Olisko joku tuollaista laitellut femmaan. Verkkoliitäntä sisälämppärin haarasta on hanskassa mutta yhteys akulle vaatinee johdotuksen. Olivat tupakinsytsät virta-avaimen takana ja näitä ensiksi ajattelin käyttää.
Eli kuinka laturin akkukytkentä olis ilman turhia peliliikkeitä turvallisesti toteutettavissa ?
Olishan se aika kiva näillä pakkasilla (kunhan saan lohkolämppärin kuntoon) lähteä lämpösellä autolla jossa myös akku täynnä .
nalleolut kirjoitti:ctek ei taida täyttää vakuutusyhtiön kriteerejä ,eli sitä ei saa kiinteästi asentaa.
Saattaapa olla - mikähän siinä ei ole kriteerien mukaista kun sen käyttöalue on -30 -> +50 c ja se on vieläpä IP65 luokiteltu. Asennus vielä hyttiin.
Vai onko sitten jossain määritelty mitä laitteita sisäpistokkeeseen voi liittää. Veikkaanpa ilman parempaa tietoa että sisälämppäreillä ei ole aivan tuollaisia speksejä ja ne kriteerit kuitenkin täyttävät.
...Näytti auton konehuoneeseen tarkoitetut Defan laturit olevan IP65 luokitettuja ja sisälämppärit Termina ja Termini mallit IP 20. Vakuutuskriteerit olis muuten kiva nähdä...
Mut jos siihen 12V akkujohdotukseen olis ideoita ..?
Eipä moiset tulleet mieleenkään, eikä stressaa nyt kuultuakaan. Jos pelottaa, niin asenna Defan panssarikaapeliin käypänen laturi. Silloin menee oppikirjan mukaan, kunhan asennat sen oikein/hyvin.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Eipä moiset tulleet mieleenkään, eikä stressaa nyt kuultuakaan. Jos pelottaa, niin asenna Defan panssarikaapeliin käypänen laturi. Silloin menee oppikirjan mukaan, kunhan asennat sen oikein/hyvin.
Taidan myöskin laittaa vähin äänin pistokkeeseen tekin. Ilman stressausta . Ei taida sisälämppärissäkään olla panssarikaapelointia.
(Jään kuitenkin ihmettelemään ja odottelemaan noita speksejä esitetyistä vakuutusväitteistä kun ei lähteitä löydy joista tarkistaa.)
Haluan asentaa pysyvästi CTEK-laturin autooni auton akun latausta varten, kun auton moottori-/matkustajatilan lämmitin on kytkettynä päävirtalinjaan. Kuinka teen tämän?
Meillä ei ole kuvausta tästä, mutta asennus ei ole monimutkainen. Laturia ei saa asentaa moottoritilan sisään. Päävirtajohdon (230 V) tulee olla moottorin lämmittimen tyyppiä pohjoismaisten määräysten mukaisesti. Laturi on sen sijaan asennettava matkustajatilaan. Kytke päävirtajohto matkustajatilan lämmittimen pistorasiaan, haluttaessa haaroituksen kanssa. Kytke akkukaapeli auton akkuun, mieluiten akun mukana toimitettujen kaapelikenkien avulla. Jos akku asennetaan auton moottoritilaan, voit reitittää akkukaapelin auton väliseinän (matkustajatilan ja moottoritilan välissä olevan seinän) läpi. Akun plus-kaapeliin (punainen) on asennettava sulake niin lähelle akkua kuin mahdollista, sillä kyseessä on pysyvä asennus.
Laturia ei sen takia saa asentaa auton moottoritilaan, koska se luokitellaan räjähdysvaaralliseksi tilaksi (EX-luokiteltu tila). Kaikki tähän tarkoitukseen asennetus kaapelit pitää olla EX-hyväksyttyjä. Kohta kuitenkin joku väittää vastaan... Toki saa korjata, jos olen väärässä.
Miks pitää väen vängällä asentaa laturi sisätilaan, kun on noita ylläpitolatureita saatavana moottoritilaan.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.