Kannentiiviste lopahtanut?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

tetammi kirjoitti:kallek postasi parisen vuotta sitten noi ohjeet mitkä tulee orggistiivisteen mukana:

60nm
80nm
90ast


Jollain on varmaan tuo ohje oikein lapullakin....
Kävin tänään hakemassa uuven kannentiivisteen ja siinä oli lapussa nuo samat ohjeet. Paitsi että tuo 90astetta pitää tehä 15minuutin päästä, en sit tiiä onko mitään merkistystä.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

On totta ettei enää ole jälkikiristyksiä .
Kerralla vaan kyseisiin momentti arvoihin ja hyvä on tullut
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
mara81
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ke Kesä 02, 2004 18:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mara81 »

Huomenna siis irtoaa kansi...ainakin toivottavasti.

- Jos nykyään neuvotaan, ettei sitä jälkikiristystä tarvitse suorittaa, niin onkohan haittaa/hyötyä kuitenkin tehdä se jälkikiristys, ettei vaan tuu huonoa lopputulosta...
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kai se jälkikiristys noissa vanhoissa vieläkin neuvotaan tekemään..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Eräällä saabi asennus paikalla ei ole käytetty vuosiin enää jälkikiristyksiä ja ei ole ongelmia ollut yhtään kertaa oli kone kuin kone.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulla on muistikuva, että tuo 90 astetta on maksimi. Mutta on se hyvä kääntää vielä varttikierros loppun asti, ihan vain varmistukseksi.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
mara81
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ke Kesä 02, 2004 18:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mara81 »

Nyt on sitten kansiremppa tehty...näyttäis toimivan. Yhdelle yksinäiselle johdolle ei löytyny kuitenkaan paikkaa vaikka kuinka yritin tiirailla.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

mara81 kirjoitti:Nyt on sitten kansiremppa tehty...näyttäis toimivan. Yhdelle yksinäiselle johdolle ei löytyny kuitenkaan paikkaa vaikka kuinka yritin tiirailla.
Kyllä mullakin on koneen päällä yksi "ylimääräinen" johto, jossa on valkoinen liitin tyhjänä.
En tiedä mitä varten se on, mutta mihinkään sitä ei tarvita.
Liekö sitten ilmastointia tai jotain muuta lisävarustetta vasten.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
babar
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Helmi 18, 2004 16:05

Viesti Kirjoittaja babar »

se yksinäinen johto menee termostaatti klönttiin, olisko lämpötila-anturin piuha?
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

babar kirjoitti:se yksinäinen johto menee termostaatti klönttiin, olisko lämpötila-anturin piuha?
Sitten puhutaan eri johdosta.
Pitänee ottaa kuva tosta oudosta johdosta.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
babar
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Helmi 18, 2004 16:05

Viesti Kirjoittaja babar »

otin valokuvia ennen omaa kansiremppaa, jotta saisin kaikki oikeille paikoille. erään riisipussin kera meni johdot sekaisin ja joke ei lähtenyt käyntiin ja meni useita tunteja vian löytämiseen.
Eiootoista
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:37
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Eiootoista »

en viitsi aloittaa taas uutta threadia vaan möykkäämpä täälä vanhassa..

Olisiko mitä jos joku tekisi tuonne 90,99,900 faq:iin sellaisen listan kansivian/kannentiivistevian yleisimmät oireet.. ja "how to do"-listan sitten siitä miten se kannentiiviste vaihdetaan kohta kohdalta.
Ja suuntaa antavaa hintaa osille.

Asia kuitenkin kiinnostaa monia tälläkin hetkellä, ja tulee tulevaisuudessa kiinnostamaan. Onhan asiasta toki jauhettu jo useammassa sadassa topicissa mutta sieltä kaikki asiat ei kuitenkaan tule aina kaikille kirkkaiksi.
Joten sitten ei tarvistisi enää kenenkään kysellä kun se löytyisi sieltä Faq:ista.

Kiitos ja anteeksi.
pahoittelen kurjaa oikeinkirjoitustani.
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Juu paljon on puhuttu jälkikiristämisestä.Omassa tehty kansi remppa ja noi asteet jäi n.60 asteeseen.Nyt kun nostaa ahtoja yli 0,5 tihkuu 3-4 pyttyjen välistä aavistuksen verran nestettä lohkon pinnalle.Tarvis varmaan vetää se loppu 30 astetta?Mutta käyttäiskö yksi kerrallaan löysällä vai kiristäiskö suoraan?Jos yksi kerrallaan löysäksi,niin eikös vois tipauttaa samalla uuden pultin tilalle??Kansi kävi plaanissa=suora.
60 astetta on 16nm 90astetta on aika paljon vanhoille pulteillen.18-19nm
puh.050-3748237
#3078
Vastaa Viestiin