Ihmettelyketju

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

aero kirjoitti:^Kerro kun (jos) löydät, tiedän kaksi muutakin e9x -bemaria jotka tekevät samaa ...
Ilman muuta. Tuntuu siltä, että tämä on tyypillistä tuolle mallisarjalle. Btcf:n puolella näistäkin kirjoitellaan. Toisille auttaa toinen yksi ratkaisu ja toisille toinen - aika yksilöllisiä ratkaisuja.

Sinänsä E90:ssä jarrut toimii niin kuin pitää. Pyysin katsuria tsekkaamaan erityisesti dynossa sen, että mikä pyörä ottaa epätasaisesti. Tasaisesti näytti jarruttavan kaikilla pyörillä. Otin äsken - muka tekemisen puutteessa - molemmat etusatulat irti, pullautin männät ulos paineilmalla (tulivat ulos tosi kevyesti), pölysuojakumit ja tiivisteet ok, putsasin paikat, rasvasin männät kevyesti jarrukumirasvalla ja painoin männät paikalleen. Sitten ilmaus, koeajo ja tulos? ei laahaa senkään vertaa enää kuin ennen (jos se nyt laahausta edes oli), mutta muuten ei mitään vaikutusta tärinään, ei minkäänlaista. Tasan tunti meni tuonkin toteamiseen. Seuraavan kerran jahka ehtii, niin otanpa tarkasteluun takajarrut ja sen jälkeen vasta etupyörän navan. Jos nuo ei auta, niin keinot on aikalailla loppu. Tälläistä ihmettelyä tällä erää. Menihän se sunnuntai näinkin :wink:

Nyt matsia tuijotteleen :-)
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Rupesin Google Drivessa kattelemaan alakulman tekstiä "1 Gt käytetty (10%)", ja ihmettelin että mikä siä niin paljon tilaa vie. Vein hiiren päälle, ja ilmestyi ruutu jossa oli jako suunnilleen seuraavasti: "Drive 350 Mt, Gmail 450 Mt, Kuvat 690 Mt". Menin tarkastamaan Picasawebin, jossa luki 1500 Mt 16 000 Mt:sta, eli ei ilmeisesti ole yhteydessä tuohon toiseen lukuun, ja sitten yritin mennä tähän mystiseen Google Valokuvat -systeemiin josta en ole ikinä kuullut hölkäsen pöläystä ja sain vastaani tuttuakin tutumman "Päivitä tietosi Google+ -profiiliin"-lässytyksen jolla yritetään naruttaa ihmisiä tuon turhan sivuston käyttäjiksi antamalla vaikutelman ettei ole vaihtoehtoja.

Ihmettelen kenen kuvia siellä Google Kuvissa nyt sitten oikein voi olla 700 megan edestä jos/kun sillä ei tarkoiteta picasawebbiä jonka olen onnistunut toistaiseksi pitämään erillään google+:sta? :o
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllä se picasa pitäisi olla mukana tuossa googlen tallennustilassa. Se "1 Gt" lienee pyöristetty alaspäin vajaasta 1500 mt:sta, koska 10 % google-tilin normaalista tallennustilasta on 15 Gt. Ja picasa näyttää samoin kaiken käyttämäsi Google-tilin tallennustilan, ei vain picasan kuvia. Näin se ainakin itselläni näyttää toimivan.

Mutta kyllä, lievästi ärsyttävää on Googlen yritys saada kaikki tilinhaltijat googleplussaan. Luovuttaisivat jo.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^Näinpäs se muuten onkin! Lisäsin äsken Picasaan kuvia tonnarin projektitopikkia varten, ja nyt Drivessä lukee 2 Gt, kuvien kohdalla lisäystä, ja Picasan alapalkissa n. 1490 sijaan 1597 Mt, eli Driven lukema on pyöristys ja Picasallakin koko Googlea koskeva.

Valokuvapalvelun nimi listassa muuten vaihtui Google Kuvista Google+ valokuviin, ilmeisesti sen takia että käväisin puolitahattomasti siellä tietojenpäivityssivulla... :twisted: G+-tuputuksesta voisin tuoreena androidiin palanneena kirjoittaa vitutustopikkiinkin. Onneksi Picasa on edelleen sama vanha itsensä (mikä on minun puolestani pelkkää plussaa, vaikka teknologiatoimittajat ovatkin kauhuissaan kun jokin käyttöliittymä periytyy viime vuosikymmeneltä :lol: ).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja AZP »

Cona kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015043 ... 5_uu.shtml

Erikoinen "ulostulo" ja vielä erikoiseen aikaan. Onkohan kellään vastaavanlaisia kokemuksia mies- tai naisvaltaiselta alalta? Vai onko Otaniemi sovinisminen viimeinen linnake? :roll:
http://www.taloussanomat.fi/a/20155740?utm_source=drive

tällä kertaa en yhtään ihmettele ulostuloa, vaan työnhausta vastaavan toimintaa ja sitä, millä vuosisadalla me elettiinkään?
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

aero kirjoitti:^Kerro kun (jos) löydät, tiedän kaksi muutakin e9x -bemaria jotka tekevät samaa, eikä missään ilmene väljää. Yhdellä kaverilla auttoi kun vaihtoi reaktiotangot eteen, mutta se vissiin tärisi vähän eri tavalla.
Tärinät ovat nyt poissa :D . Vaihdoin tänään takajarrulevyt ja uudet palat. Samalla puhdistin ja rasvasin satuloiden männät, harjasin palojen liukupinnat satulasta etc... kevyttä ajankulua. Taitaa olla niin, että ainakin toinen takajarrulevyistä on ollut kiero. Enpä olisi uskonut, että tuo aiheutti epämiellyttävät tutinat autossa. Tuntui, kuin ne olisivat tulleet auton etupäästä, lähdettä oli vaikea paikallistaa.

Jos tästä vielä jotakin positiivista haluaa hakea, niin onpahan alusta auton etupäässä lähes kauttaaltaan uutta tavaraa ja kaikki jarrutkin on nyt käyty läpi. Joskus ongelmanratkaisu on raskasta henkisesti ja eritoten tässä tapauksessa raskasta myös lompakolle. Tulos kuitenkin kruunaa menetykset. Jarrutuntumaa voisi nyt kuvailla sanalla samettinen :wink:
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

onkohan noissa markkinoilla myynnissä olevissa osien pesualtaissa pohja hana.

jäi 20litraa re85:Sta kannuun ni ajattelin josko ostais tollasen pesuhärvelin ni sais putsailtua likaisia osia.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2238
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

:arrow:
Ihmettelnpä vain et, mikset tankkiin sitä litkua kaada :?
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Mun mielestä sopii paremmin osien pesuun
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Risto »

Miksiköhän tästä autosta tulee aina Asko Vilenius mieleen?

Kuva
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja tturku »

Kuka Asko Vilenius?
A: http://www.askovilenius.fi/
B: fingerporin asko?
C: Joku muu?
:D
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Risto »

^ B

Kuva
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja AZP »

Enemmän tuosta tulee vaihtoehto A mieleen :mrgreen:

Tai Hannele Lauri. Tai Anneli Jäätteenmäki.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 9119
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja aero »

ZeiPii kirjoitti:Tärinät ovat nyt poissa :D . Vaihdoin tänään takajarrulevyt ja uudet palat. Samalla puhdistin ja rasvasin satuloiden männät, harjasin palojen liukupinnat satulasta etc... kevyttä ajankulua. Taitaa olla niin, että ainakin toinen takajarrulevyistä on ollut kiero. Enpä olisi uskonut, että tuo aiheutti epämiellyttävät tutinat autossa. Tuntui, kuin ne olisivat tulleet auton etupäästä, lähdettä oli vaikea paikallistaa.
No perskuta, melko ovela lopputulos. Pitääpi katella omat takajarrut ja vinkata kaverillekin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5814
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ihmetellä täytyy että kuinka niin paljon samanlaiset autot ovat kuitenkin erilaiset... GM900 ja OG9-3 ei mitkään osat käy ristiin suoraan mitä on tarvinnu vaihdella. Vaihdoin tässä juuri etuovet 900seen 9-3:sta. On erilainen keskuslukonmoottori, eikä lukkosysteemiäkään saatu toimimaan 9-3:sesta vaan piti koko salpasysteemi vaihtaa satkusta.. Luonnollisesti johtosarjatkaan eivät käyneeet :evil:
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Vastaa Viestiin