mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1113
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Aamusta asti on vituttanut Kansaneläkelaitos ja sen toimintaa säätelevät lait. Sitä myöten alkanu vituttaan vähän kaikki muuki mikä liittyy rahaan. Muutenki tämä maksujen dynamiikka tämmösen tavallisen pulliaisen ja minkä tahansa laitoksen/yhtiön välillä vituttaa toisinaan. Tai oikeastaan joka kerta ku tarkemmin miettii :lol: . Pitäs olla yksityiselä ihmiseläki oikeus periä korkoa ja puolittaa maksuja puolesta palvelusta. Ei se minunkaan aika loppujen lopuksi ilmasta ole, perkele. Hieman lievitystä on tulossa Helsingin suunnasta korjatun sidin muodossa, ei ole koko omistusaikana (5v)pelanu pikselit mutta nyt on kunnossa.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

zz^ kirjoitti:Älä hyvä ihminen selittele näitä ympäri kyliä. Tuo ongelma on ollut korjattuna jo 10 vuotta. Poistamalla läpät hajoitat hiukkasloukun.
Tuota mä tarkoitin sillä, että useista on jo poistettu ja että niitä on paranneltu, ei enää juur tartte pelätä.

Sitä en kyllä tiennyt, että läpät poistamalla hajottaa DPF:n. Tosin siitä, kuten jcarlson totesi, voi muutenkin iskeä rautakangen läpi. :D
zz^ kirjoitti: Ei ole kallis (työhön nähden), kun tietää missä korjaa :wink: (puhun siis ihan merkkihuollosta).
Ei ehkä työhön nähden, mutta sitä työtä taitaa silti muutama tunti kertyä eikä laskun loppusumma miellytä - etenkin kun pikkudieselillä kuitenkin yleensä on tarkoitus säästää.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Pyöränlaakeri alko jollottamaan, uusi 140eur(!)

Duunin piharisteys kuin luistinrata, kävelyvauhtia penkkaan ja puskurin alalipan kiinnikkeitä paskaksi.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3229
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja viggen »

Tämän ilmoituksen tekijä on vissiin saanut tarpeekseen auton vika herkkyydestä, vaikka kaikki mahdollinen ei ole edes hajonnut.
http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9_5_ ... ?ca=16&w=3
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

^Huumorimies, tai sitten joku on oikeasti niin pösilö, että kuvittelee 15-vuotiaan edustusauton olevan täysin huoleton omistettava.

Omasta OG-kolkista meni jotakuinkin samat osat (ja vähän päälle) viiden vuoden omistusaikana, ja omasta mielestäni auto oli oikeinkin hyvä. Oishan se täysin kädettömälle autonomistajalle täysi painajainen kun joka vuosi auto joko päästää tsernobyliin verrattavat savut maantielle (turbo), jättää tielle tai kaupan pihalle (bensapumppu ja kampuratunnistin) taikka vatkaa kuin äidin Kenwoodi (vetonivel). Eikä ajotietokoneestakaan nähnyt yhtään mitään ennen Simonin käsittelyä Briteissä. Omasta mielestäni ne oli vain noin 10-vuotiaan ja yli 200 tkm ajetun auton kuluvua osia, jotka oli kohtalaisen helppo vaihtaa tai korjata :roll:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

AZP kirjoitti:^Huumorimies, tai sitten joku on oikeasti niin pösilö, että kuvittelee 15-vuotiaan edustusauton olevan täysin huoleton omistettava.

Omasta OG-kolkista meni jotakuinkin samat osat (ja vähän päälle) viiden vuoden omistusaikana, ja omasta mielestäni auto oli oikeinkin hyvä. Oishan se täysin kädettömälle autonomistajalle täysi painajainen kun joka vuosi auto joko päästää tsernobyliin verrattavat savut maantielle (turbo), jättää tielle tai kaupan pihalle (bensapumppu ja kampuratunnistin) taikka vatkaa kuin äidin Kenwoodi (vetonivel). Eikä ajotietokoneestakaan nähnyt yhtään mitään ennen Simonin käsittelyä Briteissä. Omasta mielestäni ne oli vain noin 10-vuotiaan ja yli 200 tkm ajetun auton kuluvua osia, jotka oli kohtalaisen helppo vaihtaa tai korjata :roll:
...ja sitten tämmönen vatipää kuten minä teki tuon kaiken (ex-femma-aero) ja möi auton pois persnetolla kun ei olis enää tarvinnu tehdä muuta kuin ajaa... No joo, koriin olisi pitänyt ruostefiksauksia alkaa seuraavaksi tekemään mutta into vaan loppui kesken, ja sitten kaduttaa kun möi.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
aero
-
Viestit: 9118
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

^Jos ei myyminen lainkaan kaduta, tietää ainakin loppuajasta viettäneensä liian tylsää aikaa ratin takana.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Ite vielä kestän ommoo femmoo, vaikka pitäs uusia vielä koko alusta, sekä korin ruostetyöt tehdä ja viimesenä sitte jos se teholisä mitä kestää vakiomoottorista ottoo, eli sen kolomisensattoo viinalla/bensalla. Käytännössä enää isommat suuttimet ja ohelma (kunhan ensin vaihdan sen pumpun, joka on ollu jo aika pitkään varuilta mukana takakontissa). :)
Onha siinä uus konekkin, niin miksi sitä minnekkää möis ja kun on ns. "edustusauto" :D

TurboSatku se pitäs koittoo kesänmittaan laitella leimalle ja ajjoon. Liian pitkään liian vähällä ajolla ollut. Vähä joutuu koritöitä tekemään ensitöinään ja ainakin kytkin vaihtaa, sekä pestä moottoria puhtaammaksi :D
Taisin mie viimekesänä siihen kaikki jarrut uusia, kun ei enää kehdannut entisillä ajella kun kipinää iski. Että ei niitä tarvii eka ruveta punnertammaan.
Siitenkin pitäs vaihtaa koko alusta puslineen.. ja moottoritila laittaa kiiltämään ja moottori käsitellä siten, jotta ei vuotas öljyä mistään jne.. :) Mutta ei kehtoo haukata liian isoa palasta kakkua ja levitellä moottoria pitkin tallia, kunhanvain ensin sais tuoreen leiman ja pääsis huristelemmaan iliman koe-kilipiä. :D

Sehä vua tässä v*tuttaa kun on liianpaljo kasaantunu nuita rojekteja ja on ollut viimeaikoina liia vähä joutoaikkoo niitä laitella. :roll:
Femman porsinut konekkin vielä avvoomattomana. :D No senverra tein jotta öljyy tulupanreijjistä reilusti kaatelin, jotttei ihan ruostu kokonaan. Seki kone pakko rempata kuntoon, kun tuli tuolloin ostetuu jo yli 600e uusia osia siihen. Moottorista puuttuu oikeestaan enää tonnarin männät ja veivit, joitten avulla kestäs enempi hengitellä. :)
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tulipa kirjauduttua motonetin sivuille kun piti nähdä että onko jotain ostoetukuponkeja käyttämättä.
Nooh, siellähän näkyy kaikki vanhatki ostokset.

Pitikö ne lukemat kopsata exceliin, no piti tietty... Reilu viis tonnii vajaas kolmes vuodes tuonneki työntäny. :evil:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Joo kiitos vaan tosi paljon kun toit esille, että sieltä näkee ostohistorian. n. 3,5 k€ vajaassa kolmessa vuodessa... 8)
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ole hyvä :mrgreen:
Jaettu suruhan puolittaa sen... :roll:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Vajaassa kolmessa vuodessa 1350e. Selittyy sillä että kalliit osat on yleensä ostanut ensin korjaaja. :D
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5814
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ajoneuvovero... Vuosittaisen maksulomakkeen yhteydessä tuli lappunen että 1.1.2016 alkaen femman vero nousee 65e... Eissaa...
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja SS »

Teiden kunto paikallisessa kauppakeskittymässä, autojen pohjat on auranneet tien keskiosaa ja ottipa jo Saabinkin pohja kiinni. Urien vieressä taas on mahdottomia röykkyjä. Ainoa tapa edetä on ajella alle kävelyvauhtia urien vieressä, takanatulijat ei oikein tykkää kun liikennevaloista ei ehdi edes puoliväliin risteystä kun jo vaihtuu punainen... No, ei mulla ole mihinkään kiire :twisted:

Edit: Kannatti valittaa, aamulla tuli karhu ja auratraktori vastaan. Ei tuo sileä vieläkään ole, muttei enää pohja ota kiinni.
Viimeksi muokannut SS, Ke Helmi 04, 2015 18:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Epäpätevät aurausurakoitsijat.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Vastaa Viestiin