Paavo on tainnut ennenkin hitsata TIG:illä Helkkarin hienot saumat. Ei tullut noista minun downpipen putkista ihan tuon näkösiä. Enemmän semmonen "Ihan itekö teit?"
Valmis pakopesän adapteri. Vielä 3 tuumainen v-band kiinni ja Down pipen kimppuun. Nyt olis tarkoitus tehdä v-lopun aikana koko putki 3 tuumaa kahdella vaimentimella pikku garretille ja sitten vaihtaa iso turbo ja kehitellä alkuputki sopivaksi kummallekkin turbolle. Teen kiinnityksen ennen lambdaa jossa putki on kummassakin down pipessa samassa kohtaa ennen öljypohjan alle menemistä. Tähän kohtaa tulee myös v-band ja jousto joka antaa vähän anteeksi.
Lämpöä ja vasaraa sekä hydrauliprässiä niin syntyy tällaista jälkeä.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
ite tein kans samanmoisen omaan ahtimeen. Tosin hitsasin suoraan putkeen kii. Katastusmies vähä ihmetelly putkia ja ahinta.
joka kerta kuitenkin potulla menny leimalle heittämällä.
Ite oon 3 kertaa ny katastanu potun kans. Mankkuvenan pistokkeen vaa irrottanu että peruspaimeilla vaan mennää jos se käy ajaan lenkin.
Koskaan ei ole sen kummemmin alkanu ihmetteleen ko tuumannu vaan että onpa iso fööni
Täytyy kokeilla. Täällä on lähellä asiallinen konttori jossa ei ole turhista kitisty. mulla vaan fööni on konehuoneessa kuin tarjottimella. Turbomyssy biltemasta ympärille ja peruspaineet. Ja emäntä saa hoitaa katsastuksen.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Tuohon pakosarjaan kannattaisi tehdä väljemmät pultinreiät ja pinnapulteilla+holkeilla tietenkin kiinni, jotta lämpötilojen vaihtelun vuoksi pakosarja pääsee laajenemaan kutistumaan vapaammin. Ehkäpä ei halkeaisi niin herkästi näin tehtynä. Holkillisista ruuveista on etua eniten reunimmaisissa pulteissa, jos vaan sopivat paikalleen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Itelle ainaki tosi hyvä. käyttiksenä oli auto reilun vuoden nii kesät talvet oli hyvä ajaa. Radallaki kokeilin nii hyvi pysy kiinni tiessä ei ole liian jäykkä/matala ja ajotuntuma tosi hyvä.
Juu. Jälkeenpäin olisin tehnyt kahdesta mutkasta vielä sen kuvassa näkyvän väliputken ja suorakaiteen muotoisen putkenpätkän joka menee turbon laipalle. Jälkiviisaana Mutta uskoisin että toimii noinkin, käyttöauto kun on kuitenkin kyseessä ja parantelen ajan mittaan jos totean sarjan huonoksi. Seuraava parempi.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).