Oho vectra..

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Oho vectra..

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Osui silmiin tuollainen Opel Vectra...
http://www.opel.de/shop/cars/vectra/spe ... ontent.act
302hv on PALJON muuta en sano :lol: sisarmerkistämme 8)
En jaksanut kiinnostua niin paljoa että olisin surfannut
irmscher.de sivuille ja katsonut mitä tuo peli on syönyt, jos joku tsekkaa pelin niin vois samalla laittaa tiivistelmän suomeksi tänne..kun ei saksa taivu :oops:
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Oho vectra..

Viesti Kirjoittaja Hallu »

-valomerkki- kirjoitti:Osui silmiin tuollainen Opel Vectra...
http://www.opel.de/shop/cars/vectra/spe ... ontent.act
302hv on PALJON muuta en sano :lol: sisarmerkistämme 8)
En jaksanut kiinnostua niin paljoa että olisin surfannut
irmscher.de sivuille ja katsonut mitä tuo peli on syönyt, jos joku tsekkaa pelin niin vois samalla laittaa tiivistelmän suomeksi tänne..kun ei saksa taivu :oops:
Juu, komee peli olis jos olis itse opelix-man :D

Saksan kielestä mäkään en osaa ku:
-ih kommen
-das is kuut
-das is haisensaft

Mitä noi sitten tarkottaa 8O on toinen asia mutta isot pojat sano että kuiski saksalaisen naisen korvaan nuita niin hyvin menee :roll:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

OK, auto on Irmscherin 35 -vuotis juhla-auto, 3.2 -litrainen Vectra GTS, josta on remmiahtimella kutiteltu irti tuo vähän yli 300 pollea.

Kokonainen Irmscher paketti sisältää Vectraan urheilullisen nahkaverhoilun, aerodynaamisen korisarjan ja modifioidun moottorin.

Vapaasti käännettynä sivulla sanotaan mm. näin:

"Irmscher on jo 35 vuoden ajan tuonut yksilöllisyyttä kulkuneuvoihin. Irmscher tarjoaa 35 -vuotis juhlapakettiaan Vectra GTS:ään, Vectra Caravaniin ja Signumiin."

Korisarjaan sisältyy mm. etuspoileri, verkkomaski, korin helmat ja kuvassakin oleva takaspoileri.

Alustasarjaan kuuluu 19 -tuuman "Delta-design" -alumiinivanteet, nimenomaan autoon suunniteltu sporttialusta, joka antaa autolle paremman käsiteltävyyden.

Irmscherin sivuilta kyseisestä autosta löytyy seuraavaa:

Maksimitehomäärä 302 hv, suurin vääntö 370 Nm. Nollasta sataan 6 sekunnissa ja huippunopeus 283 km/h. Tuplapakoputket (kaksi rööriä).

Renkaiden koko 235/45/19.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

On ihan kelpo peli Opeliksi, silti Opel :lol: Ja miehiset renkaat. Ei silti kauheen korkeeks nouse litratehot, kone on kumminkin 3,2.

Toi uus Vectra OPC on kans ihan mielenkiintonen. Luvattu suorituskyky tosin epäilyttää. Ihmeellistä toi dieselien yhdistely ns. soprttisiin malleihin.
BMW 320dA Coupe LCI
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Ei hassumman olonen Vectra... :roll:
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

ja se voima puuttuu kokonaan noista ooppéleista tai siis vääntö.
Kun jos vertaa vaikka mun aeroon niin 1,56nm/1hp ku tossa opelissa vaan 1,22nm/1hp.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Niin, tai sitten Saapista vaan puuttuu nuo korkeiden kierrosten tuomat hevosvoimat...Oli miten oli, mutta minä ainakin kannatan kunnon ala- ja keskialueen vääntöä a'la Saab :)

-Ville
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Ei jumalaare..

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Uudessa TM:ssä oli Vectra OPC 1,9 DIESEL..152kW ja 400Nm ja kulkee 250km/h rajoitettu..0-100: 6,5 sek ja 6litraa 100km
Mitäs nyt on tapahtunut Opelilla kun alkaa oleen näin hienoja pelejä tuotannossa..nuo arvot ovat mielestäni 1,9 litraiselta dieseliltä hyvät varsinkin kun tuo on ihan tuotanto peli..ei liikuta kaukana tuosta BMW:n super dieselistä kun ottaa huomioon että opelissa on 1,1 litraa vähemmän kokoa ja kaksi sylinteriä vähemmän..vain 100Nm vähemmän..
Okei jätkät älkää nyt murhatko ei musta ole tulossa OPEL fania enkä yritä tästä foorumista tehdä opel palstaa..mietin vaan että koskahan tuo kone voisi tulla 9-3 Sport Sedaniin..
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

VAU

Mä kai palaan sitten takas Opel merkkiin jos se tohon suuntaan on menossa. Tätä vauhtii diesel pesee bensat jos ei mitään mullistavaa tapahdu. Ja huomatkaa toi kulutus se vaan 6L /100km.

Jos toi Vectra olis kohtuu hintanen voisin jopa harkita sitä, eikun ostaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

potkuhousu kirjoitti:VAU

Mä kai palaan sitten takas Opel merkkiin jos se tohon suuntaan on menossa. Tätä vauhtii diesel pesee bensat jos ei mitään mullistavaa tapahdu. Ja huomatkaa toi kulutus se vaan 6L /100km.

Jos toi Vectra olis kohtuu hintanen voisin jopa harkita sitä, eikun ostaa.
Onnea! :D

Sustakin on näemmä tullut Viggen! :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

mutta mulla on vaan aero alla, mä haluun tommosen kieselin mutta lisää powerii vielä
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:Mä kai palaan sitten takas Opel merkkiin jos se tohon suuntaan on menossa. Tätä vauhtii diesel pesee bensat jos ei mitään mullistavaa tapahdu. Ja huomatkaa toi kulutus se vaan 6L /100km.
Mä en vois koskaan ajaa Op :evil: lill :evil: , enkä ole koskaan ajanutkaan :wink: Mieluummin ajaisin vaikka V :evil: lv :evil: lla.

Noissa uusissa dieseleissä, kuten esim. VW:n Powerdiesel täytyy ottaa huomioon se, että niillä ei enää ajeta "wanhojen" dieselien km -lukemia, kun maksimiahtopaineet on jossain 1.3 barissa :twisted:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Turbo Sensonic kirjoitti: Noissa uusissa dieseleissä, kuten esim. VW:n Powerdiesel täytyy ottaa huomioon se, että niillä ei enää ajeta "wanhojen" dieselien km -lukemia, kun maksimiahtopaineet on jossain 1.3 barissa :twisted:
Who cares!
Pääasia että KULKEE! :twisted: :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Noissa uusissa dieseleissä, kuten esim. VW:n Powerdiesel täytyy ottaa huomioon se, että niillä ei enää ajeta "wanhojen" dieselien km -lukemia, kun maksimiahtopaineet on jossain 1.3 barissa
Niin, trendihän on kaikissa autoilun päälle ymmärtävissä valtiossa se, että autokantaa pyritään siirtämään aina vain uudempiin malleihin. Tätähän tietysti edesauttaa se, että vanhat laukeaa entistä nopeammin korjauskelvottomaan kuntoon, eikä naapurin pappa enää tdi-golfilla ajelekaan puoltamiljoonaa kilometriä niin kuin vanhalla kunnon nakuttimella 8O. Onneksi Suomen valtio suuressa viisaudessaan pitää uusien ajoneuvojen verotuksen korkealla, ja kohdistaa sen vielä nimenomaan auton ostohintaan (eikä esim. käyttöön), niin että me saamme vielä pitkään nauttia vanhoista autoistamme ja niiden korjaamisesta, kun uuteen ei anna talous periksi tai ei viitsi myydä sieluaan pankille lainan merkeissä.

Mutta politikointi sikseen, on kyllä oikeasti melkoisen vaikuttavaa lukemaa 1,9 litrasesta kiisselipannusta, jos oikein vielä tuotantoon on tulossa 8O
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

V.J.S kirjoitti:Niin, trendihän on kaikissa autoilun päälle ymmärtävissä valtiossa se, että autokantaa pyritään siirtämään aina vain uudempiin malleihin. Tätähän tietysti edesauttaa se, että vanhat laukeaa entistä nopeammin korjauskelvottomaan kuntoon, eikä naapurin pappa enää tdi-golfilla ajelekaan puoltamiljoonaa kilometriä niin kuin vanhalla kunnon nakuttimella 8O. Onneksi Suomen valtio suuressa viisaudessaan pitää uusien ajoneuvojen verotuksen korkealla, ja kohdistaa sen vielä nimenomaan auton ostohintaan (eikä esim. käyttöön), niin että me saamme vielä pitkään nauttia vanhoista autoistamme ja niiden korjaamisesta, kun uuteen ei anna talous periksi tai ei viitsi myydä sieluaan pankille lainan merkeissä.
Toi oli ihan naulan kantaan!!! :D

Mitä tossa on tullut juteltua Länsiauton korjauspäällikön kanssa, niin hän sanoi, että ei oo uudet BMW ja Saabit enää niin laadukkaita kuin vanhat.

Kova kilpailu ja voiton maksimointi aiheuttavat kompromisseja valittaessa auton komponentteja tuotekehittelyvaiheessa. Osa ei saisi maksaa liikaa auton hintaan nähden, mutta se ei saisi rikkoutuakaan ihan heti. Ratkaisuna onkin se, että tehdään sellaisia osia, jotka hajoavat vasta takuuajan rauettua :wink:

No toi vika lause oli aika pahasti kärjistetty, mutta auton kehittelyvaiheessa joudutaan päättämään, että minkä laatuisia osia autoon laitetaan suhteessa auton hintaan. Liian kalliita osia ei kannata laittaa, koska se ei olisi taloudellisesti kannattavaa. Ja halvallahan ei tunnetusti saa hyvää, joten on löydettävä "välitie" kahden em. väliltä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin