
mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Aamusta asti on vituttanut Kansaneläkelaitos ja sen toimintaa säätelevät lait. Sitä myöten alkanu vituttaan vähän kaikki muuki mikä liittyy rahaan. Muutenki tämä maksujen dynamiikka tämmösen tavallisen pulliaisen ja minkä tahansa laitoksen/yhtiön välillä vituttaa toisinaan. Tai oikeastaan joka kerta ku tarkemmin miettii
. Pitäs olla yksityiselä ihmiseläki oikeus periä korkoa ja puolittaa maksuja puolesta palvelusta. Ei se minunkaan aika loppujen lopuksi ilmasta ole, perkele. Hieman lievitystä on tulossa Helsingin suunnasta korjatun sidin muodossa, ei ole koko omistusaikana (5v)pelanu pikselit mutta nyt on kunnossa.

Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tuota mä tarkoitin sillä, että useista on jo poistettu ja että niitä on paranneltu, ei enää juur tartte pelätä.zz^ kirjoitti:Älä hyvä ihminen selittele näitä ympäri kyliä. Tuo ongelma on ollut korjattuna jo 10 vuotta. Poistamalla läpät hajoitat hiukkasloukun.
Sitä en kyllä tiennyt, että läpät poistamalla hajottaa DPF:n. Tosin siitä, kuten jcarlson totesi, voi muutenkin iskeä rautakangen läpi.

Ei ehkä työhön nähden, mutta sitä työtä taitaa silti muutama tunti kertyä eikä laskun loppusumma miellytä - etenkin kun pikkudieselillä kuitenkin yleensä on tarkoitus säästää.zz^ kirjoitti: Ei ole kallis (työhön nähden), kun tietää missä korjaa(puhun siis ihan merkkihuollosta).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Pyöränlaakeri alko jollottamaan, uusi 140eur(!)
Duunin piharisteys kuin luistinrata, kävelyvauhtia penkkaan ja puskurin alalipan kiinnikkeitä paskaksi.
Duunin piharisteys kuin luistinrata, kävelyvauhtia penkkaan ja puskurin alalipan kiinnikkeitä paskaksi.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tämän ilmoituksen tekijä on vissiin saanut tarpeekseen auton vika herkkyydestä, vaikka kaikki mahdollinen ei ole edes hajonnut.
http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9_5_ ... ?ca=16&w=3
http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9_5_ ... ?ca=16&w=3
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^Huumorimies, tai sitten joku on oikeasti niin pösilö, että kuvittelee 15-vuotiaan edustusauton olevan täysin huoleton omistettava.
Omasta OG-kolkista meni jotakuinkin samat osat (ja vähän päälle) viiden vuoden omistusaikana, ja omasta mielestäni auto oli oikeinkin hyvä. Oishan se täysin kädettömälle autonomistajalle täysi painajainen kun joka vuosi auto joko päästää tsernobyliin verrattavat savut maantielle (turbo), jättää tielle tai kaupan pihalle (bensapumppu ja kampuratunnistin) taikka vatkaa kuin äidin Kenwoodi (vetonivel). Eikä ajotietokoneestakaan nähnyt yhtään mitään ennen Simonin käsittelyä Briteissä. Omasta mielestäni ne oli vain noin 10-vuotiaan ja yli 200 tkm ajetun auton kuluvua osia, jotka oli kohtalaisen helppo vaihtaa tai korjata
Omasta OG-kolkista meni jotakuinkin samat osat (ja vähän päälle) viiden vuoden omistusaikana, ja omasta mielestäni auto oli oikeinkin hyvä. Oishan se täysin kädettömälle autonomistajalle täysi painajainen kun joka vuosi auto joko päästää tsernobyliin verrattavat savut maantielle (turbo), jättää tielle tai kaupan pihalle (bensapumppu ja kampuratunnistin) taikka vatkaa kuin äidin Kenwoodi (vetonivel). Eikä ajotietokoneestakaan nähnyt yhtään mitään ennen Simonin käsittelyä Briteissä. Omasta mielestäni ne oli vain noin 10-vuotiaan ja yli 200 tkm ajetun auton kuluvua osia, jotka oli kohtalaisen helppo vaihtaa tai korjata

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
...ja sitten tämmönen vatipää kuten minä teki tuon kaiken (ex-femma-aero) ja möi auton pois persnetolla kun ei olis enää tarvinnu tehdä muuta kuin ajaa... No joo, koriin olisi pitänyt ruostefiksauksia alkaa seuraavaksi tekemään mutta into vaan loppui kesken, ja sitten kaduttaa kun möi.AZP kirjoitti:^Huumorimies, tai sitten joku on oikeasti niin pösilö, että kuvittelee 15-vuotiaan edustusauton olevan täysin huoleton omistettava.
Omasta OG-kolkista meni jotakuinkin samat osat (ja vähän päälle) viiden vuoden omistusaikana, ja omasta mielestäni auto oli oikeinkin hyvä. Oishan se täysin kädettömälle autonomistajalle täysi painajainen kun joka vuosi auto joko päästää tsernobyliin verrattavat savut maantielle (turbo), jättää tielle tai kaupan pihalle (bensapumppu ja kampuratunnistin) taikka vatkaa kuin äidin Kenwoodi (vetonivel). Eikä ajotietokoneestakaan nähnyt yhtään mitään ennen Simonin käsittelyä Briteissä. Omasta mielestäni ne oli vain noin 10-vuotiaan ja yli 200 tkm ajetun auton kuluvua osia, jotka oli kohtalaisen helppo vaihtaa tai korjata
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^Jos ei myyminen lainkaan kaduta, tietää ainakin loppuajasta viettäneensä liian tylsää aikaa ratin takana.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ite vielä kestän ommoo femmoo, vaikka pitäs uusia vielä koko alusta, sekä korin ruostetyöt tehdä ja viimesenä sitte jos se teholisä mitä kestää vakiomoottorista ottoo, eli sen kolomisensattoo viinalla/bensalla. Käytännössä enää isommat suuttimet ja ohelma (kunhan ensin vaihdan sen pumpun, joka on ollu jo aika pitkään varuilta mukana takakontissa). 
Onha siinä uus konekkin, niin miksi sitä minnekkää möis ja kun on ns. "edustusauto"
TurboSatku se pitäs koittoo kesänmittaan laitella leimalle ja ajjoon. Liian pitkään liian vähällä ajolla ollut. Vähä joutuu koritöitä tekemään ensitöinään ja ainakin kytkin vaihtaa, sekä pestä moottoria puhtaammaksi
Taisin mie viimekesänä siihen kaikki jarrut uusia, kun ei enää kehdannut entisillä ajella kun kipinää iski. Että ei niitä tarvii eka ruveta punnertammaan.
Siitenkin pitäs vaihtaa koko alusta puslineen.. ja moottoritila laittaa kiiltämään ja moottori käsitellä siten, jotta ei vuotas öljyä mistään jne..
Mutta ei kehtoo haukata liian isoa palasta kakkua ja levitellä moottoria pitkin tallia, kunhanvain ensin sais tuoreen leiman ja pääsis huristelemmaan iliman koe-kilipiä. 
Sehä vua tässä v*tuttaa kun on liianpaljo kasaantunu nuita rojekteja ja on ollut viimeaikoina liia vähä joutoaikkoo niitä laitella.
Femman porsinut konekkin vielä avvoomattomana.
No senverra tein jotta öljyy tulupanreijjistä reilusti kaatelin, jotttei ihan ruostu kokonaan. Seki kone pakko rempata kuntoon, kun tuli tuolloin ostetuu jo yli 600e uusia osia siihen. Moottorista puuttuu oikeestaan enää tonnarin männät ja veivit, joitten avulla kestäs enempi hengitellä. 

Onha siinä uus konekkin, niin miksi sitä minnekkää möis ja kun on ns. "edustusauto"

TurboSatku se pitäs koittoo kesänmittaan laitella leimalle ja ajjoon. Liian pitkään liian vähällä ajolla ollut. Vähä joutuu koritöitä tekemään ensitöinään ja ainakin kytkin vaihtaa, sekä pestä moottoria puhtaammaksi

Taisin mie viimekesänä siihen kaikki jarrut uusia, kun ei enää kehdannut entisillä ajella kun kipinää iski. Että ei niitä tarvii eka ruveta punnertammaan.
Siitenkin pitäs vaihtaa koko alusta puslineen.. ja moottoritila laittaa kiiltämään ja moottori käsitellä siten, jotta ei vuotas öljyä mistään jne..


Sehä vua tässä v*tuttaa kun on liianpaljo kasaantunu nuita rojekteja ja on ollut viimeaikoina liia vähä joutoaikkoo niitä laitella.

Femman porsinut konekkin vielä avvoomattomana.


11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tulipa kirjauduttua motonetin sivuille kun piti nähdä että onko jotain ostoetukuponkeja käyttämättä.
Nooh, siellähän näkyy kaikki vanhatki ostokset.
Pitikö ne lukemat kopsata exceliin, no piti tietty... Reilu viis tonnii vajaas kolmes vuodes tuonneki työntäny.
Nooh, siellähän näkyy kaikki vanhatki ostokset.
Pitikö ne lukemat kopsata exceliin, no piti tietty... Reilu viis tonnii vajaas kolmes vuodes tuonneki työntäny.

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Joo kiitos vaan tosi paljon kun toit esille, että sieltä näkee ostohistorian. n. 3,5 k€ vajaassa kolmessa vuodessa... 

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ole hyvä
Jaettu suruhan puolittaa sen...

Jaettu suruhan puolittaa sen...

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Vajaassa kolmessa vuodessa 1350e. Selittyy sillä että kalliit osat on yleensä ostanut ensin korjaaja. 

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ajoneuvovero... Vuosittaisen maksulomakkeen yhteydessä tuli lappunen että 1.1.2016 alkaen femman vero nousee 65e... Eissaa...
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Teiden kunto paikallisessa kauppakeskittymässä, autojen pohjat on auranneet tien keskiosaa ja ottipa jo Saabinkin pohja kiinni. Urien vieressä taas on mahdottomia röykkyjä. Ainoa tapa edetä on ajella alle kävelyvauhtia urien vieressä, takanatulijat ei oikein tykkää kun liikennevaloista ei ehdi edes puoliväliin risteystä kun jo vaihtuu punainen... No, ei mulla ole mihinkään kiire 
Edit: Kannatti valittaa, aamulla tuli karhu ja auratraktori vastaan. Ei tuo sileä vieläkään ole, muttei enää pohja ota kiinni.

Edit: Kannatti valittaa, aamulla tuli karhu ja auratraktori vastaan. Ei tuo sileä vieläkään ole, muttei enää pohja ota kiinni.
Viimeksi muokannut SS, Ke Helmi 04, 2015 18:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Epäpätevät aurausurakoitsijat.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07