Taisi tämäkin selvitä!
Eli otin kiristimen irti ja sieltähän tipahti kaikki osat pois, joten tämä lukitusrengas joka pitää paketin kasassa oli kadonnut. Uudella renkaalla kasaan ja auto käy nätisti, ei tärinää missään Onneksi kerkesin tilata jakopään ajoitustyökalut
jusahh kirjoitti:Onko löystyneellä jakopäällä ollut yhteyttä kohonneeseen kulutukseen? Onko tehot/kulutus parantunut rempan jälkeen?
Täällä ajeltu kesälomilla pitkää reissua 100-120kmh ja tuntuu että n. 1L veisi tavallista enemmän. Jakopää korahtelee pahasti.
Mitä luokkaa kulutus siis kokonaisuudessaan on nyt? Itsellä tuntuu vavahtelua tyhjäkäynnillä, auto vie noin 7,2l/100 km matkassa rajoitukset +10km/h ja ohitellen sillointällöin. Kaupungissa siellä 9 litran kieppeillä keskimäärin. Auto on laiskantuntuinen, mutta toki tuolla 150 hv vakio-ohjelmalla vielä.
supersaab kirjoitti:Taisi tämäkin selvitä!
Eli otin kiristimen irti ja sieltähän tipahti kaikki osat pois, joten tämä lukitusrengas joka pitää paketin kasassa oli kadonnut. Uudella renkaalla kasaan ja auto käy nätisti, ei tärinää missään Onneksi kerkesin tilata jakopään ajoitustyökalut
Kuinka iso remontti oli? Itsellä mietteissä ottaa jakopää auki ja tarkastaa tuo kiristin.. Yllämainitun vavahtelun vuoksi. Vikakoodeja ei muistissa ole koskaan.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD(KA) 2005 9³CV Aero 2.0T (HA) 1990 9000CC 2.0T A (MR) 1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR) 1975 99L 2.0 A (HA)
Noin puolitoista tuntia meni alusta loppuun, kun oli osat valmiina. Venttiilikopan tiiviste kannattaa uusia jos on jo kovettunut. Johtohässäkät irti edestä, venttiilikoppa irti, kiristimen irroitus/purku ja kasaamaan vaan. Tietenkin tuo vavahtelu voi johtua myös tp-ketjusta mikä onkin sitten jo isotöisempi.
supersaab kirjoitti:Noin puolitoista tuntia meni alusta loppuun, kun oli osat valmiina. Venttiilikopan tiiviste kannattaa uusia jos on jo kovettunut. Johtohässäkät irti edestä, venttiilikoppa irti, kiristimen irroitus/purku ja kasaamaan vaan. Tietenkin tuo vavahtelu voi johtua myös tp-ketjusta mikä onkin sitten jo isotöisempi.
Sent from my H60-L04 using Tapatalk 4
Okei, josko sitä sunnuntaina repäsis. TP-akselia mäki mietin, siinä onki sit hommaa..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD(KA) 2005 9³CV Aero 2.0T (HA) 1990 9000CC 2.0T A (MR) 1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR) 1975 99L 2.0 A (HA)
Joo TP + jakopää taisi olla 8h josta 4h mietittiin miksi imu ja pakopuolen nokkapyörien rattaissa ei ole minkäänlaista lukitsevaa hahloa. Nyt on sitten ne uudemman malliset 1.8t/2.0t nokkien ajoitustyökalutkin..
Baabel kirjoitti:Miltäs kuullostaa kone josse on kunnossa?
Sammutettuna se on hiljaa ja virrat päällä bensapumppu surisee hetken (ei suoraan moottoriääni, mutta liittyy siihen), käynnistettynä riippuen sylinterimäärästä ja käytettävästä polttoaineesta käyntiääntä voi luonnehtia kaikeksi vanhan pulsaattorin ja maansiirtokoneen väliltä.
->Eli mitä haettiin tällä kysymyksellä?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD(KA) 2005 9³CV Aero 2.0T (HA) 1990 9000CC 2.0T A (MR) 1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR) 1975 99L 2.0 A (HA)
295tkm ajettu B207 ilman jakopääremppaa: Korahtaa käynnistäessä, kuin pyöräyttäisi monivaihteisella polkupyörällä kunnolla ketjuja taakse päin. Lämmetessään koneesta kuuluu raksutusta, juuri tuommosta työkonemaista ääntä.
Tuo Saabi vie 215/50R17 renkailla n. 11,5L/100km E85:ttä tasaisessa ajossa. Sukkasillaan pääsee 10,5L pintaan.
jusahh kirjoitti:295tkm ajettu B207 ilman jakopääremppaa: Korahtaa käynnistäessä, kuin pyöräyttäisi monivaihteisella polkupyörällä kunnolla ketjuja taakse päin. Lämmetessään koneesta kuuluu raksutusta, juuri tuommosta työkonemaista ääntä.
Tuo Saabi vie 215/50R17 renkailla n. 11,5L/100km E85:ttä tasaisessa ajossa. Sukkasillaan pääsee 10,5L pintaan.
oho kyl mun 2.0t stage 1:llä menee 9litran pintaa kylillä jos rauhakseen ajelee.
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Joo semmonen fiilis on ollut että haukkaa. Noi oli siis motarilla 100-130kmh ajoa.
Katotaan kun saa jakopään tehtyä. Onhan 300tkm jo syönyt venttiilien seetit yms kulumaa, mikä lisää kulutusta. Aikanaan Focuksen kulutus tippuu 0,5L kun tein konerempan.
No johan nyt, ilmeisesti tyyppivika tämä kun muillakin vastaavaa murinaa käynnistäessä ja muutenkin raksuttaa dieselmäisesti toisinaan. Ei ala saabismi ruusuisesti. B207R-moottorilla ajettu 173tkm ja ilmeisesti tuo jakopää olis vaihdettu 120tkm huollossa. En tosin tiedä mikä on vaihtoväli, mutta käsittääkseni tuo jurina nyt liittyis tarkistamatta johonkin katkenneeseen osaan?
Tuon remppaaminen varmaankin onnistuis itseltä, mutta se taas vaatis osien haalimisen sieltä täältä ja jotain työkalujakin.
jjasco kirjoitti:No johan nyt, ilmeisesti tyyppivika tämä kun muillakin vastaavaa murinaa käynnistäessä ja muutenkin raksuttaa dieselmäisesti toisinaan. Ei ala saabismi ruusuisesti. B207R-moottorilla ajettu 173tkm ja ilmeisesti tuo jakopää olis vaihdettu 120tkm huollossa. En tosin tiedä mikä on vaihtoväli, mutta käsittääkseni tuo jurina nyt liittyis tarkistamatta johonkin katkenneeseen osaan?
Tuon remppaaminen varmaankin onnistuis itseltä, mutta se taas vaatis osien haalimisen sieltä täältä ja jotain työkalujakin.
Jakopään osilla ketjuratkaisussa ei ole ennalta määritettyä vaihto-/huoltoväliä.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD(KA) 2005 9³CV Aero 2.0T (HA) 1990 9000CC 2.0T A (MR) 1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR) 1975 99L 2.0 A (HA)