CTEK kiinteänä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Minä itte
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 17:10
Paikkakunta: Länsi-Suomi

CTEK kiinteänä

Viesti Kirjoittaja Minä itte »

Olisko joku tuollaista laitellut femmaan. Verkkoliitäntä sisälämppärin haarasta on hanskassa mutta yhteys akulle vaatinee johdotuksen. Olivat tupakinsytsät virta-avaimen takana ja näitä ensiksi ajattelin käyttää.

Eli kuinka laturin akkukytkentä olis ilman turhia peliliikkeitä turvallisesti toteutettavissa :D ?

Olishan se aika kiva näillä pakkasilla (kunhan saan lohkolämppärin kuntoon) lähteä lämpösellä autolla jossa myös akku täynnä .
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24625
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: CTEK kiinteänä

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ctek ei taida täyttää vakuutusyhtiön kriteerejä ,eli sitä ei saa kiinteästi asentaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Minä itte
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 17:10
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: CTEK kiinteänä

Viesti Kirjoittaja Minä itte »

nalleolut kirjoitti:ctek ei taida täyttää vakuutusyhtiön kriteerejä ,eli sitä ei saa kiinteästi asentaa.
Saattaapa olla - mikähän siinä ei ole kriteerien mukaista kun sen käyttöalue on -30 -> +50 c ja se on vieläpä IP65 luokiteltu. Asennus vielä hyttiin.
Vai onko sitten jossain määritelty mitä laitteita sisäpistokkeeseen voi liittää. Veikkaanpa ilman parempaa tietoa että sisälämppäreillä ei ole aivan tuollaisia speksejä ja ne kriteerit kuitenkin täyttävät. 8O

...Näytti auton konehuoneeseen tarkoitetut Defan laturit olevan IP65 luokitettuja ja sisälämppärit Termina ja Termini mallit IP 20. Vakuutuskriteerit olis muuten kiva nähdä...

Mut jos siihen 12V akkujohdotukseen olis ideoita ..?
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: CTEK kiinteänä

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Millais ku busseissa on ctekkejä ihan tehdasasenteisena.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24625
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: CTEK kiinteänä

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mystisiä juttuja ennenkin tapahtunu heh

voin olla väärässä ,mutta muistaakseni tästä keskusteltu joskus aikaisemminkin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Minä itte
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 17:10
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: CTEK kiinteänä

Viesti Kirjoittaja Minä itte »

nalleolut kirjoitti:mystisiä juttuja ennenkin tapahtunu heh

voin olla väärässä ,mutta muistaakseni tästä keskusteltu joskus aikaisemminkin.

Olisko niitä ko. vakuutuskriteereitä jossain nähtävissä.
Ja toisekseen vinkkejä siihen 12V johdotuksiin. :D
(pyörää on turhaa keksiä kahdesti)
Viimeksi muokannut Minä itte, Ti Tammi 05, 2016 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24625
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: CTEK kiinteänä

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tuol ylhääl etsi nappi




mä en leikkis vakuutusyhtiön kanssa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: CTEK kiinteänä

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Itsellä on defan sarjassa ctek. Sisäpistokkeeseen ctek kiinni ja akun napoihin johdot. Helppoa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Minä itte
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 17:10
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: CTEK kiinteänä

Viesti Kirjoittaja Minä itte »

Saabinsti kirjoitti:Itsellä on defan sarjassa ctek. Sisäpistokkeeseen ctek kiinni ja akun napoihin johdot. Helppoa.
Näin itekin ajattelin tehdä. Mites johdot vedit, sulake varmaan pakollinen... ?

Selvititkö nuo em. vakuutusehdot joita tuossa edellä esitettiin ? Minulle tuosta kontribuutiosta huolimatta ei nuo selvinneet ...
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: CTEK kiinteänä

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Hyvä siellä on sulake olla.

Eipä moiset tulleet mieleenkään, eikä stressaa nyt kuultuakaan. Jos pelottaa, niin asenna Defan panssarikaapeliin käypänen laturi. Silloin menee oppikirjan mukaan, kunhan asennat sen oikein/hyvin.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Minä itte
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 17:10
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: CTEK kiinteänä

Viesti Kirjoittaja Minä itte »

Saabinsti kirjoitti:Hyvä siellä on sulake olla.

Eipä moiset tulleet mieleenkään, eikä stressaa nyt kuultuakaan. Jos pelottaa, niin asenna Defan panssarikaapeliin käypänen laturi. Silloin menee oppikirjan mukaan, kunhan asennat sen oikein/hyvin.
Taidan myöskin laittaa vähin äänin pistokkeeseen tekin. Ilman stressausta . Ei taida sisälämppärissäkään olla panssarikaapelointia.

(Jään kuitenkin ihmettelemään ja odottelemaan noita speksejä esitetyistä vakuutusväitteistä kun ei lähteitä löydy joista tarkistaa.)
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
J-P
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 01:27

Re: CTEK kiinteänä

Viesti Kirjoittaja J-P »

Ctekin sivuilla sanotaan näin:

Haluan asentaa pysyvästi CTEK-laturin autooni auton akun latausta varten, kun auton moottori-/matkustajatilan lämmitin on kytkettynä päävirtalinjaan. Kuinka teen tämän?

Meillä ei ole kuvausta tästä, mutta asennus ei ole monimutkainen. Laturia ei saa asentaa moottoritilan sisään. Päävirtajohdon (230 V) tulee olla moottorin lämmittimen tyyppiä pohjoismaisten määräysten mukaisesti. Laturi on sen sijaan asennettava matkustajatilaan. Kytke päävirtajohto matkustajatilan lämmittimen pistorasiaan, haluttaessa haaroituksen kanssa. Kytke akkukaapeli auton akkuun, mieluiten akun mukana toimitettujen kaapelikenkien avulla. Jos akku asennetaan auton moottoritilaan, voit reitittää akkukaapelin auton väliseinän (matkustajatilan ja moottoritilan välissä olevan seinän) läpi. Akun plus-kaapeliin (punainen) on asennettava sulake niin lähelle akkua kuin mahdollista, sillä kyseessä on pysyvä asennus.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2180
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: CTEK kiinteänä

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Laturia ei sen takia saa asentaa auton moottoritilaan, koska se luokitellaan räjähdysvaaralliseksi tilaksi (EX-luokiteltu tila). Kaikki tähän tarkoitukseen asennetus kaapelit pitää olla EX-hyväksyttyjä. Kohta kuitenkin joku väittää vastaan... :lol: Toki saa korjata, jos olen väärässä.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3098
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: CTEK kiinteänä

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Miks pitää väen vängällä asentaa laturi sisätilaan, kun on noita ylläpitolatureita saatavana moottoritilaan.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Pee
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: CTEK kiinteänä

Viesti Kirjoittaja Pee »

No kun pitää saada se muutaman euron säästö :lol:
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Vastaa Viestiin