Teemun clampista

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Teemun clampista

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Täytyy kyllä tuoda kehunsa ilmoille tuosta clampista. Tänään sangen v:mäisissä olissa Tampereelta Vantaalle ajaneena ei voi kuin iloita kaistan vaihdon helppoutta. Vaikka moottoritien kaistojen välissä oli lunta välillä reilusti niin niiden vaihtaminen sujui loistavasti. Ei minkäänlaista vetelyä, ei kiskomista. Kunhan jollain sormella vähän siihen suuntaan osoitti. Varsinkin jos vertaa siihen hakemiseen mitä oli ennen.

Näin täällä, mitens siellä...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mä asensin sen takaluukkuun jos sitten keväämmällä räpeltäis sen kiinni etupäähän.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Varmaankin nuo takakonttiasennukset edes jonkin verran ajoa vakauttaa...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Eipäs kiusata toisia ennen kuin niitä on taas saatavilla :evil:

Siihen asti ajan tontulla...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Joo, tahtoo kans!!! :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Tulossa on uusi erä.
Aikataulu ei nyt tosin riipu pelkästään minusta ja täytyy toivoa, että kaikki menee kuten olen suunnitellut.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Tehkää nyt joku seppä tuommonen clamppi tonttuunkin.. :( :roll:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Milli kirjoitti:Tehkää nyt joku seppä tuommonen clamppi tonttuunkin.. :( :roll:
Ei tonttu mitään clamppia tarvi, sehän on huomattavan "junamainen" ajella.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ei tonttu mitään clamppia tarvi, sehän on huomattavan "junamainen" ajella.
Tarvii! Jos tonnarissa on koneessa reilusti vääntöä, saa auton kanssa olla tarkkana. Varsinkin epätasaisella tiellä ohitustilanteessa, kun painaa kaasua reippaasti, saa ratista pitää tiukasti kiinni...
Ja toisaalta jos sattuu vouhottamaan ja lähtee vaikka rampilta kakkosella ihan tosissaan, jälleen täytyy ratista pitää lujaa kiinni.

Vastaavan vääntö/paino suhteen omaava C900 antaa mallia miten tehokas etuvetoinenkin voi olla vakaa ajettava. Tämäkin toki edellyttää että kaikki alustan puslat ja iskarit on kunnossa. Mun mielestä näissä (C900 ja 9000) on eroa vetelyn määrässä C900:n eduksi.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Marko A kirjoitti:Tarvii! Jos tonnarissa on koneessa reilusti vääntöä, saa auton kanssa olla tarkkana. Varsinkin epätasaisella tiellä ohitustilanteessa, kun painaa kaasua reippaasti, saa ratista pitää tiukasti kiinni...
Ja toisaalta jos sattuu vouhottamaan ja lähtee vaikka rampilta kakkosella ihan tosissaan, jälleen täytyy ratista pitää lujaa kiinni.
Allekirjoitan kaikki.Todellakin tarvii. Saa tosissaan roikkua ratissa kun kakosella polkasee. :? Välillä suoraan sanoen ihan vit.... ! :oops: Pitää jo autolta kysellä et mihin oot menossa. :D
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Ai vetelee? Verrattuna muutamaan edelliseen riisiin oma tonnari menee kuin kiskoilla, pito-ongelmat tuossa häiritsee huomattavasti enemmän 8O .
Foxbody turbo
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Voi, teidän pitäisi päästä ajamaan yhdistelmällä Viggen ja 18" kiekot, niin saisitte käsityksen, mitä torgue steering on. :lol:
Viimeksi muokannut CC Aero, Ti Loka 25, 2005 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

varmaan klämppi jonkin verran auttaa, eniten auttaa kun asentaa pyöränkulmat oikein ja mieltää sen tosiasian, että se sikamagee 235/45 ei mahdu sirkkelinterärenkaan tekemään uraan! ;)
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Syökää pojjaat ruisleipää niin kyl se ratti sitten pysyy kädessä :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

:oops:
Viimeksi muokannut Marko A, Su Helmi 13, 2005 08:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin