Akku loppu
Akku loppu
No niin tänä aamuna sitten hyvinpalvellu satku ei lähtenytkään käyntiin , pikku pyrähdys sammui ja sen jälkeen akku tyhjä.
Eli akun osto edessä , ja niinkuin se tuntuu et justiinhan mä viimme talvena akun uusein mutta kuinkas onkaan, taitaapi mennä vuoteen 2001
ja sen jälkeen ei edes kenkiä ole irroitettu saatika muuten huollettu koko akkua , no nyt on lämpimässä latautumasa kengät ja kaapelit putsattuna saas nähdä, mutta akun hankin se on varma onko merkeissä nykyään eroja tuo näyttää olevan Varta , siis mikä akku merkki teillä on käytössä?
Eli akun osto edessä , ja niinkuin se tuntuu et justiinhan mä viimme talvena akun uusein mutta kuinkas onkaan, taitaapi mennä vuoteen 2001
ja sen jälkeen ei edes kenkiä ole irroitettu saatika muuten huollettu koko akkua , no nyt on lämpimässä latautumasa kengät ja kaapelit putsattuna saas nähdä, mutta akun hankin se on varma onko merkeissä nykyään eroja tuo näyttää olevan Varta , siis mikä akku merkki teillä on käytössä?
Taitaapi olla nykyakkujen kestoikä 3-4 vuotta..
Tässä muutama "akkukeskustelu", itse jouduin ostamaan viimevuonna uuden:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=2525
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=7708
Putsaa samalla ne akunkengät ja runkomaadoitus
Tässä muutama "akkukeskustelu", itse jouduin ostamaan viimevuonna uuden:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=2525
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=7708
Putsaa samalla ne akunkengät ja runkomaadoitus

Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Eipä tuolla nyt väliä ole. Ajankohtainen aihe varmasti monelle. Niin voi välillä "uppia" noita muutenkin.Reetu kirjoitti:No niin eipä sitä hoksaa käyttää tuota hakua ja katsoo onko jo aikaisemmin keskustelu asiasta , kiitti vinkistä kävin putsaamassa kaikki liitokset .

Oliko likaiset kengät? Saitko vanhaa akkua ladattua vai ottaako se enää edes latausta vastaan?
Voihan olla, että se vielä joksikin aikaa tuosta tokenee lataamalla.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Akkuna 99:ssä Boschin Silver. Yhtenä valinta kriteerinä oli mulla se, että Bosch kehuu tuon huoltovapaan Silverin kestävän useita syväpurkuja. Kaksi kertaa on tuo akku mennyt sippiin (ekalla kerralla kojelaudan valot pysy juuri ja juuri päällä, toisella ei sitäkään vertaa). Molemmilla kerroilla laitettu kaapeleilla käyntiin ja ei ole ladattu vielä kertaakaan akkulaturilla. Mulla on tosin 99:n vakio 55A-laturista poiketen Boschin tehdaskunnostettu 70A-laturi.
Hankookin akut on kans kehuttuja ja olivatko jopa voittaneet jonkun testinkin. Setällä ja veljellä Hankookin akut (muistaakseni) ja isällä on Exide. Hyvin ovat pelittäneet nekin.
Hankookin akut on kans kehuttuja ja olivatko jopa voittaneet jonkun testinkin. Setällä ja veljellä Hankookin akut (muistaakseni) ja isällä on Exide. Hyvin ovat pelittäneet nekin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
60Ah. Muistaakseni. Tarkistan sen, kun käyn pojan päiväunien jälkeen ulkona kävelemässä.Reetu kirjoitti:Mikä ampeeri määrä akussa?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
- Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Bosch Silver 6B, 12V 60Ah 280A.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Osuit asian ytimeen dime. Myös toi EN-normin mukainen käynnistysvirta myös ratkaisee. Suomeksi: mikä on akun hetkellinen "oikosulkuvirta". Noissa on eroja.dimebak kirjoitti:Bosch Silver 6B, 12V 60Ah 280A.
Saabin startin oikosulkuvirta on luokkaa satoja ampeereja (0,5s)
Kyllä se käyntiin lähtee pienemmälläkin. Mutta mitä isompi, sen parempi


Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus tuli elvytettyä vanhoja akkuja ravistelemalla niitä ylösalaisin, jollon paska lähtee liikkeelle. toimivat operaation jälkeen jopa puoli vuotta.
Varo happoroiskeita, ja pese käsittelyn jälkeen ruokasoodalla.
Honkkarissa myydään suljettua apukäynnistysakkua työvalolla hintaan 25 euroa, mäkin ostin varalle. Ei siinä niin hirveästi paukkua ole, lentsikkaa pyöritti 15 sekuntia, jonka jälkeen jännite oli 11 V.
Varo happoroiskeita, ja pese käsittelyn jälkeen ruokasoodalla.
Honkkarissa myydään suljettua apukäynnistysakkua työvalolla hintaan 25 euroa, mäkin ostin varalle. Ei siinä niin hirveästi paukkua ole, lentsikkaa pyöritti 15 sekuntia, jonka jälkeen jännite oli 11 V.
Viimeksi muokannut Ansis, Ti Helmi 08, 2005 13:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96 M75 i12 5-speed 

Kyllä näin on. Itse en suosittele ravistelua jos ei tarkkaan tiedä mitä tekeeAnsis kirjoitti:Joskus tuli elvytettyä vanhoja akkuja ravistelemalla niitä ylösalaisin, jollon paska lähtee liikkeelle. toimivat operaation jälkeen jopa puoli vuotta.
Varo happoroiskeita, ja pese käsittelyn jälkeen ruokasoodalla.


Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.