta en tiedä miten ovat toimineet. Sehän on sellaiseen valun sisään tehty että en tiedä miten saa edes auki, sulattamalla tms..? Lämmittimissä aika harvoin enää vikaa jos siihen on jo sukat ja puhallin jne vaihdettu. Voihan sitä ohjainta kokeilla mitä siitä sanovat. Uus lämmitin maksaa kuitenkin useamman satasen.Harzza kirjoitti:Löytyykö noita kokonaan uusia saabin lämmittimiä, mistään? Onko kukaan käyttänyt ohjainkorttia tuolla sercapin huollossa. Voi olla hommaan vastaavan lämmittimen ja huollatan ohjainkortin ja vaihdan uuteen lämmittimeen.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Re: Mistä uutta eberspacheriä
Tommonen on se alkuperäinen ohjain: http://www.hiekkalaatikko.org/saab/eber.jpg
Vähän skeptinen olen että Sercapilla onnistuisi väyläohjatun testaus/korjaus mutta mielellään seisoisin korjattuna jos toisin on?
Tuosta minun yksilöstä on polttoilmapuhaltimen ohjaus rikki että sikäli ei välttämättä edes iso vika.
Vähän skeptinen olen että Sercapilla onnistuisi väyläohjatun testaus/korjaus mutta mielellään seisoisin korjattuna jos toisin on?
Tuosta minun yksilöstä on polttoilmapuhaltimen ohjaus rikki että sikäli ei välttämättä edes iso vika.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Mistä uutta eberspacheriä
Se puhallinvika on ollut yleinen ja nimenomaan ohjainlaitepuolella. Varmaan olis helppo korjata (juotos tms) mutta mites tuon sulatetun massan saa pois?jmaatta kirjoitti:Tommonen on se alkuperäinen ohjain: http://www.hiekkalaatikko.org/saab/eber.jpg
Vähän skeptinen olen että Sercapilla onnistuisi väyläohjatun testaus/korjaus mutta mielellään seisoisin korjattuna jos toisin on?
Tuosta minun yksilöstä on polttoilmapuhaltimen ohjaus rikki että sikäli ei välttämättä edes iso vika.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Re: Mistä uutta eberspacheriä
Enimmät varmaan varovasti mattoveitsellä tms. ja loput sitten esim. Dremelin harjaterällä? Semmoista kumimaista massaahan tuo on.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Mistä uutta eberspacheriä
Kysymys kuuluu myös miten ja mistä saat uuden vastaavan massan komponenttien päälle korjauksen jälkeen? Massan käytölle lienee hyvä syy. Yksi mahdollinen syy on EX-suojaus, tuo laite kun on suoraan tekemisissä polttoaineen kanssa. Massan pois jättäminen tai vääränlaisen massan käyttäminen voisi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa auton palamaan syttymisen.
EX-massauksia elektroniikalle tekee muutama firma Suomessa, se on sitten eri asia miten kiinnostuneita ovat massailemaan TI-miesten palikoita.
EX-massauksia elektroniikalle tekee muutama firma Suomessa, se on sitten eri asia miten kiinnostuneita ovat massailemaan TI-miesten palikoita.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe
Re: Mistä uutta eberspacheriä
Käviskö valuhartsi, jota käytetään esim. kaapeli jatkoksiin?AZP kirjoitti:Kysymys kuuluu myös miten ja mistä saat uuden vastaavan massan komponenttien päälle korjauksen jälkeen? Massan käytölle lienee hyvä syy. Yksi mahdollinen syy on EX-suojaus, tuo laite kun on suoraan tekemisissä polttoaineen kanssa. Massan pois jättäminen tai vääränlaisen massan käyttäminen voisi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa auton palamaan syttymisen.
EX-massauksia elektroniikalle tekee muutama firma Suomessa, se on sitten eri asia miten kiinnostuneita ovat massailemaan TI-miesten palikoita.
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
EX: og 900s (updated)
#3046