Ongelmana siis 500kg painava Legends-luokan kilpuri (kuljettajan kanssa täydellä tankilla siellä 594-595 kg, minimi on 590kg kisan jälkeisessä punnituksessa) ja ero kärjen tahtiin.
Videot kisoista ollaan käyty läpi ja analyysinä se, että ero tulee kurveista ulos tultaessa takapään luistaessa veto päällä.
Tässä pieni ystävällismielinen dispuutti aiheesta välillä tallipäällikkö/kuljettaja ja mekaanikko.
Itse olisin laittamassa löysempää jousta taakse, että painoa, painopistettä ja sen siirtymää saataisiin käytettyä hyväksi tilanteissa kun autolla kiihdytetään ulos kurvista ja pitoa vaaditaan.
Toki sivumainintana se, että painohan on tuolloin enempi toispuoleinen kurvin ulkokaaren suuntaan. Joka tässä kohdin liekin se suurin ongelma.
Myös etupään casterin muuttamisesta pystympään on ollut puhetta, mutta onko jollakin kokemusta tällaisesta säädöstä ja sen hyödyistä? Takapään camber-kulman muutoshan auttaa tiettyyn pisteeseen asti, mutta vaikuttaa taas suoranopeuteen ja -pitoon.
Tällä hetkellä autossa on akseliväli säädetty tangoilla sääntöjen sallimaan enimmäispituuteen ja taka-akselilla on haritusta takana ja edessä aurausta hieman vasemmalla puolella. Oikea puoli kutakuinkin renkaat suorassa linjassa.
Onko jollakin uusia ajatuksia, vinkkejä, kokemuspohjaista dataa alustan säädöistä? Vai onko lopputulema se, että johtuu ajotyylistä? Ballastien vaikutus ja sijainti?
Kuljettaja on kokenut ratakuski ja pyöritään siellä kärjen tuntumassa joka kisassa, on alla rataluokan bemari (viime kauden SM-2) tai tämä Legends, jolla nyt lähdettiin tämä kausi kokeilemaan eväiden piisaamista (tällä hetkellä luokan kokonaispisteissä 2.sija).
Sellasta pureksittavaa
