Joutuu tähänkin komppaamaan, vain kotimaista haen minäkin. Liidelin paistopisteellä valitsen myös vain kotimaisiaJiiVee kirjoitti: Pyrin ostamaan kotimaista ja sen takia jopa Lidlin paistopiste on pannassa vaikka sieltä erittäin hyvää saakin.

Joutuu tähänkin komppaamaan, vain kotimaista haen minäkin. Liidelin paistopisteellä valitsen myös vain kotimaisiaJiiVee kirjoitti: Pyrin ostamaan kotimaista ja sen takia jopa Lidlin paistopiste on pannassa vaikka sieltä erittäin hyvää saakin.
"Aikaero Venäjään" on vähän hämäävä käsitys, koska Venäjällä on käytössä 11 aikavyöhykettä. Kansanedustaja voisi lisäksi päivittää tietonsa, sillä venäjä siirtyi viime vuonna pysyvästä kesäajasta pysyvään talviaikaan. Aikaero Pietariin on nykyisin taas tunnin talvella, mutta kesällä aikaeroa ei ole ollenkaan.Iltalehti kirjoitti:- Muutama vuosi sitten aikaeromme Venäjään kasvoi kahteen tuntiin, kun tärkeä naapurimaamme otti kesäajan käyttöön pysyvästi.
Eli pysyvästi kesäaikaan.ysitonnari93 kirjoitti: minulle pelkästään hyötyä kesäajasta.
Samaa mieltä, vaikkakaan en tule aikanaan istumaan konttorilla.AZP kirjoitti:Itse kannattaisin siirtymistä pysyvään kesäaikaan. Ei sillä ole mitään väliä nouseeko aurinko talvella yheksältä vai kymmeneltä, kun istutaan konttorilla. Sen sijaan arkipäivisin ei voi tehdä töiden jälkeen mitään valoa vaativia ulkohommia, kun aurinko laskee niin aikaisin. Pysyvällä kesäaikaan siirtymisellä saataisiin tähän tunti lisäaikaa.
Ei kiinnosta pätkääkään miten Euroopassa kääntelevät kelloja. Ei kyllä kiinnosta juuri muukaan sikäläinen elämänmeno, jonka perusteella sotketaan Suomen asioita koska jotkut ovat keksineet että liittovaltio on mahtava ajatus.AZP kirjoitti:Mutta olen vakavasti sitä mieltä että Suomen ei tule sooloilla näissä asioissa. Eli muutoksia nykyiseen käytäntöön vain, jos samat muutokset tehdään muissakin Euroopan maissa. Nythän tilanne on sinänsä kiva, että Euroopassa kellot käännetään samoina päivinä, joten aikaerot pysyvät samoina.
Vähän sama täällä. Kroonisesti sisäinen kello sekaisin, mun biologisessa vuorokaudessa taitaa olla 26 tuntia. Mutta ymmärrän niitäkin, joilla on niin kiinteä 24 tunnin rytmi, että menee tunnin siirrosta elämä pitkäksi aikaa sekaisin.ysitonnari93 kirjoitti:" Heinonen vetoaa Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) selvitykseen, jonka mukaan kesäaikaan siirtyminen häiritsee yöunta tekemällä siitä katkonaista sekä kevyempää vaikuttaen samalla vireystasoon sekä työtehtävien suorittamiseen."
En ymmärrä moista selvitystä ollenkaan. Kellojen veivaaminen ei vaikuta ainakaan meikäläiseen millään lailla. Ihme vouhotusta. Nyt näkee ruuvata saappia arkisin töitten jälkeen, että minulle pelkästään hyötyä kesäajasta.
Ennemminkin näin:VKe kirjoitti:Hyvä ajautus Rinteeltä