Osaamaton (tai laiska) koneistaja, jos ei saa kannendekkitasoa hipastua sileäksi ilman nokkapukkien irroitusta.Shadow_Fi kirjoitti:Kävin kyselemässä kannen hiontaa, ja yllätyin siitä että täytyy kuulemma kannesta poistaa nokka-akselit ja kaikki muut liikkuvat osat pois
Kannentiivisteen vaihto - Ohjeita?
Re: Kannentiivisteen vaihto - Ohjeita?
jeeeeeee!
Re: Kannentiivisteen vaihto - Ohjeita?
Laiskuutta esintyy täälläkin, kannesta oli omasta toimesta jo purettu nokat ja pukit, mutta oli pitänyt vielä se "virranjakajan" päätytulppakin ottaa pultteineen päivineen pois. Ruuvinkannoissa lyöntijäljet, kun mulla olis ollu siihen oikea työkalukin(tampertorx).
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Kannentiivisteen vaihto - Ohjeita?
nyt kaivattaisiin vinkkejä millä saa nokkapyörien pultit auki. tuntuvat olevan niin pirun tiukassa!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Kannentiivisteen vaihto - Ohjeita?
Tarpeeks vahva kaveri pitää avoavaimella nokka-akselista kiinni ja itse vääntä metrin jatkon kanssa t-avain+hylsyllä pultin auki? Tai sitten naputtelee pulttia lenkkiavaimen kanssa moskalla aukipäin.nyt kaivattaisiin vinkkejä millä saa nokkapyörien pultit auki. tuntuvat olevan niin pirun tiukassa!
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Kannentiivisteen vaihto - Ohjeita?
kyllä ne sitten viimein auki sain, kamasan nivel antautui mopon edessä melkein heti, kyllä se on biltema joka kestää !
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Kannentiivisteen vaihto - Ohjeita?
Omassakin oli pakopuolen hammasrattaan pultti todella lujassa kiinni. Pistin kaverin puutteessa yhden venakopan pultin paikoilleen ja julman meisselin rattaan reiän läpi venakopan pulttia vasten, joka lukitsi sen. Aukesi normaali räikällä, mutta vääntää sai kaikin voimin.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Kannentiivisteen vaihto - Ohjeita?
Mutterimopolla antautuu helposti. Nivelkappaleet kun on samaa sarjaa niin kestää mukana mainiosti.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Kannentiivisteen vaihto - Ohjeita?
jep. muutamalta kaverilta kyselinkin että olisiko oikeen tuollaista moponilviäistä, yhdellä oli mutta oli juuri reissussa.. tuo normi nivelen käyttö vähän aina hirvittäää mopolla, ennenkin moisen rikkonut ja muutaman hylsyn, aika vinkeästi saattavat palaset sinkoilla!
milläs nimellä tuo moponivel virallisesti kulkee?
ja kylläpäs muuttui auto, samalla kun lähti heat plate ja tuli 3" ränni, ahdot nousivat niin hurjasti että on vakio mittari tapissa, ennen oli punaisen puoleenväliin.. pitää varmaan pian käydä softaamassa kunhan vielä saa cooolerin paikalle..
milläs nimellä tuo moponivel virallisesti kulkee?
ja kylläpäs muuttui auto, samalla kun lähti heat plate ja tuli 3" ränni, ahdot nousivat niin hurjasti että on vakio mittari tapissa, ennen oli punaisen puoleenväliin.. pitää varmaan pian käydä softaamassa kunhan vielä saa cooolerin paikalle..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Kannentiivisteen vaihto - Ohjeita?
Kuvassa oleva nivel on ostettu wurthilta ja tuntee nimen "voimanivelhylsy". Biltsun vastaava näyttää olevan "yleisnivel".
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06