Ota muovikoppa koneen päältä pois, se on edestä katsottuna oikeassa etukulmassa. Muistaakseni joku 32 tai 36mm iso hylsy tarvitaan mustan kannen avaamiseen.
se on oikeasti tehty melko herraskaiseksi tuossa B207:ssa.
B202-tonnarissa suodattimen paikka ja asento oli suoranaista vit.. kenkkuilua. B234:ssa se oli puolestaan tuotu oikein mukavasti esille ja vieläpä pohja alaspäin. Sama asetelma on tietty B235:ssa, mutta pohjamuovin kanssa pitää vähän temppuilla. Tämä kolkin vaihtohomma on kyllä siisti tapaus, eikä tarvi edes juuri kumartua, polvistumisesta puhumattakaan!
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Mitäs öljyä olette käyttäneet 93sissa? Olisi tarkoitus tähän kakkosautoon öljyt vaihtaa ja houkuttaisi laittaa 5w-40:stä, sitä meinaan jäi parisen litraa vanhasta tonnarista.
Eikö NG93:seen pitäisi ohjekirjan mukaan 5w-30?
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Tuohan on puolet halvempaa kuin mobilin vastaava Luin tuolta vanhoja "kiistoja" juuri tästä öljystä, joten onko GM moottoreita rikottu kyseisellä GM:n öljyillä. Autolla nyt kilsoja 160tkm ja tätä autoa en ajatellut käyttää huollattamassa enää liikkeessä. Tätä "Ykkös"sedania olisi vielä tarkoitus hetki käyttää alan liikkeessä (76tkm).
Paikallinen öljynvaluttaja ottaa n.90e öljynvaihdosta ja mobilin 30sellä menee motonetista ostettuna samoihin hintoihin suodattimen kanssa, jos itse alkaa öljyt vaihtamaan. Jos ostaa vielä 2×4litraa niin nurkkiin jää 2litraa öljyä..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Minä oon ajellut GM:n Dexos2:lla 200tkm->310tkm, ei mitään ongelmia. 10-15tkm välein vaihto. Aiemmin käytin juurikin tuota New Lifeä, korvakuulolta tuntui että moottori kävi silloin vähän karkeammin? Mene ja tiedä. Mutta siis tuntuisi että tuo GM:n litku ajaa asiansa varsin hyvin, ja on halpaa kuin saippua.
Olen nyt puntaroinut Mobilin ja GM:n välillä.. Autolla tulee varmaan joku 10tkm vuodessa (tonnarilla 8000tkm) ja tuo farkku tuli tonnarin tilalle. Eli samoihin kilsoihin menee ajot, joten n.10tkm/1krt. vuodessa öljyt vaihtuu..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Jatkan nyt tähän, kun joulun jälkeen ajattelin öljyt vaihtaa. Ei paljoa kustantanut GM:n öljyt+suodatin+o-rengas+propun tiiviste marmoritiskillä. 55e kononaisuudessaan.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Suodattimen o-rengas taitaa olla vielä reilun 10€ marmorilla. Tarvike suodattimen mukana taitaa tulla mukana ilman lisähintaa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015