Taka-akselihan saa olla reaktiotankokorvakkeen restauroinnissa paikallaan, mutta vänkärin puolella esim. tankin täyttöputkisto vois olla hyvä purkaa pois jos on kovin laajasti mätää. Ja jos tankin kylkeen hitsaaminen hirvittää, niin tankkikin alas...
Tuota kesäkäytössä olevaa 8V iivari satkua olisin eilen käytellyt pitkästä aikaa. Hyvin lähti käyntiin ja kävikin n. 5 minuuttia, sitten alkoi käymään huonommin ja sammui. Tämän jälkeen kerran lähti sahaamalla käyntiin ja sitten ei enää edes luvannut... Auto laitettu seisontaan 1.9. ja sen jälkeen kerran käytetty, oliskohan bensa jo mennyt huonoksi vai mikähän tuota nyt vaivaa? Viime talvena nimittäin 2-3kk seisonnan jälkeen oikutteli kanssa hieman, mutta silloin asia korjaantui tuoreella bensalla. Alkaa taas pikkuhiljaa v*tuttamaan tuo k-jetti ja sen oikut! Tekis mieli vaihtaa 16V kone pellin alle...
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Onko kukaan tehnyt saabinsa kattoverhoilua tällä muovikumin 1290-kankaalla? Onko sävyltään oikea ja paljonko pitää varata kattoluukulliseen kolmioviseen ysisatkuun? http://www.sisustusmuovikum.fi/tuotteet ... angas.html
Olikos noi NGK:n BCP7EVX/BCPR7EIX tulpat käypäiset miedosti viriteltyyn 900 ässään? Vai pelittääkö ihan noilla BP7ES:llä? Hintaeroa ainakin melkoisesti, mutta onko noi kalliimmat sitten paremmat?
Olis taas tyhymä kyselemässä, FAQ luettu läpi ja hakua käytetty tuloksetta.
Eli:
Kaasutinmoottori ja K-Jet alakerta, onko paljonkin eroavaisuuksia?
Kun nyt on melko varmasti alakerta sökö tuttavan autosta (vm.1989 i8) kun kolkattaa ja öljy on metallinhohtoista. Niin semmoista ajatusta pyörittelin kun mulla on tuossa varaosa-autona vm. 88 900 kaasutinmoottorilla niin onko se mahollista yhistellä kaasarista alakerta ja ruiskusta kansi + loput hilut?
Onko sielä kampuran asennontunnistimen paikkaa valmiina jne.
Jos ootte näitä paljoki purkanu niin neuvokaapa tietämätöntä.
Jotain pientä eroo saattaa olla imukanavissa mutta helpoimmalla pääsee kun heittää sen kaasarikoneen kaverin autoon ja siihen pulttaa vaan ruiskukamat kylkeen, kaikille osille pitäis löytyy paikat jos on ees suht saman ikäiset.
Eihän noissa mitään kampuran antureita ole kun virranjakaja vaan.
tetammi kirjoitti:Eihän noissa mitään kampuran antureita ole kun virranjakaja vaan.
Niijoo tietenki
antti.hakamaa kirjoitti:kolkuttava ääni voi olla myös haljenneessa vettiilinpainin kupista peräisin.
Saattaa olla ja toivottavasti se olisi vaan tuo halennu paininkuppi niin sais nopeammin ajoon taas. Huomenna käydään hinaamassa se pihalle ja pikkuhiljaa alkaa tutkimaan sitä.
Kiitoksia teille neuvoista ja hyvää Joulua.
Mikäs näistä saapin vaihteistoista yleensä pettää? Kun lähdettiin hinaamaan tätä niin huomattiin ettei nopeusmittari näytä mitään ja sama mitä vaihdetta tarjoaa niin on kuin vapaalla koko ajan. Lisäksi kuului hinatessa kaikenlaista raksutusta ja kilinää.
Oli omistajan poikien käytössä ollessa hajonnu, sanoneet vaan että se sammui eikä lähteny käyntiin. Eivät tieten muistanu että vaihteisto särky kans, oon aika varma että sille on annettu kenkää liikaa..
Kai se on alettava purkuhommia suunnittelemaan.
Eikös auton tarvitse olla käynnissä että mittaristo saa vaihteistolta nopeusignaalia? En ole aivan varma mutta ite päättelisin näin. Vaihteistosta menee varmaan ensimmäisenä 1-2 tai 3 vaihde syncroineen riippuen mikä vaihteisto (4-speed vai 5-speed) Muttan tuskin niin juntturaan menis että ei auto enää käynnistyisi... Raksutus voi kuulua vetareista mutta kannattaahan nämä tarkasti aina tutkia jos alkaapi epäilyttämään
Eikös nää 90 , 99 , og900 ole kuitenkin vaijerilla olevia nopeusmittareita , ainakin kaikki joihin minä olen törmännyt , GM aikakaudesta en tiedä enkä välitä tietääkään.