voi poistaa!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Kotitekoinen mäntädumppi LH2.4 ssa ja hyvin toimii. Ei ongelmia tyhjäkäynillä. Joskus vaihtojen yhteydessä saattaa nykäistä, mutta ei normaalisti ajettaessa. En ole kokenut ongelmaksi.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
henrit100
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 20:07

Viesti Kirjoittaja henrit100 »

olisiko sinulla laittaa kuvaa kyseisestä asennuksesta?
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Heh. sattuu olemaan kaverin didgikamera lainassa, mutta ei ole piuhaa jolla saa kuvia ulos. Tulen Vaasaan vasta kahden viikon päästä joten joudut odottamaan siihen asti jos kiinnostaa.

Käyttäjätiedoissasi ei ollut mainintaa missä vaikutat, mutta menen ensi torstaina 18.11 Turun alueen renkaanpotkijaisiin joten sinne jos Varsinais-Suomessa asustelet.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Tulipa hommattua sittenkin Paten dumppi mallia laippakiinnitys. Kaverilla oli huonoja kokemuksia Baileyn dumpista, tahtoo ruveta ahdistamaan isojen poikien tehoilla :( . No, Patelainen kustansi 90€ laipan kera, silkkaa säästöä :D .
Foxbody turbo
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Kysymys:

Mun tonnarissa (-92) bypass on tosi lähellä turboa. Eli auttaisko yhtään onko haittaa, jos sen siirtäis lähemmäs kaasuläppää niin kuin uudemmissa tonnareissa on?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Sabo kirjoitti:Kysymys:

Mun tonnarissa (-92) bypass on tosi lähellä turboa. Eli auttaisko yhtään onko haittaa, jos sen siirtäis lähemmäs kaasuläppää niin kuin uudemmissa tonnareissa on?
Mitä lähempänä kaasuläppää, sitä parempi turbon kannalta.
Foxbody turbo
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Mitäs haittaa se turbolle tekee, jos se on sitä lähempänä?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Paineisku alkaa kaasuläpästä päin, koska ilmakaan ei ole "tyhjää" vaan sillä on oma massansa jne... Kun dumpit ja by-bassit sijaitsee mahdollisimman lähellä läppää suojataan turboa paremmin...


Toki vaikka asennat sen turbon päähän, niin onhan se parempi silti kuin ei mitään....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Ok, kiitos vastauksesta.

En ole asentamassa mitään vaan mulla on alkuperäisenä bypass ihan turbos kiinni. Mietin vain että jos nostaisin sen ahtoputkeen kiinni (niin kuin on uudemmissa tonnareissa ja ng900) että olisko siitä jotain hyötyä?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Sabo kirjoitti:Ok, kiitos vastauksesta.

En ole asentamassa mitään vaan mulla on alkuperäisenä bypass ihan turbos kiinni. Mietin vain että jos nostaisin sen ahtoputkeen kiinni (niin kuin on uudemmissa tonnareissa ja ng900) että olisko siitä jotain hyötyä?
Ei.

By-pass asennus alkuperäisenä on ihan ok.
900C -86
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Sabo kirjoitti:Kysymys:

Mun tonnarissa (-92) bypass on tosi lähellä turboa. Eli auttaisko yhtään onko haittaa, jos sen siirtäis lähemmäs kaasuläppää niin kuin uudemmissa tonnareissa on?
Mahdoitkohan tarkoittaa että se "ilman järjestelmään takaisin kierrättävä letku" on lähellä turboa ja sitä pitäisi siirtää ? Jos tätä tarkoitit niin ei tarvitse/pidä siirtää. Jos tuossa CS:ssä on IMM, niin se "ilman palautusletku" tulee väkisinkin lähelle turboa, sen kun pitää olla turbon imupuolen ja IMM:n välissä, että mitattu ilma pysyy järjestelmässä mikä oli tarkoituskin.

Aina kun puhutaan että "by-pass lähelle läppää" niin sillä tarkoitetaan sitä letkua mikä tulee siihen kohtaan ahtoputkistoa mistä paine puretaan by-passin kautta pois. Eli painepuolen letku lähelle läppää.

Jos autossa on MAPpi niin silloin ei ole väliä mihin se dumpattava ilma päästetään. Mutta tosiaan vakiona tuo by-pass ihan hyvin sijoitettu.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

En ollut siirtämässä sitä putkea mihinkään, vaan kääntänyt putken toisin päin, että olis saanut bypassin lähemmäksi k-läppää. Mutta kun asiaa selvensit, niin en ollut ihan kartalla mitä asialla tarkoitettiin. Nyt olen, kiitti selvityksestä. Aina oppii uutta.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Nyt on ollut Patelainen kiinni jonkin aikaa ja hyvin pelittää. Kovemmalla pakkasella tuuppaa jäätymään silloin tällöin auki asentoon, crc:tä peliin ja taas toimii :) .
Foxbody turbo
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

to4 kirjoitti:Nyt on ollut Patelainen kiinni jonkin aikaa ja hyvin pelittää. Kovemmalla pakkasella tuuppaa jäätymään silloin tällöin auki asentoon, crc:tä peliin ja taas toimii :) .
Forgen dumppi oli uutena voideltu jollain punaisella vaseliinilla, pitäisi ilmeisesti estää kiinni juuttumiset.
Se rasva on kuulemma jotain erikoista tavaraa, jonka koostumusta Forge ei kerro.
Vastaa Viestiin