Katkesi hukkaportinsokka reikäänsä vanhuuttaan , miten tuon kätevimmin saisi porattua paikoillaan?
Alta ainakaan ei poraamaan mahdu?
Tai täytyisi olla hammaslääkärin pora , tms pieni pora.
Helpottuisiko operaatio purkamalla syylärin edestä pois . Ei oikein innostaisi turboa purkaa irti moisen homman takia .
sokat on jousiterästä, eipä taida porailu onnistua. jos saman paksuista jousilankaa lyhyen pätkän nipistää kiinni pitopihtien nokkaan, mahtuisiko siten naputtelemaan vanhan ulos.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
stara kirjoitti:sokat on jousiterästä, eipä taida porailu onnistua. jos saman paksuista jousilankaa lyhyen pätkän nipistää kiinni pitopihtien nokkaan, mahtuisiko siten naputtelemaan vanhan ulos.
Niin aika ahdas on tila. Ainakaan alta ei mahdu kuin yksi käsi kerrallaan , joten vähän on vaikea paikka.
eikös sokasta toinen pää jää kuitenkin näkyviin, eikö siitä saa kiinni.
Jos ei, niin terävä mutka esim fillarin vaihteensiirtäjän tms pianolangan päähän ( oliskohan oikeaa kokoa?) ja pikkuvasaralla naputtelee. silloin oikeastaan vain 1 käsi siellä tilaa vie. langan pää parempi hioa suoraksi, jos katkaisupää on kiilamainen.
Viimeksi muokannut stara, Ma Maalis 16, 2015 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Täytyy kokeilla kaikki konstit, ennen haluan irroittaa koko turbon . Arvelen että ruoste on turvottanut tuon sokan tiukkaan , mutta saatan olla väärässäkin .
Ei ole pakollinen se sokka,kysy paikallisesta rautatarvike tai joku erikoisalan liike sellaista "kynsiprikkaa". Niitä on saatavana erikokoisille akselitapeille. Eli menee painamalla paikalleen mutta poispäin ne kynnet jarruttaa. Tais joissain lasten lelujen pyörien akseleilla olla näitä.
Tonnarissa käytin noita.Sai useita kertoja ehjänä irtikin kun meisselillä kampesi.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Mulla kahdessa OG-Turbossa ollut sama vika. Molemmissa laitoin hitsilankaa "sokaksi" ja hyvin pelitti.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Kiitos , jospa tuo ongelma ratkeisi helpommalla tapaa .
jannevillepetterin idea kävi jo mielessä , en vaan oo löytäny vielä mistään tuollasta kynsiprikkaa.
Noita sai paikallisesta pulttiliikkeestäkin,tais maksaa täälläpäin 0.5e/kpl.
Tais olla et 6mm reiällä käy hukkikseen,tai 5mm.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Noita sai paikallisesta pulttiliikkeestäkin,tais maksaa täälläpäin 0.5e/kpl.
Tais olla et 6mm reiällä käy hukkikseen,tai 5mm.
Ai se olikin tuonnäköinen , tuli mielleyhtymä eräästä toisenlaisesta liitoksen varmistimesta. Mutta tuo on hommattava, luultavasti yhdestä kaupasta löytyy ainakin . Kuopiossa kaikki tavara on vaikeasti etsittävissä . Pultteja ja muttereita ja tavan rikkoja on melkein kaikissa kaupoissa joissa rautapuoli edes jollanenkin . Kaikki erikoisempi vaatinut jopa sen 7-9 kaupan kiertelyn . Ehkä Berneriltä löytyy. Kiitos vinkistä , säästää vaivaa melkoisesti nopea patentti .
Olkaa hyvä Luultavasti Berneristä silloin itsekin ostin..Ota varmuuden vuoksi jos on niin kahta eri kokoa,tais olla garretissa ja mitsussa erikokoiset ne tapit. Niitä voi olla myös vähän eri mallisia mut idea tuli selväksi..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
6mm kynsisokka oli sopiva tuohon hukkaportin tappiin . Laitoin hukkakellon tangon alapuolelle 6mm rikan jota vasten tuo tanko lepää ja sen varmistaa sitten tuo kynsisokka. Oli helppo laittaa jopa sormin ja otti kiinni jämerästi, ei ehkä saisi kuin pihdeillä irti . Voin suositella muillekkin tuota ratkaisua