Cd soitin pimeänä
Cd soitin pimeänä
Mulla soittimena autossa Sony cd rds eon , näyttö meni pimeäksi ja on kuulemma lamput palanut , onko kukaan vaihtanut noita koskaan onko millainen homma?
Sonyn etupaneelia en ole ikinä purkanut, mutta ei varmaankaan kovin hankala ole. Onhan se siis irroitettavalla paneelilla?
Pioneerin etupaneeli oli ainakin joskus muinoin helppo purkaa. Takapuolelta vai ruuvit auki ja varovasti vääntäen etupaneeli "halki". Siinä vaiheessa pöydälle yleensä rapisee iso kasa näppäimiä, mutta kyllä ne yleensä takaisin sopii
Elektroniikkaliikkeistä saa vastaavia polttimioita ja jonkin kelmun esim. värillisen muovikassin palasella saa näppäimien valaistuksen värin muutettua
Joissain Blaukkarin soittimissa on vain yksi polttimo, mutta Sonysta en osaa sanoa, että montako pitää juottaa/vaihtaa.
Pioneerin etupaneeli oli ainakin joskus muinoin helppo purkaa. Takapuolelta vai ruuvit auki ja varovasti vääntäen etupaneeli "halki". Siinä vaiheessa pöydälle yleensä rapisee iso kasa näppäimiä, mutta kyllä ne yleensä takaisin sopii

Elektroniikkaliikkeistä saa vastaavia polttimioita ja jonkin kelmun esim. värillisen muovikassin palasella saa näppäimien valaistuksen värin muutettua

Joissain Blaukkarin soittimissa on vain yksi polttimo, mutta Sonysta en osaa sanoa, että montako pitää juottaa/vaihtaa.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Vaikka maksaakin ehkä hieman enemmän, kannattaa ostaa merkin/mallin perusteella merkkihuollosta oikeanlaiset polttimot.. niitä on meinaan monen jännitteisiä ja virtaisia. (olen törmännyt vuosien saatossa ainakin 6V, 7.2V, 12V ja 14V polttimoihin.. ja usealla eri virtamäärällä)
Ja jos juotoskokemuksesi on vähäistä/juottimesi mallia "hiilikoukku, 80W" niin suosittelen jättämään väliin...
Ja jos juotoskokemuksesi on vähäistä/juottimesi mallia "hiilikoukku, 80W" niin suosittelen jättämään väliin...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Monissakin laitteissa, joissa ei ole etupanelin värin vaihtoa jostain valikosta, on ihan tavalliset lasikuoriset hehkulankapolttimot. Ja mistäs katsot jännitteen ja tehon, kun niissä miniatyyrilampuissa ei ole mitään merkintöjä... aika turhaa on jännitettä ryhtyä polttimon juotospisteistä mittaamaankaan kun ovat usein vastuksen takana ja mittari näyttää akkujännitettä koska kuormaa ei ole.eltzi kirjoitti:no sillähän siitä pääsee ku kattoo jännitteen ja tehon,mutta miten ne voi olla palanu kaikki?? ja eiks niissä muka oo diodeja (samoja ku kännyköissä) ei kai ne nyt polttimoita ole![]()
Edit: Ja jos tällä suunnalla suomea on joku kyseisen ongelman kourissa eikä juotostaito riitä, niin käy hakemassa lamput jostain ja ilmoittele itsestäsi.. mulla riittää juotoskokemus niiden vaihtoon, mut ei kertakaikkiaan huvita ryhtyä postittelemaan/lähettelemään/toimia yleisenä huoltajana(eli ilmoita olevasi saabisti heti aluksi, niin ei tule luuria korvaan).
Viimeksi muokannut Myrkky, Ma Helmi 07, 2005 23:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Kokeile ennemmin 12v ensiksi.. niin et sulata/käräytä liian kuumana käyvillä/liian suurella virralla toimivilla lampuilla mitään oleellista..Reetu kirjoitti:Juu näin on täytyy kokeilla ensi 6v sit isontaa pikkuhiljaa varmaankin.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ooke..Myrkky kirjoitti:Monissakin laitteissa, joissa ei ole etupanelin värin vaihtoa jostain valikosta, on ihan tavalliset lasikuoriset hehkulankapolttimot. Ja mistäs katsot jännitteen ja tehon, kun niissä miniatyyrilampuissa ei ole mitään merkintöjä...eltzi kirjoitti:no sillähän siitä pääsee ku kattoo jännitteen ja tehon,mutta miten ne voi olla palanu kaikki?? ja eiks niissä muka oo diodeja (samoja ku kännyköissä) ei kai ne nyt polttimoita ole![]()
Eltzi #1888 p.040-7416902
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00