Varmaan vaihtunut tuo anturityyppi eri mallisarjoissa tai sitten joissakin on, sekä asentotunnistin, että kiihtyvyystunnistin. Minulla oli onneksi vain tuo "nivågivare" (Speedparts.se). Järjestelmä ottaa ehkä kiihtyvyystiedon sitten pyöriltä tai jostain moottorin akselilta. Luulisi ettei pelkkä kiihtyvyysanturi riitä, koska jollain on varmaan esim. asuntovaunu auton perässä ja silloin on nokka pystyssä monesti vaikka auto olisi paikoillaankin. Vai oliko se ohjekirjassa niin, että pitää käyttää auto (merkki)huollossa ja säädättää valot oikealle korkeudelle, koska näistä xenon-järjestelmistä puuttuu se säätöpyörä jolla ajovalojen tason saa kohdalleen.sye kirjoitti:Voisi hyvinkin olla näin, kuitenkin ostaessani uuden kiihtyvyys anturin 115€lart kirjoitti:Ehkä oikeampi nimitys olisi asento anturi, koska tunnistaa kuorman.
laskussa luki näin. Ostettu viralliselta saab myyjältä.
Tuota tuossa tuumiskelinkin että kyllä kehitys on mennyt väärään suuntaan tässäkin asiassa vuosikymmenien vieriessä. Minulla oli tonnarissa (vm. 1990) jo auton ohjaamosta eli sisältä säädettävä ajovalojen korkeusjärjestelmä. Sellainen pyöritettävä numeroitu rulla, josta oli kätevä säätää ajovalojen korkeus oikeaksi kun laitoin asuntovaunun auton perään.
Xenonithan runkkaa aina ylös alas kun auton laittaa käyntiin, joku kaunis pakkaspäivä niin mahdollisesti muovirakenteinen hammaspyörä tai vastaava osa sieltä napsahtaa vielä halki. Saakohan noita xenoneita tai siis niitä säätömoottoreita jotenkin helposti otettua päältä pois esim. talviajaksi?