Mutta onko tuo hässäkkä missä puhallin moottoreineen on, kaikissa samanlainen vuosimallista tai korimallista riippuen?Tri-Lo kirjoitti:Puhaltimen moottori kaikissa sama, ja kenno on juuri tuo. Nissensin tekemä on sieltä tapana tulla joka on kyllä laadukas.
Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
Jos puhaltimen koteloa tarkoitat niin kyllä.Tuha kirjoitti:Mutta onko tuo hässäkkä missä puhallin moottoreineen on, kaikissa samanlainen vuosimallista tai korimallista riippuen?Tri-Lo kirjoitti:Puhaltimen moottori kaikissa sama, ja kenno on juuri tuo. Nissensin tekemä on sieltä tapana tulla joka on kyllä laadukas.
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
No sitähän juuri, mutta nyt sekin selvisi. Että kiitos vaan.Tri-Lo kirjoitti:Jos puhaltimen koteloa tarkoitat niin kyllä.Tuha kirjoitti:Mutta onko tuo hässäkkä missä puhallin moottoreineen on, kaikissa samanlainen vuosimallista tai korimallista riippuen?Tri-Lo kirjoitti:Puhaltimen moottori kaikissa sama, ja kenno on juuri tuo. Nissensin tekemä on sieltä tapana tulla joka on kyllä laadukas.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
Ja jos olet 80-lukulaiseen ennen vaihtanut, niin saat tuossa nykyisessä sitten vähän paremmin tilaa pyörittää tuota irroittamalla sitä "valetulipellin" jatko-osaa kuskinpuolella.
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
Ei ilmeisesti ole tarvetta irroitella ilmastoinnin osasia, sillä entisessä -88 vuosimallin CC:ssä ja velipojan -89 CD:ssä ilmastoinnin vermeet otettiin samalla siksi aikaa pois kun lämmityslaitteen kennoa vaihdettiin. CC:n vaihto työstä on aikaa muutamia vuosia, mutta velipojan CD tonanrin kohdalla homma tuli tehtyä viikko sitten.Tri-Lo kirjoitti:Ja jos olet 80-lukulaiseen ennen vaihtanut, niin saat tuossa nykyisessä sitten vähän paremmin tilaa pyörittää tuota irroittamalla sitä "valetulipellin" jatko-osaa kuskinpuolella.
Molemmissa tosin ilmastoinnista liemet, jo entuudestaan pihalla joten ei tarvinnut täysiä toimivia ilmastointijärjestelmiä tyhjentää...
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
No selvisi sen verran että ei ollut akvaariokotelon venttiilit tukossa, vaan se mistä pääsee se vesi pois sieltä ilmastoinnin kennoston alta, sillä siellä arviolta 5 litraa vettä.Jartsu kirjoitti:Eikös tuo oikelle käännyttäessä kuuluva kahina ole tyypillisesti merkki siitä, että akvaariokotelon "viemärit" ovat tukossa? Itsellä ainakin auttanut joka kerta tuollaiseen oireeseen akvaarion ja sen röörien huolellinen puhdistus. Aina on löytynyt kunnon kasa neulasia, lehtiä ja mitä lie mutaa. Vesi jää kaukaloon vellomaan ja osuu oikelle kurvattaessa siipipyörään (kai?). Kannattaa ainakin tsekata tuo ennenkuin alkaa suht koht työlääseen moottorin vaihtoon...Tuha kirjoitti:Taitaa joku päivä olla puhaltimen moottorin vaihto edessä, kun nyt kuuluu jo oikealle käännyttäessä rahinaa, eli joku hankaa johonkin ja kohtuu paljon. Mutta siis vain oikealle päin käännyttäessä.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
No täsmennetään sen verran että ei nyt sentään viittä litraa vettä ollut siellä mutta kohtuu paljon kumminkin.
Tässä kuva:
Puhaltimen moottorin hiilissä pintaa jäljellä yli puolet ja kennokin näytti vuotamattomalta, joten kumpaakaan ei toistaiseksi vaihdettu, vaan ainoastaan vesipoistettiin ilmastoinnin kennoston alta. Oli se letku liimautunut täysin tukkoon päästään....
Tässä kuva:
Puhaltimen moottorin hiilissä pintaa jäljellä yli puolet ja kennokin näytti vuotamattomalta, joten kumpaakaan ei toistaiseksi vaihdettu, vaan ainoastaan vesipoistettiin ilmastoinnin kennoston alta. Oli se letku liimautunut täysin tukkoon päästään....
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
Katos vaan, tuo oli kyllä mulle ennennäkemätön ominaisuus..
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 199
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 20:18
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
Tänään kun hain, niin vaikka netissä luki Bosch/Chroma, niin oli jokin Taiwanilainen tekele ( surullisen kuuluisan Professional parts Sweden paketissa). Kevyempi kuin alkuperäinen ja hiilet jo valmiiksi 40 % lyhyemmät. Samoin kenno 1998 malliin oli Motonettiin Koivuselta tullut Korealainen tekele.Eli ei sekään Nissens tai Valeo.jus kirjoitti:Motonetin myymä moottori ainakin ilman siipipyörää oli toissavuonna aito Bosch. Sikäli turhaa maksaa samasta tuotteesta muualla enemmän.
Kuvaus vaihtotyön hankaluudesta tai tarvittavat kikat löytyy ETSIllä.
Mm. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=53239#p53239
No, en ole puhallinkoteloa vielä saanut ulos tulemaan (ilmastoitu malli), mutta jos sen sieltä saan, niin pitänee kattoa pärjäisikö vain hiilien vaihdolla, kun tuosta moottorista made in Taiwan ei ole mitää tietoa kestävyyden suhteen.
Toisaalta ei Bosch tai Valeokaan ole samaa laatua kuin 20 v sitten.
Saab 9000 cs 2.0t7 -98 (Stage 1 by Vesa67)
Saab 9000 cc 2.0i -90
Saab 9000 cc 2.0i -90
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
Varmaan on hintakysymys tuo valmistumaan valinta, kuinka moni olisi valmis maksamaan 2-kertaisen hinnan eurooppalaisesta tuotteesta.
Pese jollain se kenno ulkopuolelta ennen asennusta, niissä on jokin suojarasva, joka haisee tosi pahalle pitkään.
Pese jollain se kenno ulkopuolelta ennen asennusta, niissä on jokin suojarasva, joka haisee tosi pahalle pitkään.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
Saa muuten outletistä alkuperäisen moottorin siivillä jotain 190 eurolla. Voisi jopa olla aito Bosch!
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
Yleensä se kommutaattori on kyllä kulunut niin pahasti että moottorin joutuu vaihtamaan. Omasta oli aikanaan lähtenyt jo palasiakin.Joni.Komulainen kirjoitti:pitänee kattoa pärjäisikö vain hiilien vaihdolla
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 199
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 20:18
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
Joo, niin oli loppu mun 1990 mallin tonnarista, kuten myös laakerointi. 25 vuotta on kuitenkin aikamoinen saavutus. Käytetyn moottorin ja uudet hiilet laitoin siihen.Mawerick kirjoitti:Yleensä se kommutaattori on kyllä kulunut niin pahasti että moottorin joutuu vaihtamaan. Omasta oli aikanaan lähtenyt jo palasiakin.Joni.Komulainen kirjoitti:pitänee kattoa pärjäisikö vain hiilien vaihdolla
Nyt pitäisi 1998 malliin tehdä vastaava operaatio. Moottorin ja kennon kunnon näkee kunhan niin pitkälle ensin pääsen.
Taiwan/Korea osat tuskinpa montaa vuotta kestävät. Luulin, että kun Motonetin sivuilla luki Bosch Croma, että osa olisi ollut Bosch....
Saab 9000 cs 2.0t7 -98 (Stage 1 by Vesa67)
Saab 9000 cc 2.0i -90
Saab 9000 cc 2.0i -90
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 199
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 20:18
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
joo, oli toi vanha moottori sekä hiilet että kommutaattori loppu. Prkl# miten ton puhallinkotelo laitetaan takaisin...
Saab 9000 cs 2.0t7 -98 (Stage 1 by Vesa67)
Saab 9000 cc 2.0i -90
Saab 9000 cc 2.0i -90
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 199
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 20:18
Re: Sisätilan lämmityslaitteen puhallin
Kaikki tarkistettu moneen kertaan, mutta lopputulos on, että toi Motonetin moottorin puhallusteho on 1/3 alkuperäiseen loppuunkuluneeseen moottoriin verrattuna. Ei tämmöisiä sais myydä!
Vaihtourakka oli muutenkin niin "kiva", että odotan innnolla, että laitan vaikka käytetyn alkuperäisen tilalle.
Vaihtourakka oli muutenkin niin "kiva", että odotan innnolla, että laitan vaikka käytetyn alkuperäisen tilalle.
Viimeksi muokannut Joni.Komulainen, Ti Elo 04, 2015 14:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000 cs 2.0t7 -98 (Stage 1 by Vesa67)
Saab 9000 cc 2.0i -90
Saab 9000 cc 2.0i -90