Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Noni, unohdetaan
Hyvin se viime katsissakin meni läpi nolla heitoilla
Hyvin se viime katsissakin meni läpi nolla heitoilla
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Kerran kahteen vuoteen paikat auki, puts, voitelu ja säätää oikein niin ei ole ongelmiaAZP kirjoitti: Oman fiiliksen mukaan kun säätää, niin saa säädellä vähän väliä, ja hermot menee.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Nopeat kysymykset
Joo parin vuoden välein kun tekee tuollaisen perushuollon ja -säädön, ja säätää käkkärin oikein, niin ei pitäisi murheita tulla.
Itse tosin säädin käsijarrun tasan kerran sen vajaan 5,5 vuoden aikana mitä OG-kolkin omistin, ja sekin oli puoli vuotta ennen auton myymistä. Pääsyynä se, että toinen palautusjousi katosi jonnekin, joten piti joka tapauksessa duunailla käsijarrua, niin tuli säädettyä samalla.
Kolkin käsijarrulla on huono maine, mutta itse sanoisin että se johtuu oma-aloittesista säätäjistä, jotka säätävät jarrun väärin.
Riikalle sen verran että ei kannata ensilukemalta luovuttaa noiden ohjeiden kanssa. Lopulta se on tosi yksinkertainen systeemi säätää, kun katsoo rauhassa ohjeet toisessa kädessä sinne jarrumekanismiin.
Itse tosin säädin käsijarrun tasan kerran sen vajaan 5,5 vuoden aikana mitä OG-kolkin omistin, ja sekin oli puoli vuotta ennen auton myymistä. Pääsyynä se, että toinen palautusjousi katosi jonnekin, joten piti joka tapauksessa duunailla käsijarrua, niin tuli säädettyä samalla.
Kolkin käsijarrulla on huono maine, mutta itse sanoisin että se johtuu oma-aloittesista säätäjistä, jotka säätävät jarrun väärin.
Riikalle sen verran että ei kannata ensilukemalta luovuttaa noiden ohjeiden kanssa. Lopulta se on tosi yksinkertainen systeemi säätää, kun katsoo rauhassa ohjeet toisessa kädessä sinne jarrumekanismiin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Voishan noita takajarruja muutenkin vähän "herkistellä" tai kuulemma jarrutella enemmän
Käyttöjarru meni läpi just ku katsimies kävi ekstra lenkin pihal vetämässä 1,5/1,1 27% ( 10 kk sitten 0%) ja käkkäri 1,3/1,1 15% (tämäkin 0% viimeksi)
Kuulosuojaimet ois tarvinnu, ku ekan kerran testerille ajo, oikean puolen takajarru kauhee kitinä (aina pitäny ääntä )
Mutta ei muuta ja leima tuli
Pitää ottaa ohjeet ylös ja joku fiksumpi seuraksi, ni kattelis takapään talveksi kuntoon!
Käyttöjarru meni läpi just ku katsimies kävi ekstra lenkin pihal vetämässä 1,5/1,1 27% ( 10 kk sitten 0%) ja käkkäri 1,3/1,1 15% (tämäkin 0% viimeksi)
Kuulosuojaimet ois tarvinnu, ku ekan kerran testerille ajo, oikean puolen takajarru kauhee kitinä (aina pitäny ääntä )
Mutta ei muuta ja leima tuli
Pitää ottaa ohjeet ylös ja joku fiksumpi seuraksi, ni kattelis takapään talveksi kuntoon!
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
Takapään jarrujen putsaus ja voitelu kuuluu muuten kolkin vuosihuoltoon huolto-ohjelmassa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Mikä huolto-ohjelma ?!?!
Jooh, kai niille jotai vois tehä, kaks vuotta ja vain palat vaihettu viime kesänä..
Jooh, kai niille jotai vois tehä, kaks vuotta ja vain palat vaihettu viime kesänä..
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
Re: Nopeat kysymykset
Mitenkäs tässä pitäisi lähteä toimimaan... Eli auto on nyt seissy hetken ja akku päässyt loppumaan.. Nyt ei sitten oveat aukea, edes avaimella kääntämällä. Onko jotain konstia miten saan joko oven auki tai saan sähköä autolle, että napista aukeisi ovet?
SAAB 9-3 2.0t vm 98. Stage3 - Vielä bensalla
Re: Nopeat kysymykset
Alakautta konehuoneeseen syöttää laturin tai startin napaan sen verran sähköä että saa ovet auki ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Nopeat kysymykset
Sitäpäs pitää mennä kokeilemaan.vesa67 kirjoitti:Alakautta konehuoneeseen syöttää laturin tai startin napaan sen verran sähköä että saa ovet auki ?
SAAB 9-3 2.0t vm 98. Stage3 - Vielä bensalla
Re: Nopeat kysymykset
Mitäs tälläkertaa sitten. Kolkki otti ja jätti tielle. Bensaa kun ruikkasi läpälle ja anto pari päivää höyrystyä, saatiin käymään hetkeksi pari kertaa. Ensin vaivalloisesti, sitten kohtuullisesti ja sitten se jo sammuikin eikä enää käynnistynyt.
Aika reippaasti sitä löpöä sinne meni niin eiköhän tuo ne vain polttanut.
Bensapumpun vaihdoin vaan ei silti käymään rupea
Mikäs tuota nyt vaivaisi? Mitäs muita mahdollisia esteitä on bensan saannille?
Voiko suodatin tolleen vaan tukkeutua? Onhan tuo etanolille päivitetty ja noin, mutta aika vähäsen varotteli. Pientä nykimistä oli ennenkä tielle jätti ja aikaisemmin reilummin ajettaessa nyki enemmänkin vaan epäilin sen kyllä johtuvan turbosta joka on pitkälti finaalissa. (Ilmamassat laahaa jäljessä)
Aika reippaasti sitä löpöä sinne meni niin eiköhän tuo ne vain polttanut.
Bensapumpun vaihdoin vaan ei silti käymään rupea
Mikäs tuota nyt vaivaisi? Mitäs muita mahdollisia esteitä on bensan saannille?
Voiko suodatin tolleen vaan tukkeutua? Onhan tuo etanolille päivitetty ja noin, mutta aika vähäsen varotteli. Pientä nykimistä oli ennenkä tielle jätti ja aikaisemmin reilummin ajettaessa nyki enemmänkin vaan epäilin sen kyllä johtuvan turbosta joka on pitkälti finaalissa. (Ilmamassat laahaa jäljessä)
Viimeksi muokannut nevssons, La Elo 15, 2015 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Nopeat kysymykset
Siis vaihdoit pumpun noiden oireilujen jälkeen? Tuleeko tukille asti soppaa -> polttoainesuodatin tukossa? Etenkin, jollet etanolikonversion jälkeen ole sitä vaihtanut. Se etanoli liottaa melko tehokkaasti sitä rojua sieltä tankistakin...
Oliko vikakoodeja?
Oliko vikakoodeja?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Nopeat kysymykset
Juuri sen pumpun vaihdoin ja vikakoodeja ei oo.
Saako sieltä kiskoilta miten tsekattua bentulon ihan letkun irrottamalla jotenkin järkevästi?
Ei kai tässä auta kun se suodatin vaihtaa ja toivoa että toimii Semmonen on muutenkin uusi matkalla paraikaa postissa muun hilppeen mukana.
Saako sieltä kiskoilta miten tsekattua bentulon ihan letkun irrottamalla jotenkin järkevästi?
Ei kai tässä auta kun se suodatin vaihtaa ja toivoa että toimii Semmonen on muutenkin uusi matkalla paraikaa postissa muun hilppeen mukana.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Nopeat kysymykset
Eikös siinä tukissa ole muovitulpan alla ihan tavis neulaventtiili, josta painamalla pitäisi ruikkia soppaa... Oliko keskellä tukkia, en muista. Mutta löytynee, kun kurkkaat mustan muovin alle.
Kaveri starttaamaan ja itse painamaan neulaventtiiliä. Tosin siellä pitäisi jonkinmoinen paine olla koko ajan, jos takaiskut on ehjät. Ainakin virtojen päällelaiton jälkeen siellä on paine; pumppuhan pyörähtää siinä vaiheessa.
Suojalasit päähän, että näkee sitten vaihtaa sen filtterin .
EDIT: Siinä keskellä tukkia mustan muovihatun alla se venttiili on. Kierrä hattu irti, niin se näkyy.
Kaveri starttaamaan ja itse painamaan neulaventtiiliä. Tosin siellä pitäisi jonkinmoinen paine olla koko ajan, jos takaiskut on ehjät. Ainakin virtojen päällelaiton jälkeen siellä on paine; pumppuhan pyörähtää siinä vaiheessa.
Suojalasit päähän, että näkee sitten vaihtaa sen filtterin .
EDIT: Siinä keskellä tukkia mustan muovihatun alla se venttiili on. Kierrä hattu irti, niin se näkyy.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Nopeat kysymykset
Moi, tietääkö kukaan tuleeko saab 900s 1996 2.0T mittaristossa olevaan turbomittariin paineet vai datat? Mittaristossa on vain valkoinen, keltainen ja punainen asteikko joka kertoo ahdoista? Tarkoitus olisi asentaa ahtopainemittari joten tiedustelisin että saako alkp. mittarilta paineletkun suoraan uuteen ahtopainemittariin?
Kesäauto/harraste NG900S 2.0T 1996
Käyttis/talviauto NG9-3 1.9TTID Aero 2008
TECH2 Haminassa, vikakoodit osaan lukea mutta niiden ymmärrys jää vastapuolelle 😆
0445533079
Käyttis/talviauto NG9-3 1.9TTID Aero 2008
TECH2 Haminassa, vikakoodit osaan lukea mutta niiden ymmärrys jää vastapuolelle 😆
0445533079
-
- "Ruisku"
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
- Paikkakunta: Askola
Re: Nopeat kysymykset
^ Itse kysymykseen en osaa vastata, mutta yksi tapa on T-haaroittaa by-passin letku ahtomittarille.