bumerangi
bumerangi
Saab 2.2 TiD -04 korjaamon mukaan tip top, katsastuksessa bumerangin ulompi pää väljä ja vaihtoon. Vikaa ei saatu esiin miesvoimalla, mutta kone antoi katsastusmiehen mukaan vinkit
osan vaihtoon, vaikkei ulkosesti mitään vikaa näkynytkään, ei myöskään minkäänlaista ääntelyä ajossa. Tällä bumerangilla mitta tuli täyteen n. 25k km:ssä, toinen puoli alkuperäinen ja kilometrejä n. 220k ja lisää tulee.
osan vaihtoon, vaikkei ulkosesti mitään vikaa näkynytkään, ei myöskään minkäänlaista ääntelyä ajossa. Tällä bumerangilla mitta tuli täyteen n. 25k km:ssä, toinen puoli alkuperäinen ja kilometrejä n. 220k ja lisää tulee.
Re: bumerangi
Mikähän kone antanut vinkin?
Minulla ei katsastuksessa "koneella" ole koskaan takaa testattu muuta kuin iskarit ja jarrut. Ja niissä ei bumerangit näy.
Etuakselisto on testattu "ravistelukonetta" apuna käyttäen, mutta ei koskaan taka-akselia. Käsipelillä ovat välyksiä sieltä etsineet.
Minulla ei katsastuksessa "koneella" ole koskaan takaa testattu muuta kuin iskarit ja jarrut. Ja niissä ei bumerangit näy.
Etuakselisto on testattu "ravistelukonetta" apuna käyttäen, mutta ei koskaan taka-akselia. Käsipelillä ovat välyksiä sieltä etsineet.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: bumerangi
Kovin jäi epämääräiseksi ymmärrykseni katsastusmiehen viittaukset koneeseen. Ajattelin hänen olevan alallaan ammattimies ja luotin miehen sanaan. Kurkkasin tänään itsekin moista välyksellistä vikaa, mutta löydöstä en todennut. Kovin näytti ehjältä ja kunnossa olevalta jotta. Tilaus osasta tehty ja taas eteenpäin kuin mummo lumessa.
Re: bumerangi
Varo vaan ettei ole niin fakiiri kone, että löytää uudestakin osasta väljää
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: bumerangi
Fakiiri koneita on joitakin nelipyöräsuuntaukseen tarkoitettuja jotka kertovat tai oikeammin sanottuna yrittävät kertoo missä välykset sijaitsevat jos niitä yleensä on.
Kuten AZP:kin totesi ei kannata luottaa masinoihin jotka valehtelevat.
Kuten AZP:kin totesi ei kannata luottaa masinoihin jotka valehtelevat.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: bumerangi
No niin, huoltomies vaihtoi ehjän bumerangin tilalle uuden ja ehjän. Hyvin kelpas katsastusmiehelle ja leimat lappuun. Vain turha kustannus (osa, rahti, puolikas työtunti ja uudelleen näyttö) n. 120 e jäi vähän harmittamaan.
Re: bumerangi
Kerroppa vielä mikä katsastusasema, niin muutkin tietää mihin ei kannata viedä
Taitaa olla Trafin mielestä top 10 laatupaikkoja tolla tyylillä.
Taitaa olla Trafin mielestä top 10 laatupaikkoja tolla tyylillä.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: bumerangi
Täällä ainakin on nostanut hieman takapäätä, muistan siitä kun pakoputki tuntuu jäävän aina huonosti nostimen väliin. Sitä en muista ravisteleeko se kone vai katsuri niitä välyksiä kun aina puhutaan samalla saabeista harhautus toimii mutta nyt kun tässä miettii samalla niin taitaa se kone heiluttaa kun katsuri seisoo auton alla ja kattelee ripustuksia samalla.
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: bumerangi
Mitä tullut katsottua, niin heiluttelee etupäätä koneella ja katsoo/kokeilee kädellä takapään osia samalla. Sitten nostaa takapään ylös ja kokeilee renkaasta onko ripustuksissa/laakerissa välyksiä. Nosturissa on heilutuslaitteet vain toisessa päässä.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: bumerangi
Ok, voipi olla juuri näin. Täytyy ens vuoden alussa kattella uudestaan mitä tekkee
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: bumerangi
Juuri näin kuten nimim. hasha kertoi.
Siten tässä täytyykin ihnmetellä tuota katsastustilannetta, jossa katsastaja väittänyt että "kone antoi vinkit".
Siis mikä kone .
Väittäisin, ettei mikään eli suuri kusetuksen maku
Tätä vielä vahvistaa tuo huoltomiehen kommentti ehjän osan vaihtamisesta.
Itse olen aina nykyään katsastustilanteessa mukana "valvomassa" toimitusta. Eipä ole kyllä Saab koskaan pompannutkaan. Kauan sitten minulla oli hetken aikaa italialainen "kertakäyttö ralliauto", joka pomppasi raidetangon sisäpään nivelistä (molemmilta puolilta). Kyseessä aivan selvä kusetus. Ohjauksessa ei ollut tippaakaan väljyyttä vaikka miten etsi, mutta uudet oli vaihdettava. Sen koommin en tuohon katsastuasemaan päin ole edes kusenut.
Siten tässä täytyykin ihnmetellä tuota katsastustilannetta, jossa katsastaja väittänyt että "kone antoi vinkit".
Siis mikä kone .
Väittäisin, ettei mikään eli suuri kusetuksen maku
Tätä vielä vahvistaa tuo huoltomiehen kommentti ehjän osan vaihtamisesta.
Itse olen aina nykyään katsastustilanteessa mukana "valvomassa" toimitusta. Eipä ole kyllä Saab koskaan pompannutkaan. Kauan sitten minulla oli hetken aikaa italialainen "kertakäyttö ralliauto", joka pomppasi raidetangon sisäpään nivelistä (molemmilta puolilta). Kyseessä aivan selvä kusetus. Ohjauksessa ei ollut tippaakaan väljyyttä vaikka miten etsi, mutta uudet oli vaihdettava. Sen koommin en tuohon katsastuasemaan päin ole edes kusenut.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: bumerangi
Kävisit nyt edes kerran vuodessa, vaikka vappuna, merkkaamassa reviirin aseman nurkkaan
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: bumerangi
Kyllähän jopa siellä maaseudulla on opittu ravistamaan autoa paino päällä, jolloin löytyy väljyyksiä, joita ei käsipelillä huomaa: http://youtu.be/saUeANxaFPE?t=15spetrisa kirjoitti:Siten tässä täytyykin ihnmetellä tuota katsastustilannetta, jossa katsastaja väittänyt että "kone antoi vinkit".
Siis mikä kone .
Väittäisin, ettei mikään eli suuri kusetuksen maku
Re: bumerangi
Tai vaihda se ulompi hela uuteen. Sisempien päiden tulee aika harvoin mikään. Nytkin itsellä yksi korjattu varsi hyllyssä, kun on 3kpl samaa osaa vaativia autoja.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77