Mielenkiintoista seurata, itsellä on kokemusta 96 mallista johon tuo pitkälti pohjautuu mutta paljon on eroa ja "outoja" rakenteita.
Kyllä siitä tulee hieno, ei liene tehtaalta lähtiessäkään noin siisti!
Hienoa nähdä että on intoa tehdä ja taitoa, paljon saisoo saabeja maailmalla projektina odottaen tekiää.
Tänään lisättiin vielä hieman äänieristettä pohjaan. Äänieristeen ja lattiaverhoilun väliin tulee muovilevy, joka korvaa vanhan kovalevyn ja näin ollen lattia jalkatilassa on edelleen tasainen niin kuin uutena.
Lämmityslaitteen venttiili pitäisi, jostain hommata kun vanha vuotaa ja kattoverhoilu pitää myös uusia, vanhan ollessa auringonvalon haalistama ja pinttynyt.
^ Minkä vahvuista muovilevyä tuohon verhoilun alle tulee? Omassa oli kovalevy vaihtunut jossain vaiheessa vaneriin, jotka yllätys yllätys tahtoivat ruveta homehtumaan.
Mukava ollut seurata tätä projektia. Saadapa jossain vaiheessa tilat, jossa voisi ruveta omaakin Sonettia pistään kunnolla kuosiin.
tsaarela kirjoitti:^ Minkä vahvuista muovilevyä tuohon verhoilun alle tulee? Omassa oli kovalevy vaihtunut jossain vaiheessa vaneriin, jotka yllätys yllätys tahtoivat ruveta homehtumaan.
Mukava ollut seurata tätä projektia. Saadapa jossain vaiheessa tilat, jossa voisi ruveta omaakin Sonettia pistään kunnolla kuosiin.
Olisiko tuon muovilevyn vahvuus jotain 3 mm luokkaa....kenno mainen rakenne ja kevyt. Tuota Sonett projektia kasaillaan vuokratallissa, kun ei ole omaa lämmintä tilaa ja hyvä puoli tuossa on se, että työkalut ja kaikki osat saa jättää leviälleen kun lopettaa eikä tarvitse siivota kaikkia pois tieltä.
Muovilevyn toisella puolella äänieriste maton suikaleet, jotka tulee vielä noihin kohtiin missä kirkasta äänieristettä on asennettuna.
Jos autolla ajetaan sateella ja kenkien mukana tulee vettä, niin onko teoriassa mahdollista, että vesi menee jotain reittiä muovin alle ja jää sinne muhimaan? Ei se kovalevykään ole mikään huokoinen ja erittäin hyvin hengittävä rakenne, mutta kai se ajan kanssa edes mahdollistaa kosteuden siirtymisen puolelta toiselle
Toki yks olis, jos "koolais" jotenki sillain, että varmasti jäis edes parin millin tuuletusrako koko paketin väliin.
Pahinhan on tietysti, jos jollain kelillä sitä vettä tulee muutakin reittiä kuin kenkien mukana.
JP_Vette kirjoitti:Jos autolla ajetaan sateella ja kenkien mukana tulee vettä, niin onko teoriassa mahdollista, että vesi menee jotain reittiä muovin alle ja jää sinne muhimaan? Ei se kovalevykään ole mikään huokoinen ja erittäin hyvin hengittävä rakenne, mutta kai se ajan kanssa edes mahdollistaa kosteuden siirtymisen puolelta toiselle
Toki yks olis, jos "koolais" jotenki sillain, että varmasti jäis edes parin millin tuuletusrako koko paketin väliin.
Pahinhan on tietysti, jos jollain kelillä sitä vettä tulee muutakin reittiä kuin kenkien mukana.
Onhan se muovilevy lattiaverhoiluineen hieman irti tuosta pohjasta kun ei painoa ole päällä. Isälleni sitä ehdotin että jos tekee niin että kengät otetaan aina pois kun tuon kanssa ajaa niin säilyy uusittu lattiaverhoilukin hyvänä.
Mitä tulee veden päätymisestä muiden kuin kenkien mukana autoon niin se taitaa olla aika vähäistä ellei mahdotonta tässä tapauksessa kun pohja on pelleiltään ehjä ja korin ja rungon väliin tulee uudet tiivisteet.