Chippauksia saabeihin.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

veljellä tonnarissa speedpartsin +40hv lastu... ja muutoskatsastettu...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

jaa-a kuule... paha mennä sanomaan ite ei kyllä moiseen olisi edes ryhdytty... ennenkää rekisteriotteella ole ohitettu ketään 8)
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Miten tuo on saako sitä ihan tuohon otteeseen että kulkimessa on vaikka 165kW ton 110kW:tin tilalle ja mitä papereita se insinööri siihen tarvii.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

jaa-a edelleen paha mennä sanomaan siitä, että mitä tarvii, mutta koitan kattoa sen rekisteriotteen, kun istun pirssiin seuraavan kerran..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Kurko kirjoitti:Miten tuo on saako sitä ihan tuohon otteeseen että kulkimessa on vaikka 165kW ton 110kW:tin tilalle ja mitä papereita se insinööri siihen tarvii.
Vertailukohteeksihan kelpaa mallisarjan tehokkain auto (ainakin yleisesti ottaen, en sitten osaa sanoa olisiko esim 2.3t ja v6 vapari vertailukelpoisia keskenään)
Mutta, kun sinullakin näytti cs:ä tonnari olevan alla....ja ahdettu kun chippejä kyselet... tällöin vertailuautona voitaneen käyttää cs-aeroa (en nyt 100% varmuudella lupaa, mutta kaiken järjen mukaan)... eli tehoa saa silloin kertyä 225hv + 20%.
Mutta, saattaapi olla että vaativat sitten myös alustan päivittämistä sinne aeron tasolle, tai ainakin paremmaksi kuin tällä hetkin... ja pakokaasumittaukset on sitten omat lukunsa....jos eivät TÜV-hyväksyntää toimita chipin mukaan, sillon se on VTT:n kalliit testit edessä.
ELI, lähinnä nyt tuo tehonlisäys itsessään pitäisi olla sallitun rajoissa, noista muista en niin tarkkaan osaa sanoa, noita pykäliä kun laissa on kaiken näkösiä :roll:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Mimmi kirjoitti:Aero on eri auto, joten vertailukohtana pidetään täyspaineista 200hv:sta tonttua.

Ahdetun auton virittäminen katsotaan AINA moottorinvaihdoksi, jolloin seuraa muutoskatsastus.
Ok, mites onko tuohon "eri autoon" jotain yleispätevää määritelmää, mistä tunnistaisi milloin se vertailukohde muuttuu?
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Niin auto on pikku t 2litranen. Myytiin mulle 136kW vaikka otteesa lukee 110kW. No ahdot on luokkaa 180-190kPA välillä 2500-4500rpm. PC:n mukaan OBD:stä. joten eikai tuo voi olla ihan vakio 110kW.
Nyt kiinostaisikin jos tuota hiukan piristäisi esim Maptunin ykkösellä niin saako otteeseen nuo uudet kW ihan foortikuskien kiusaks.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Nyt tuli sähköpostia tuolta chippi myyjältä:

TERVEHDYS!

Hinnat varmistuneet ja joitain muutoksia tullut!
Enää ei vaihdeta chippejä vaan koko ecu, koska on ollut laadullisia ongelmia.
Näin ollen hinnat ovat nousseet hieman, ja tilauksen yhteydessä
tarvitsen 20% käsirahan ja vanhan ecun vaihdossa.

Steg1 viritys satsien hinnat ovat seuraavat.

-Trionic 5 503 euroa

-Trionic 7 1007 euroa

-Trionic 8 1342 euroa


Hinnat ovat täysin samat kuin ruotsissakin.

Yst. terveisin Janne Nordman
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tuha kirjoitti:Nyt tuli sähköpostia tuolta chippi myyjältä:

TERVEHDYS!

Hinnat varmistuneet ja joitain muutoksia tullut!
Enää ei vaihdeta chippejä vaan koko ecu, koska on ollut laadullisia ongelmia.
Näin ollen hinnat ovat nousseet hieman, ja tilauksen yhteydessä
tarvitsen 20% käsirahan ja vanhan ecun vaihdossa.
ööh, milloinkohan viimeksi itse piirejä on vaihdettu. Tämä vaihto ECu systeemi kun on tietääkseni pyörinyt jo vuosia eri valmistajilla, Maptun, Bsr, Sp, Nordic jne jne.

Sitten toinen kysymys, mitä hyötyä on välikädestä on jos hinnat identtiset sveduden kanssa. Tarjoaako välikäsi asiakkaille jotain muuta lisäarvoa? Esim auton säätöä/ kamojen asennusta tai muuta vastaavaa...
#1730
500whp.net member
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

välikädestähän on aina haittaa hinnan nousun muodossa, mutta tässä tapauksessa lienee mukavanpaa ajaa autolla jyväskylään ja vaihdattaa boxi... muutoinhan vois mennä iäisyys ja hermot ruotsiin lähettelyssä yms...
ihme yleensä että hinta on sama.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tulee posti päivän nopeammin perille ja löytyy suomenkielinen asiakaspalvelu ja puhelinnujero. Kai se helpottaa monen asiointia.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Vigge kirjoitti:
Tuha kirjoitti:Nyt tuli sähköpostia tuolta chippi myyjältä:

TERVEHDYS!

Hinnat varmistuneet ja joitain muutoksia tullut!
Enää ei vaihdeta chippejä vaan koko ecu, koska on ollut laadullisia ongelmia.
Näin ollen hinnat ovat nousseet hieman, ja tilauksen yhteydessä
tarvitsen 20% käsirahan ja vanhan ecun vaihdossa.
ööh, milloinkohan viimeksi itse piirejä on vaihdettu. Tämä vaihto ECu systeemi kun on tietääkseni pyörinyt jo vuosia eri valmistajilla, Maptun, Bsr, Sp, Nordic jne jne.

Sitten toinen kysymys, mitä hyötyä on välikädestä on jos hinnat identtiset sveduden kanssa. Tarjoaako välikäsi asiakkaille jotain muuta lisäarvoa? Esim auton säätöä/ kamojen asennusta tai muuta vastaavaa...
Koska tuohon tronicciin on lastu vaihdettu. On meinaa sallaisen lakan alla, että kestää tuo lakan liottelu jo jonkun aikaa sinolilla. Toisekseen Nordic vaihtaa vaan koko ECU:n. Ettei vaan olisi joku oma chippaaja Van Aaken romuillahan se onnistuu. Ja laite maksaa 1400USD.
En syyttele, mutta hieman epäilyttää. Tiedä sitten :? :? :?

EDIT: Tuha kirjoitti:tai paremminkin NORDMAN "tarvitsen 20% käsirahan ja vanhan ecun vaihdossa.
"
Minkä käsirahan :lol:
Eihän sitä tarvii maksaa koko laskua ennenkuin auto toimii.
Näin toimii Nordic.

P.s löytyyko Normanille weppisivuja
9-3.1972
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Toisekseen Nordic vaihtaa vaan koko ECU:n.
Kyllä ainakin omaan autoon Saabilla ladattiin läppärillä softa autosta ja lähetettiin sähköpostilla Nordicille. Tiedosto oli muutaman kilotavun kokoinen jos oikein muistan... Tiedosto tuli mailina takas konfattuna ja läppäriltä ladattiin takas autoon. Ei tarvinnut techiä. Tota ohjelmaa millä toi tehdään tuskin löytyy netistä mutta jos löytyy niin linkkiä kehiin :wink:
Saab 9³
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Happo kirjoitti:
Toisekseen Nordic vaihtaa vaan koko ECU:n.
Kyllä ainakin omaan autoon Saabilla ladattiin läppärillä softa autosta ja lähetettiin sähköpostilla Nordicille. Tiedosto oli muutaman kilotavun kokoinen jos oikein muistan... Tiedosto tuli mailina takas konfattuna ja läppäriltä ladattiin takas autoon. Ei tarvinnut techiä. Tota ohjelmaa millä toi tehdään tuskin löytyy netistä mutta jos löytyy niin linkkiä kehiin :wink:
Jaa, mulle kanssa toi millä tuo homma onnistuu :D
Mutta toi "käsiraha" :?:

Tuo saattaa onnistua vain SAAB:illa ei missään muualla, oliko auto uusi. Vai ladattiinko softa käytettyyn :?:
9-3.1972
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

se93tbo kirjoitti:
Happo kirjoitti:
Toisekseen Nordic vaihtaa vaan koko ECU:n.
Kyllä ainakin omaan autoon Saabilla ladattiin läppärillä softa autosta ja lähetettiin sähköpostilla Nordicille. Tiedosto oli muutaman kilotavun kokoinen jos oikein muistan... Tiedosto tuli mailina takas konfattuna ja läppäriltä ladattiin takas autoon. Ei tarvinnut techiä. Tota ohjelmaa millä toi tehdään tuskin löytyy netistä mutta jos löytyy niin linkkiä kehiin :wink:
Jaa, mulle kanssa toi millä tuo homma onnistuu :D
Mutta toi "käsiraha" :?:

Tuo saattaa onnistua vain SAAB:illa ei missään muualla, oliko auto uusi. Vai ladattiinko softa käytettyyn :?:
Softan lataus onnistuu kumpaankin suuntaan muuallakin kuin Saabilla.
Vastaa Viestiin