voi poistaa!
Heh. sattuu olemaan kaverin didgikamera lainassa, mutta ei ole piuhaa jolla saa kuvia ulos. Tulen Vaasaan vasta kahden viikon päästä joten joudut odottamaan siihen asti jos kiinnostaa.
Käyttäjätiedoissasi ei ollut mainintaa missä vaikutat, mutta menen ensi torstaina 18.11 Turun alueen renkaanpotkijaisiin joten sinne jos Varsinais-Suomessa asustelet.
Käyttäjätiedoissasi ei ollut mainintaa missä vaikutat, mutta menen ensi torstaina 18.11 Turun alueen renkaanpotkijaisiin joten sinne jos Varsinais-Suomessa asustelet.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Paineisku alkaa kaasuläpästä päin, koska ilmakaan ei ole "tyhjää" vaan sillä on oma massansa jne... Kun dumpit ja by-bassit sijaitsee mahdollisimman lähellä läppää suojataan turboa paremmin...
Toki vaikka asennat sen turbon päähän, niin onhan se parempi silti kuin ei mitään....
Toki vaikka asennat sen turbon päähän, niin onhan se parempi silti kuin ei mitään....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Ok, kiitos vastauksesta.
En ole asentamassa mitään vaan mulla on alkuperäisenä bypass ihan turbos kiinni. Mietin vain että jos nostaisin sen ahtoputkeen kiinni (niin kuin on uudemmissa tonnareissa ja ng900) että olisko siitä jotain hyötyä?
En ole asentamassa mitään vaan mulla on alkuperäisenä bypass ihan turbos kiinni. Mietin vain että jos nostaisin sen ahtoputkeen kiinni (niin kuin on uudemmissa tonnareissa ja ng900) että olisko siitä jotain hyötyä?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ei.Sabo kirjoitti:Ok, kiitos vastauksesta.
En ole asentamassa mitään vaan mulla on alkuperäisenä bypass ihan turbos kiinni. Mietin vain että jos nostaisin sen ahtoputkeen kiinni (niin kuin on uudemmissa tonnareissa ja ng900) että olisko siitä jotain hyötyä?
By-pass asennus alkuperäisenä on ihan ok.
900C -86
Mahdoitkohan tarkoittaa että se "ilman järjestelmään takaisin kierrättävä letku" on lähellä turboa ja sitä pitäisi siirtää ? Jos tätä tarkoitit niin ei tarvitse/pidä siirtää. Jos tuossa CS:ssä on IMM, niin se "ilman palautusletku" tulee väkisinkin lähelle turboa, sen kun pitää olla turbon imupuolen ja IMM:n välissä, että mitattu ilma pysyy järjestelmässä mikä oli tarkoituskin.Sabo kirjoitti:Kysymys:
Mun tonnarissa (-92) bypass on tosi lähellä turboa. Eli auttaisko yhtään onko haittaa, jos sen siirtäis lähemmäs kaasuläppää niin kuin uudemmissa tonnareissa on?
Aina kun puhutaan että "by-pass lähelle läppää" niin sillä tarkoitetaan sitä letkua mikä tulee siihen kohtaan ahtoputkistoa mistä paine puretaan by-passin kautta pois. Eli painepuolen letku lähelle läppää.
Jos autossa on MAPpi niin silloin ei ole väliä mihin se dumpattava ilma päästetään. Mutta tosiaan vakiona tuo by-pass ihan hyvin sijoitettu.
En ollut siirtämässä sitä putkea mihinkään, vaan kääntänyt putken toisin päin, että olis saanut bypassin lähemmäksi k-läppää. Mutta kun asiaa selvensit, niin en ollut ihan kartalla mitä asialla tarkoitettiin. Nyt olen, kiitti selvityksestä. Aina oppii uutta.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Forgen dumppi oli uutena voideltu jollain punaisella vaseliinilla, pitäisi ilmeisesti estää kiinni juuttumiset.to4 kirjoitti:Nyt on ollut Patelainen kiinni jonkin aikaa ja hyvin pelittää. Kovemmalla pakkasella tuuppaa jäätymään silloin tällöin auki asentoon, crc:tä peliin ja taas toimii.
Se rasva on kuulemma jotain erikoista tavaraa, jonka koostumusta Forge ei kerro.