ABS pumppu.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
TommiP
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 19:09

ABS pumppu.

Viesti Kirjoittaja TommiP »

ABS pumppu on ilmeisesti sökö. Olen katellut tuolta varaosahausta sopivaa. Ilmeisesti se on tuommoinen ABS hydraulipumppu? Semmonen vaan mietityttää kun minulla on 9000 CD 2.0t vm-91 USA:n vientimalli. Onko tässä samanlainen kuin muissakin vai joku erikoisempi tuo pumppu?

edit: niin ja näkyy olevan CC malleilla oma valikoimansa myös, käykö sama pumppu?
harzam
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harzam »

Jos sinulla on pelkkä pumppuosa rikki, mutta moottori pelaa, niin minulla on yksi sellainen paketti jossa moottori ja paineanturi on rikki... Mutta jos moottori ei pyöri, niin silloin sinun pitää hommata sellainen. Itse tein samanlaisen rempan jouluna joten jos jotain kysyttävää on, niin kysy ihmeessä. Minusta cc ja cd malleissa on samat palikat, tiedä sitten tuosta jenkkimallista... Sellainen mielikuva jäi, kun itselle osaa hain, että 89,90,91 vuosimallin autoissa on sama pumppu (ja ilmeisen herkkä rikkoontumaan...), joten tarkista onko autosi todella 91, ettei vaan 92?

Harri.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kannattaisi ensin tarkastaa ne pumpun ohjaus releet.
Ja suraavaksi itse ABS boksi, näissä on ollut juotosvikoja vanhemmiten.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
TommiP
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 19:09

Viesti Kirjoittaja TommiP »

Kahessa puljussa olen käyttänyt ja kumpikin ovat sanoneet että pumppu siitä on mitä ilmeisimmin mennyt.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Muistaakseni Harzam teki viimeksi mainitun projektin, häneltä
voisit kysyä vinkkejä.. :P
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0

täällä..lisää tietoa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... =anti+lock

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... hlight=abs
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
TommiP
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 19:09

Viesti Kirjoittaja TommiP »

Nonih pumppu vaihdettu. Mutta eihän se tietenkään auttanut, ainakaan kokonaan. Vieläkin uhittelee Antilock valolla. Nyt testeri sanoi että jarrunestettä liian vähän, vaikka sitä on kyllä ihan tarpeeksi.

Toinen asia on kun rupesin nyt käyttämään sitä käynnistystaktiikka että odottelen että check valot sammuu niin check engine jää vilkkumaan. Sitten kun käynnistää niin sammuu, onko näin tarkoituskin?
harzam
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harzam »

Jarrunesteen herjaaminen voisi olla merkki rikkinäisestä anturista. Oikeastaan kaikki anturit olisi hyvä vaihtaa, ettei käy kuten minulla; rikkinäinen paineanturi antoi pumpun moottorin pyöriä hamaan loppuunsa saakka. Sitten kun vaihdoin pelkän moottorin, meinasi uudellekin käydä samoin :? . Onneksi huomasin ja älysin vaihtaa paineanturinkin.

Harri
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Sellainen tieto löytyi stcs sivuilta että ford scorpiossa olisi sama sähköpumppu ja paremassa paikassa ajatellen pumpun ruostumista ym. Kirjoituksessa ei selvinnyt minkä vm. autoissa se on, mutta kait tuo systeemi on saman ikäisissä kuin 9000:setkin eli varmaankin 85--- ?
Selvisi myös että ruoste ja painekytkin ovat pahimpia pumpun"syöjiä" , ruoste jumittaa ja syö laakeria sekä painekytkin pöyrittää pumppua niin kauan että hiilet loppuu.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Re: ABS pumppu.

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

TommiP kirjoitti:ABS pumppu on ilmeisesti sökö. Olen katellut tuolta varaosahausta sopivaa. Ilmeisesti se on tuommoinen ABS hydraulipumppu? Semmonen vaan mietityttää kun minulla on 9000 CD 2.0t vm-91 USA:n vientimalli. Onko tässä samanlainen kuin muissakin vai joku erikoisempi tuo pumppu?

edit: niin ja näkyy olevan CC malleilla oma valikoimansa myös, käykö sama pumppu?
:o

Minkälaiset oireet autoon tulee, kun ABS -pumppu alkaa olla finaalissa ???
Mullakin ABS:in merkkivalo elää omaa elämäänsä, enkä vielä ole paneutunut siihen mistä se johtuu.
TommiP
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 19:09

Re: ABS pumppu.

Viesti Kirjoittaja TommiP »

Minkälaiset oireet autoon tulee, kun ABS -pumppu alkaa olla finaalissa ???
Mullakin ABS:in merkkivalo elää omaa elämäänsä, enkä vielä ole paneutunut siihen mistä se johtuu
Valo paloi aina aika ajoittain. Joskus sytty ihan tasasessa ajossa, joskus ku paino jarrua. Kahden liikkeen testerit sano että pumpussa vika. Noh nyt pumppu on vaihdettu ja eihän se auttanut :(
Jarrunesteen herjaaminen voisi olla merkki rikkinäisestä anturista. Oikeastaan kaikki anturit olisi hyvä vaihtaa, ettei käy kuten minulla; rikkinäinen paineanturi antoi pumpun moottorin pyöriä hamaan loppuunsa saakka. Sitten kun vaihdoin pelkän moottorin, meinasi uudellekin käydä samoin . Onneksi huomasin ja älysin vaihtaa paineanturinkin.

Harri
En ihmeemmin tiedä näistä vehkeistä niin missäs tuo paineanturi sijaitsee? Ja onko miten arvokas osa?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Paineakun takana alempana.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Vanhempaan satkuun 360 egee...samat rojut kuin 9 tontussa.....ja se ohjaava painekytkin rikki...prkl....ja jos se punainen merkkivalo palaa keltaisen kansa, niin joko nesteet vähissä tai hydraulipaineet alle 120 baria...
Vastaa Viestiin