Tuollaista menossa tänään hakemaan, tinkasin tonnin pois hinnasta. Alkuperäisellä omistajalla, ostettu Kokkolasta v. 2002 ja hinta ollut 53 000 euroa, ollut rouvashenkilön käytössä ja omistajan mukaan virheettömässä kunnossa.
Mitäs asioita tarkistan ennen rahojen luovutusta? On mulla yksi 9-5 ollut, mutta siitä on jo aikaa. Tässä meinaa olla täys täpinä päällä!
Haulla löytyy hommeleita, mut jos tähän ny mitä mieleen tulee:
Kylmäkäynnistys, noille kilsoilla voi jo hyvinkin ketju rohista kylmänä jos/kun öljynvaihdot ollu sinnepäin. Samalla näkee että tuleeko sinistä savua/ haiseeko öljy. Harvemmin mitsuissa noita ongelmia on.
Jos autoa suinkin saa ylös niin pääsee näkemään että paljonko öljyä pohjasta löytyy, merkkaako reviiriään yms. Öljykorkkia auki ja katsoo että löytyykö smetanaa, toi on huonolla huohotuksella olevalla lohkolla.
Koeajolla maantiellä pitäs laitteen kulkea suoraan, eikä kaarteissa pitäs tuntua vaappumista mihinkään suuntaan. Jos näin ei ole, niin todennäköisesti takapään puslat alkaa olemaan valmiit jossei ole uusittu.
Kunnon kiihdytyksiä kannattaa ottaa, esim. 60-120 kolmosella niin näkee että pätkiikö kone / tuleeko fuelcut. Samoin jos maantiellä tasakaasulla nypyttää niin viittaisi tulpatkasetti -suunnan ongelmiin.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
Julle kirjoitti:Miten lohko on muuttunut uudemmissa?
Ainakin niin että öljyloukon takana on lohkossa reikä öljyn paluulle.
Örkinrumilus kirjoitti: toi on huonolla huohotuksella olevalla lohkolla.
Huohotuksen kannalta näillä eri vuosimalleilla ja moottoriversioilla ei ole mitään eroa, huohotinjärjestelmään sen sijaan on tehty lukuisia parannuksia ajanmyötä
Kertakaikkisen mainio laitos, lyhyen koeajon jälkeen 120 viiskymppistä pöytään ja menoksi. Kaikki pelaa (sidin ja acc:n näyttöä vaille) hienosti, ei kolinoita, rahinoita tai rutinoita. Ei öljyvuotoja, huollot tehty, huohotinpäivitys asennettu jne. Saabia rakastavalta porukalta ostettu, haikeina jäivät vilkuttamaan perään. Kahdet uudenkarheat renkaat, ulkoa ja sisältä melkein kuin uusi.
Onko sidin ja acc:n näytön kanssa wanhat constit edelleen vai kannattaako käyttää Englannissa mutka?
SID ja ACC: Jos tarkoitat vanhoilla keinoilla niitä silitysrautoja ja vaahtomuoveja niin ei kannata. Joko vaihdat näyttökaapelin itse, pyydät foorumin guruja vaihtamaan sen, tai lähetät Simonille englantiin.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
SID ja ACC: Jos tarkoitat vanhoilla keinoilla niitä silitysrautoja ja vaahtomuoveja niin ei kannata. Joko vaihdat näyttökaapelin itse, pyydät foorumin guruja vaihtamaan sen, tai lähetät Simonille englantiin.
Juu, lukee tossa, on päivitetty huohotin.
Sid ja acc, tuo about 30e itse korjattuna, sen teen! Kiitokset.
Ajattelin käyttää SIDin Simonilla, eipä tuo paha ole jos on sitten takuukin työlle. ACC:tä ei varmaan voi irrotella nyt talvella, laitan sen itse uudella kaapelilla sit keväällä ku jaksaa, se ei kuitenkaan ole niin huono.
On kyllä makea rassi, 230 tkm huolto olisi kohtapuoliin, kirjan perusteella lähinnä tarkistuksia ja öljynvaihtoa. Josko kuitenkin käyttäisi ihan korjaamolla kun aiemmistakin huolloista on merkinnät.
Kyllä nuo öljynvaihdot yms. Tekee itse, siinä on 120tkm huolto tosin seuraavaksi missä menee hihnat ja rullat ja vesipumppu vaihtoon. Että kannattaa harkita teettääkö sen sitten samalla kertaa.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.