Chippauksia saabeihin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Vertailukohteeksihan kelpaa mallisarjan tehokkain auto (ainakin yleisesti ottaen, en sitten osaa sanoa olisiko esim 2.3t ja v6 vapari vertailukelpoisia keskenään)Kurko kirjoitti:Miten tuo on saako sitä ihan tuohon otteeseen että kulkimessa on vaikka 165kW ton 110kW:tin tilalle ja mitä papereita se insinööri siihen tarvii.
Mutta, kun sinullakin näytti cs:ä tonnari olevan alla....ja ahdettu kun chippejä kyselet... tällöin vertailuautona voitaneen käyttää cs-aeroa (en nyt 100% varmuudella lupaa, mutta kaiken järjen mukaan)... eli tehoa saa silloin kertyä 225hv + 20%.
Mutta, saattaapi olla että vaativat sitten myös alustan päivittämistä sinne aeron tasolle, tai ainakin paremmaksi kuin tällä hetkin... ja pakokaasumittaukset on sitten omat lukunsa....jos eivät TÜV-hyväksyntää toimita chipin mukaan, sillon se on VTT:n kalliit testit edessä.
ELI, lähinnä nyt tuo tehonlisäys itsessään pitäisi olla sallitun rajoissa, noista muista en niin tarkkaan osaa sanoa, noita pykäliä kun laissa on kaiken näkösiä

9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Ok, mites onko tuohon "eri autoon" jotain yleispätevää määritelmää, mistä tunnistaisi milloin se vertailukohde muuttuu?Mimmi kirjoitti:Aero on eri auto, joten vertailukohtana pidetään täyspaineista 200hv:sta tonttua.
Ahdetun auton virittäminen katsotaan AINA moottorinvaihdoksi, jolloin seuraa muutoskatsastus.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Niin auto on pikku t 2litranen. Myytiin mulle 136kW vaikka otteesa lukee 110kW. No ahdot on luokkaa 180-190kPA välillä 2500-4500rpm. PC:n mukaan OBD:stä. joten eikai tuo voi olla ihan vakio 110kW.
Nyt kiinostaisikin jos tuota hiukan piristäisi esim Maptunin ykkösellä niin saako otteeseen nuo uudet kW ihan foortikuskien kiusaks.
Nyt kiinostaisikin jos tuota hiukan piristäisi esim Maptunin ykkösellä niin saako otteeseen nuo uudet kW ihan foortikuskien kiusaks.
Nyt tuli sähköpostia tuolta chippi myyjältä:
TERVEHDYS!
Hinnat varmistuneet ja joitain muutoksia tullut!
Enää ei vaihdeta chippejä vaan koko ecu, koska on ollut laadullisia ongelmia.
Näin ollen hinnat ovat nousseet hieman, ja tilauksen yhteydessä
tarvitsen 20% käsirahan ja vanhan ecun vaihdossa.
Steg1 viritys satsien hinnat ovat seuraavat.
-Trionic 5 503 euroa
-Trionic 7 1007 euroa
-Trionic 8 1342 euroa
Hinnat ovat täysin samat kuin ruotsissakin.
Yst. terveisin Janne Nordman
TERVEHDYS!
Hinnat varmistuneet ja joitain muutoksia tullut!
Enää ei vaihdeta chippejä vaan koko ecu, koska on ollut laadullisia ongelmia.
Näin ollen hinnat ovat nousseet hieman, ja tilauksen yhteydessä
tarvitsen 20% käsirahan ja vanhan ecun vaihdossa.
Steg1 viritys satsien hinnat ovat seuraavat.
-Trionic 5 503 euroa
-Trionic 7 1007 euroa
-Trionic 8 1342 euroa
Hinnat ovat täysin samat kuin ruotsissakin.
Yst. terveisin Janne Nordman
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
ööh, milloinkohan viimeksi itse piirejä on vaihdettu. Tämä vaihto ECu systeemi kun on tietääkseni pyörinyt jo vuosia eri valmistajilla, Maptun, Bsr, Sp, Nordic jne jne.Tuha kirjoitti:Nyt tuli sähköpostia tuolta chippi myyjältä:
TERVEHDYS!
Hinnat varmistuneet ja joitain muutoksia tullut!
Enää ei vaihdeta chippejä vaan koko ecu, koska on ollut laadullisia ongelmia.
Näin ollen hinnat ovat nousseet hieman, ja tilauksen yhteydessä
tarvitsen 20% käsirahan ja vanhan ecun vaihdossa.
Sitten toinen kysymys, mitä hyötyä on välikädestä on jos hinnat identtiset sveduden kanssa. Tarjoaako välikäsi asiakkaille jotain muuta lisäarvoa? Esim auton säätöä/ kamojen asennusta tai muuta vastaavaa...
#1730
500whp.net member
500whp.net member
välikädestähän on aina haittaa hinnan nousun muodossa, mutta tässä tapauksessa lienee mukavanpaa ajaa autolla jyväskylään ja vaihdattaa boxi... muutoinhan vois mennä iäisyys ja hermot ruotsiin lähettelyssä yms...
ihme yleensä että hinta on sama.
ihme yleensä että hinta on sama.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Koska tuohon tronicciin on lastu vaihdettu. On meinaa sallaisen lakan alla, että kestää tuo lakan liottelu jo jonkun aikaa sinolilla. Toisekseen Nordic vaihtaa vaan koko ECU:n. Ettei vaan olisi joku oma chippaaja Van Aaken romuillahan se onnistuu. Ja laite maksaa 1400USD.Vigge kirjoitti:ööh, milloinkohan viimeksi itse piirejä on vaihdettu. Tämä vaihto ECu systeemi kun on tietääkseni pyörinyt jo vuosia eri valmistajilla, Maptun, Bsr, Sp, Nordic jne jne.Tuha kirjoitti:Nyt tuli sähköpostia tuolta chippi myyjältä:
TERVEHDYS!
Hinnat varmistuneet ja joitain muutoksia tullut!
Enää ei vaihdeta chippejä vaan koko ecu, koska on ollut laadullisia ongelmia.
Näin ollen hinnat ovat nousseet hieman, ja tilauksen yhteydessä
tarvitsen 20% käsirahan ja vanhan ecun vaihdossa.
Sitten toinen kysymys, mitä hyötyä on välikädestä on jos hinnat identtiset sveduden kanssa. Tarjoaako välikäsi asiakkaille jotain muuta lisäarvoa? Esim auton säätöä/ kamojen asennusta tai muuta vastaavaa...
En syyttele, mutta hieman epäilyttää. Tiedä sitten



EDIT: Tuha kirjoitti:tai paremminkin NORDMAN "tarvitsen 20% käsirahan ja vanhan ecun vaihdossa.
"
Minkä käsirahan

Eihän sitä tarvii maksaa koko laskua ennenkuin auto toimii.
Näin toimii Nordic.
P.s löytyyko Normanille weppisivuja
9-3.1972
Kyllä ainakin omaan autoon Saabilla ladattiin läppärillä softa autosta ja lähetettiin sähköpostilla Nordicille. Tiedosto oli muutaman kilotavun kokoinen jos oikein muistan... Tiedosto tuli mailina takas konfattuna ja läppäriltä ladattiin takas autoon. Ei tarvinnut techiä. Tota ohjelmaa millä toi tehdään tuskin löytyy netistä mutta jos löytyy niin linkkiä kehiinToisekseen Nordic vaihtaa vaan koko ECU:n.

Saab 9³
Jaa, mulle kanssa toi millä tuo homma onnistuuHappo kirjoitti:Kyllä ainakin omaan autoon Saabilla ladattiin läppärillä softa autosta ja lähetettiin sähköpostilla Nordicille. Tiedosto oli muutaman kilotavun kokoinen jos oikein muistan... Tiedosto tuli mailina takas konfattuna ja läppäriltä ladattiin takas autoon. Ei tarvinnut techiä. Tota ohjelmaa millä toi tehdään tuskin löytyy netistä mutta jos löytyy niin linkkiä kehiinToisekseen Nordic vaihtaa vaan koko ECU:n.

Mutta toi "käsiraha"

Tuo saattaa onnistua vain SAAB:illa ei missään muualla, oliko auto uusi. Vai ladattiinko softa käytettyyn

9-3.1972
Softan lataus onnistuu kumpaankin suuntaan muuallakin kuin Saabilla.se93tbo kirjoitti:Jaa, mulle kanssa toi millä tuo homma onnistuuHappo kirjoitti:Kyllä ainakin omaan autoon Saabilla ladattiin läppärillä softa autosta ja lähetettiin sähköpostilla Nordicille. Tiedosto oli muutaman kilotavun kokoinen jos oikein muistan... Tiedosto tuli mailina takas konfattuna ja läppäriltä ladattiin takas autoon. Ei tarvinnut techiä. Tota ohjelmaa millä toi tehdään tuskin löytyy netistä mutta jos löytyy niin linkkiä kehiinToisekseen Nordic vaihtaa vaan koko ECU:n.
Mutta toi "käsiraha"
Tuo saattaa onnistua vain SAAB:illa ei missään muualla, oliko auto uusi. Vai ladattiinko softa käytettyyn