vm.-89 koetaulun päällisen irroitusohje?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
purnu
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: To Marras 25, 2010 21:19
Paikkakunta: Kuopio

vm.-89 koetaulun päällisen irroitusohje?

Viesti Kirjoittaja purnu »

Mistä kaikkialta koetaulun päällinen on kiinnitetty? Pitäisi asentaa stereot autoon, ja kaiuttimen johtoja ei löydy.
Onko tietoa myydäänkö missään automaatti ilmastoinnin lamppuja, niitä ei ainakaan biltemalta löydy?
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: vm.-89 koetaulun päällisen irroitusohje?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kaiutinsuojien alla on kolme ruuvia molemmin puolin, mittariston syvennyksessä yksi ja hanskalokeron kannen alla yksi kumitulpalla peitetty. Tuonikäisestä en tiedä onko turvavaijeri, jos on se irti kannen koukuista.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Avatar
purnu
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: To Marras 25, 2010 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: vm.-89 koetaulun päällisen irroitusohje?

Viesti Kirjoittaja purnu »

VMTD kirjoitti:Kaiutinsuojien alla on kolme ruuvia molemmin puolin, mittariston syvennyksessä yksi ja hanskalokeron kannen alla yksi kumitulpalla peitetty. Tuonikäisestä en tiedä onko turvavaijeri, jos on se irti kannen koukuista.
Kiitos, eihän tuo taida olla kovin vaikea onneksi. Sen verran erikoinen tapaus toi minun tonnari, ettei siinä ole ollut stereoita tähän päivään mennessä:)
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: vm.-89 koetaulun päällisen irroitusohje?

Viesti Kirjoittaja aero »

Eipä se tosiaan paha rasti ole, vaikka ei sitä ole tarvista irrottaa jos (uusia) ämyrijohtoja vetelee - ne nousee hienosti ylös siellä päädyissä ihan jalkatilan ja ämyriaukon välillä työskennellen.

Ainakaan varhaisesa MY89:ssä ei ole vielä turvavaijeria.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: vm.-89 koetaulun päällisen irroitusohje?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Ainakin automaatti-ilmastoinnin kanssa pitää hieman varoa sitä aurinkoanturia kojelaudan kantta irroitettaessa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: vm.-89 koetaulun päällisen irroitusohje?

Viesti Kirjoittaja aero »

Ei tartte, MY89:ssä (ainakaan varhaisessa) se ei ole kojetaulun kannessa vaan oikeanpuoleisessa kaiutinritilässä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
purnu
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: To Marras 25, 2010 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: vm.-89 koetaulun päällisen irroitusohje?

Viesti Kirjoittaja purnu »

aero kirjoitti:Ei tartte, MY89:ssä (ainakaan varhaisessa) se ei ole kojetaulun kannessa vaan oikeanpuoleisessa kaiutinritilässä.
Jep, pitää varoa. Olisi voinut olettaa,että kaiuttimen johdot olisi löytynyt radiopaikan takaa, mutta ei vaan löytynyt. Kaiuttimilta lähtee kyllä johdot. Antennin johto kyllä löytyi.
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: vm.-89 koetaulun päällisen irroitusohje?

Viesti Kirjoittaja aero »

Löysitkö radion takaa kuitenkin virtapiuhat? Nuo muistaakseni ovat yhteensä kahdessa isossa liittimessä. Kojetaulun sivuverhoilu repsikan jalkatilaan lähtee melko helpolla irti ja tarjoaa hyvin näkymää kojetaulun sisätiloihin, itse lähtisin ehkä sieltä kautta etsimään.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
purnu
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: To Marras 25, 2010 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: vm.-89 koetaulun päällisen irroitusohje?

Viesti Kirjoittaja purnu »

aero kirjoitti:Löysitkö radion takaa kuitenkin virtapiuhat? Nuo muistaakseni ovat yhteensä kahdessa isossa liittimessä. Kojetaulun sivuverhoilu repsikan jalkatilaan lähtee melko helpolla irti ja tarjoaa hyvin näkymää kojetaulun sisätiloihin, itse lähtisin ehkä sieltä kautta etsimään.
Ok. Hyviä vinkkejä, täytyy huomenna tutkia :wink:
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: vm.-89 koetaulun päällisen irroitusohje?

Viesti Kirjoittaja Risto »

Tuo adapteri gramofoonin ja auton väliin: http://webshop.saabparts.com/produkter/ ... so-adapter
aero
-
Viestit: 9121
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: vm.-89 koetaulun päällisen irroitusohje?

Viesti Kirjoittaja aero »

Jesh, Riston linkin kuva vahvistaa muisteluni. Tarkennetaan sen verran ihan sanallisestikin, että meinasin fyysisesti isokokoisa, moninapaisia liittimiä - Trollhättanin setien jäljiltä siellä ei ISO-liittimiä ole.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
purnu
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: To Marras 25, 2010 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: vm.-89 koetaulun päällisen irroitusohje?

Viesti Kirjoittaja purnu »

aero kirjoitti:Jesh, Riston linkin kuva vahvistaa muisteluni. Tarkennetaan sen verran ihan sanallisestikin, että meinasin fyysisesti isokokoisa, moninapaisia liittimiä - Trollhättanin setien jäljiltä siellä ei ISO-liittimiä ole.
Sen virtajohto paketin löysin, mutten kaiuttimien. Tässä autossa on sähköantenni, en tiedä onko se missä liittimessä, mutta täytyy etsiä.. :?
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: vm.-89 koetaulun päällisen irroitusohje?

Viesti Kirjoittaja Jope »

Sähköt, antennin sähköt ja kaiuttimet menee kaikki noista kahdesta paksusta liittimestä, joihin tuo edellä linkattu adapteri sopii.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin