Auton käynnistyksenestokoodi murrettu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Toikin oli vain ajan kysymys
Eikös tolla perusteella muutamien vakuutuyhtiöiden korvaukset evätty koska ajonestollista autoa ei voi varastaa, joopa joo.

Eikös tolla perusteella muutamien vakuutuyhtiöiden korvaukset evätty koska ajonestollista autoa ei voi varastaa, joopa joo.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Turbo"
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Tossa linkki asiasta enemmän kiinnostuneille.
Bono, Green, Stubblefield, Rubin, Juels & Szydlo: Analysis of the Texas Instruments DST RFID
Bono, Green, Stubblefield, Rubin, Juels & Szydlo: Analysis of the Texas Instruments DST RFID
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
#2055
-
- "Turbo"
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Hieman selvennystä tähän väliin. TuuSaR tarkoittaa varmaankin tässä keskuslukituksen kauko-ohjausta, jossa käytetään (näennäisesti) satunnaisia avauskoodeja, joiden "hyppimisen" molemmat osapuolet tietävät. Ajonesto taas on yleisimmin toteutettu siten, että lukkopesä lähettää avaimelle haastekoodin, josta avaimen pitää laskea vastekoodi ja lähettää se takaisin lukkopesälle. Vain toisiinsa liitetty avain ja lukkopesä tietävät avainkoodin, jolla haastekoodi lasketaan.TuuSaR kirjoitti:Jos alla on uudehko Saab rullaavilla satunnaisluvuilla, ei pitäisi olla huolen päivää.
Uutinen on siis siinä, että tutkijat ovat huomanneet Texas Instrumentsin tietyissä piireissä (jotka hoitavat tätä salausta) heikouden. Tekemällä erikoisesti tähän tehtävään sopivan laitteiston he ovat pystyneet laskemaan avainkoodin nopeasti. Tässäkin tapauksessa on pitänyt päästä käsiksi toimivaan avaimeen laskentaa varten. Käsiksi tarkoittaa, että avaimelle on lähetetty muka lukkopesältä tulevia kyselyitä tai avaimen ja lukkopesän liikennettä on kuunneltu.
Nyt ei vaan ole tietoa siitä, kenen valmistajan mitä piirejä Saab käyttää avaimissa tuon ajonestojärjestelmän toteuttamiseen. Avasin mielenkiinnosta oman avaimen, mutta paristopidikkeen alta ei oikein nähnyt mitä piirejä pienellä piirilevyllä oli. Ajonestopiiri voi tietenkin olla upotettuna avaimen muoviin. Löytyykö joltain toimimattomia avaimia, joita voi avata ja rikkoa?

Jos joku osaa tehdä tuommoisen ajoneston ohittajan, tienaa hän luultavasti niin hyvin, ettei autoja tarvitse varastaa

Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
#2055
Trionic8:
When the ignition key is inserted in the floor-mounted switch, a transponder sends a signal to a control unit in the module which then communicates with all systems in the car through the central integrated control module. The start message is encrypted in a complex, rolling code from the key's transponder which would take an estimated eight years to decipher in the unlikely event that a would-be thief could make the correct electronic connections.
Further measures have also been taken to combat the so-called professional thief. Barriers, or firewalls, have been put in place to protect the car's electronic systems from digital intrusion with illegal scanning devices.
When the ignition key is inserted in the floor-mounted switch, a transponder sends a signal to a control unit in the module which then communicates with all systems in the car through the central integrated control module. The start message is encrypted in a complex, rolling code from the key's transponder which would take an estimated eight years to decipher in the unlikely event that a would-be thief could make the correct electronic connections.
Further measures have also been taken to combat the so-called professional thief. Barriers, or firewalls, have been put in place to protect the car's electronic systems from digital intrusion with illegal scanning devices.
-
- "Turbo"
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
-
- "Turbo"
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Nämä "rullaavat" kooditkin perustuvat avainkoodiin, jonka molemmat osapuolet tietävät. Avainkoodin avulla suojausalgoritmissa lasketaan seuraava näennäisesti satunnainen vastekoodi. Eli jos yritetään murtaa tällaista suojausta, ei yritetäkkään selvittää suoraan seuraavaa koodia, vaan avainkoodia. Mutta joo, ei tämäkään ole mitenkään helppoa ja/tai nopeaa.ajn kirjoitti:Tuossa "rullaavassa" koodissa on vielä se piirre, että laskutoimitus on suoritettava lyhyessä ajassa, koska koodi happanee muutamassa sekunnissa, ja uusi koodi vaatii taas erilaisen vastekoodin. Eli ei ole aikaa 8:aa vuotta ko. toimitukseen.
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
#2055