Voisiko johtua katsastukseen varten kiristetyistä säädöistä ja uusista paskoista bensoista. Käytän kyllä lisäainetta kysymys siis kaasari 900 KL-87 (KL=karvalakki)
Mulla on muuten tossa kaasari satkussa aivan sama "ominaisuus". Mutta en ole siihen sen enemmän kiinnittänyt huomiota. Hyvin on kuitenkin toiminut.. (koputtaa puuta)
Mulla vinkuu kans kylmänä. Nyt ku ollu nollakelejä niin ei niin paljoa. Taitaa jäätyä toi hihnan pinta ja sit ei kitka riitä ni vikisee. Jos ei katoa säiliöstä nestettä eikä vuoda vesipumppu ni siitä se.Tytöt tykkää.
mun mielestä ainakaan tossa omassani vinkuminen ei ole hihnasta johtuvaa.. mut en kyl varma. Kylmänä se "viheltää" ja aika lujaa hetken heti käynnistämisen jälkeen. Joskus todettiin et ois laturissa jokin muoviholkki ? joka pitää tosi korkeaa vinkumista kylmänä, mut en tiä..
Itellä viheltää kaasarissa hihnat. Vanhat löystyneet kiljuu, kun sitä toista ei koskaan saa oikealle kireydelle vaikka toinen olisikin, mutta nyt kun vaihdettiin uudet ja ne on sopivan kireellä, kuuluu sellainen "turbovihellys" kun rankoo rakettia. Ei häiritse tosin, mutta huomaa jos haluaa kiinnittää huomiota moiseen.
Laturista mulla on jossain edellisessä autossa korjattu se kiristinmutterin puoli ja hitsattu lisää jenkaa kiinni, kun on alkanut vanhemmiten loppua. Kannattaa tarkastaa, onko säätövaraa riittävästi, vai onko se loppunut.
Tuon vinkunan kyllä erotan ei kyse ole hihnasta mielestäni
Ei tuo nyt mitenkään haittaa, hillitseepä kaasujalkaa , mutta kiinnosti vaan olisiko syynä noi lyijyttömät, mauttomat, äänettömät ym. bensiinit. Täytyy varmaan siirtyä V8:hin ....jotka ei niin nuukia bensan suhteen..kunhan saavat juodakseen jotakin ja PALJON!!!
Nuo nykyaikaiset kiilahihnat (hammastus sisäpinnalla) vislaa uutena, kun antaa koneelle kiekkaa enemmän. Se "vihellys" häviää ajan myötä (ehkä jotain 20tkm kun ajaa). Se ääni muistuttaa turbon vihellystä tai niinkuin laturi tekisi häiriötä radioon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kyllä vm-87 satkuun kelpaa kaikki bensalaadut mitä suomessa myydään.
Vai mikä toi bensa valitus oikein on???.Jos 95 okt aiheuttaa jälkikäyntiä tai nakutusta niin auton säädöt vaan kohdalleen.