Ja toinen nöyryytys lisää

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Grün
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Grün »

203 euroa. Aika kallista pyörittää takakontissa ylimääräisiä. Tosin Lapin reissuilla taitaa olla pakollista 8O
9-5 2.3tA -98
vesil
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 18:16
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vesil »

Eilen oli sitten minun vuoro: Kauppakeskuksen parkkihalli; vaimo, muksu ja ostokset kyytiin ja sitten startti vain pyörittää. :evil:

Ei kannattasi viedä 9-5:sta ilmesesti ollenkaan parkkihalliin. Ei muutakuin perhe taksiin ja hinuria tilaamaan. Tunnin odottelin ja aina välillä kokeilin. Ei lupaustakaan. Kunnes hinauspojat ovat vieressä....ja Auto starttasi! Ajamalla pääsin merkkihuoltoon ja tänä aamuna todettiin, että vika ei ole pelkästään boxissa. Oli käynyt nätisti, mutta mun mentyä hakemaan autoa, ei taaskaan käynnistynyt. Saapa nähdä mistä löytyy. Takuuhan multa loppui juuri muutama kuukausi sitten :( Niinpä ei ollut iloa myöskään Saab-assistance palvelustakaan.

Nyt autossa on joka tapauksessa uusi DI, joten odotanpa innolla sitä hetkeä, kun se taas käynnistyy. Sen verran mulla on ollut erilaisia nykimisiä matkan varrella ollut, että on hyvä nähdä mikä on uuden DI:n vaikutus. Tarina jatkuu, kunhan....

EDIT: Harmistuksessa unohtui, että onpa kerrankin ollut viimeisen päälle palvelua merkkihuollossa. Laskuun asti :)
Viimeksi muokannut vesil, To Helmi 10, 2005 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
jala 9-5
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 14:42
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jala 9-5 »

Näkyy olevan tuossa di boxin hinnassa eroja eri huoltoliikkeiden välillä, oulussa pyysivät maanantaina siitä 194€ kun itse hankin mahdollista helpotusta ikävän tilanteen varalle... Tuolla hakutoiminnolla sai aika hyvin myös pengottua hintaa imm:lle ja sekin vaihtelee näköjään melkoisesti. Mulla on ajo ollut hieman nykivää ja imm herjas vikaa ku check engine valo syttyi, huomenna käyn vaihdattamassa uuden, saa nähdä minkä hinnan taikovat. Onnekseni olen sen verran tuore saabisti että on vielä myyjäliikkeestä takuuta jäljellä ja sain sovittua imm:n vaihdon myyjän takuuseen.
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Jos epäilee, että on DI mennyt niin ei kannata kauhiasti starttailla. Pääsee toi bensiini pakoputkeen. Mulla tosin hajosi DI kesken matkan, mutta anyway sitten vaihdettiin myös katti setti.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
ankeskit
"Saabisti"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 16:29
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ankeskit »

9-5T kirjoitti:Jos auto sammuu DI:n hajottua kannattaa mennä haistelemaan kasettia ennen kuin yrittää käynnistää uudestaan.
Ai? Tuleeko siitä sellaista "perinteistä" sähkön hajua(tm), kun savu poistuu, vai mitä tarkoitit?

--
antti
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

No onhan se hienoa, että DI toimii savulla. Tietokoneet näkyvät olevan "troijan-hevos vetosia".
96 M75 i12 5-speed ;)
vesil
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 18:16
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vesil »

vesil kirjoitti:. Saapa nähdä mistä löytyy. Takuuhan multa loppui juuri muutama kuukausi sitten ..... Tarina jatkuu, kunhan....

EDIT: Harmistuksessa unohtui, että onpa kerrankin ollut viimeisen päälle palvelua merkkihuollossa. Laskuun asti :)
Vika oli löytynyt kampiakselin asentoanturista ja laskulla minua ei vaivattu :D Eli takuuseen meni koko show ja viimeisen pari päivää sain vielä ajella uudella hienolla Daewoolla :?

Samalla moottoriin laitettiin uusin ohjausofta, jossa on mm. kaasuläppäkotelolle isommat toleranssit ja muuta mukavaa, joka ei jäänyt mieleen. Alkuun tuntui, että tehot hävisi samalla (Saabin oma viriboxi), mutta muutama vedätyskokeilu kertoi, että teho on tallessa, Jotain ilmeisesti on kuitenkin muuttunut kaasupolkimen ohjelmoinnissa tai jossain muualla, kun auto ei ole niin sähäkän oloinen. Viriboxin isoin etu, puhtaampi veto alle 2000 kierroksen, on kuitenkin tallessa :D
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
95-03
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 19:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja 95-03 »

vesil kirjoitti:
vesil kirjoitti:.
Samalla moottoriin laitettiin uusin ohjausofta, jossa on mm. kaasuläppäkotelolle isommat toleranssit ja muuta mukavaa, joka ei jäänyt mieleen. Alkuun tuntui, että tehot hävisi samalla (Saabin oma viriboxi), mutta muutama vedätyskokeilu kertoi, että teho on tallessa, Jotain ilmeisesti on kuitenkin muuttunut kaasupolkimen ohjelmoinnissa tai jossain muualla, kun auto ei ole niin sähäkän oloinen. Viriboxin isoin etu, puhtaampi veto alle 2000 kierroksen, on kuitenkin tallessa :D
Uusi ohjaussofta? Kiinnostavaa! Mun Auto on ihan samanikäinen ja Saabin viriboksilla myös. Mitäs positiivisia puolia softa tuo tullessaan? Negatiiviset toitkin jo esille, Kannattaako pyytää päivitys? Mahtaneeko päivitys tuoda kustannuksia, jos auto muutenkin huollossa?
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

Minäkin ihmettelin, kun 50 tuh. huollon jälkeen tuntui Saabi laiskalta. Ekoissa liikennevaloissa tuntui kuin ei olisikaan enää virisarjaa.

Kun olin ajellut pidemmän matkan, niin kyllähän sieltä potkua löytyi edelleen.
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
vesil
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 18:16
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vesil »

Heräsi sellainen ajatus, että tämä uusi ohjausofta ei anna täysiä paineita kylmällä moottorilla? Sehän olisi periaatteessa fixu ominaisuus, mutta mielummin päättäisin itse.

Olen samoilla linjoilla 9-5T:n kanssa. Toimivaa autoa ei kannata mennä päivittelemään. Mulla on ollut sen verran käyntihäiriöitä, että halusin kokeilla tämänkin vaihtoehdon. Eipä sillä ollut vaikutusta tyhjäkäynnin pieneen epätasaisuuteen. Mutta tulevaisuutta silmälläpitäen suuremmat toleranssit kaasuläppäkotelolle ovat tietysti hyvä juttu. Pahus, kun enää muista niitä muita uusia juttua.

Huollon yhteydessä tehtynä päivityksen ei pitäisi maksaa mitään, ainakaan jos sillä yritetään ratkaista jotain ongelmaa. Mutta, kuten sanottu, lisää tehoa sillä ei ainakaan saa ja sehän on meille ainoa pätevä syy päivittää :wink:
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
Vastaa Viestiin