
Veikkaa rattivaihteen auton merkki
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Menee tänään huoltoon ja sen jälkeen myyntiin. En aatellu sukulaisten talliin satkun seuraksi enää enempää autoja lykätä, semminkin kuin tuollaiselle liikkuvalle tietokoneelle seisonta ei tee hyvää, eikä toiselle harrasteautolle ole tarvetta. 

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Kertokaa ny pesunkestävälle saabistille, et mikä möykky edellisen sivun kuvas on 

900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Hämäännyin tuosta "käyttötarpeen muutoksesta" ja aloin miettiä farmareita ja dieseleitä. Uusi auto on ilmeisesti kuitenkin bensa-sedan? Onko turboa, onko automaattia?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Honda Accord vuosituhannen alusta.JP_Vette kirjoitti:Kertokaa ny pesunkestävälle saabistille, et mikä möykky edellisen sivun kuvas on
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Eiks se djpirtu kans vaihtanu pommarin kovan rummutuksen kera Hondaan, kunnes eksynyt lammas löysikin tiensä takaisin kotiin 

900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Juha96 kirjoitti:Hämäännyin tuosta "käyttötarpeen muutoksesta" ja aloin miettiä farmareita ja dieseleitä. Uusi auto on ilmeisesti kuitenkin bensa-sedan? Onko turboa, onko automaattia?
Accord 1.8 LS '99. Ei turboa, ei automaattia, ei ilmastointia, mutta VTEC.Cona kirjoitti:Honda Accord vuosituhannen alusta.JP_Vette kirjoitti:Kertokaa ny pesunkestävälle saabistille, et mikä möykky edellisen sivun kuvas on

Tonnari meni tänään huoltoon, ja pistän sitten myyntiin kun se sieltä palaa. Leimaa on kumminkin lähes vuosi, ilmastointi toimii hienosti ja lähes kaikki mahdolliset tyyppiviat on korjattu.
Eikös se ollu joku jenkkien monimutkainen kapistus, tämä on aito brittiläinen karvalakkiJP_Vette kirjoitti:Eiks se djpirtu kans vaihtanu pommarin kovan rummutuksen kera Hondaan, kunnes eksynyt lammas löysikin tiensä takaisin kotiin

Edit: Ai niin, se luvattu pihakuva:

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Ihan järkivalinta. Kulutus asettunee varmaan jonnekin 7,5 - 8 litran tuntumaan, eli litran vähemmän mitä manuaalitonnarilla olisi. Varmaan jotain pientä remppaa pukkaa, mutta oletettavasti aika pomminvarma peli tuollai karvalakkina
Tylsähkö lienee, mutta ajaa varmasti käyttöauton virkaa hyvin. Sitten tuohon rinnalle aikanaan joku täysin järjetön harrastelotja (esim. se iso Jenkki tms.) niin hyvä tulee

Tylsähkö lienee, mutta ajaa varmasti käyttöauton virkaa hyvin. Sitten tuohon rinnalle aikanaan joku täysin järjetön harrastelotja (esim. se iso Jenkki tms.) niin hyvä tulee

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Hyvä valinta. Edes jotenkuten kun pitää huolta, noilla tyrkkää sen 400000 km menemään ilman isompia murheita. Jos pitää tuon ikäistä käyttöautoa hakea, ei kovin montaa parempaa vaihtoehtoa ole. Onhan tuo kuitenkin sentään auton kokoinen ja ajoltaan asiallinen.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Kun sitä ei tähän mennessä kukaan ole jaksanut kysyä, niin minä kysyn nyt sitten: miksei
?
Luulisi että jos speksit sopi karvalakkivarusteltuun 1.8 Accordiin, niin vaihtoehtona olisi voinut olla vaikkapa samanikäinen vaparikolkki?

Luulisi että jos speksit sopi karvalakkivarusteltuun 1.8 Accordiin, niin vaihtoehtona olisi voinut olla vaikkapa samanikäinen vaparikolkki?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Oletettavasti vaikuttavaksi tekijäksi mainittu 10 vuoden tuttavuus kyseisen kumipyörän kanssa toi sen A) kätevästi tarjolle, B) sopuhintaan kotipihaan.
Sitäpaitti siinä on VTEC. Vaparikolkissa ei oo.
Sitäpaitti siinä on VTEC. Vaparikolkissa ei oo.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Jonkin verran herkempi ja näppärämpi tuollainen auto on kaupunki sekä taajama-ajoon, kuin tonnari tai og93. Kymmenen vuotta og93 omistaneena ja ajaneena, niin ei ole enää ikävä tullut, vaikka tuulipukuautolla autolla nykyisin ajelenkin. Paitsi tehoja. Kyllä tuollainen 1,5-2 l/100km pudotus bensankulutuksessa pisti tankausasemalla hymyilyttämään ja alkuun taskuparkkeeraukessa virne oli vielä herkemmässä.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Juuri jotain tällaasta mäkin ajattelin.V.J.S kirjoitti:Tylsähkö lienee, mutta ajaa varmasti käyttöauton virkaa hyvin. Sitten tuohon rinnalle aikanaan joku täysin järjetön harrastelotja (esim. se iso Jenkki tms.) niin hyvä tulee

Nimenomaan. Hauskaa kyllä, samainen Accord-sukupolvi oli aikanaan rinnan tonnarin kanssa vakavassa harkinnassa (tosin täysvarusteltuna ja automaatilla), mutta päätin pitäytyä satkussa, ja kun sitten autontarve myöhemmin yllätti niin kävin hakemassa tonnarin.IC1970 kirjoitti:Jos pitää tuon ikäistä käyttöautoa hakea, ei kovin montaa parempaa vaihtoehtoa ole. Onhan tuo kuitenkin sentään auton kokoinen ja ajoltaan asiallinen.
Vielä pienempikin auto tosiaan riittäisi oikein hienosti mun tarpeisiini, mutta kuskin tilojen lisäksi niissä alkaa esim. muotoilu, äänieristys ja ajettavuus olla jo sen verran täynnä kompromisseja, että mieluummin uhraan vähän kalliimmat pitokulut. Ja kun päästiin täynnä kompromisseja olevista autoista puhumaan, niin:
Lyhyesti: koska minä en pidä og-kolkista.AZP kirjoitti:Kun sitä ei tähän mennessä kukaan ole jaksanut kysyä, niin minä kysyn nyt sitten: miksei- - vaparikolkki?


Tosiaankin, tonnarissa on painoa 50 kg enemmän, hevosvoimia vajaat sata enemmän ja newtonmetrejä lähes 250 enemmän, mutta ajossa ero ei ole läheskään yhtä dramaattinen. Itseasiassa meinaa mennä pidemmät kiihdytykset aina liikaa yli rajoituksen, koska kierrosalueen yläpäässä todella tapahtuu ja moottori on niin älyttömän hiljainen, että kierrosten kerääntymistä ei huomaa yhtä helposti. Tyhjäkäynnillä meinaa todella iskeä vanha loistoautoklisee "onkohan se käynnissä".aero kirjoitti:Sitäpaitti siinä on VTEC. Vaparikolkissa ei oo.

Olihan tällä paljon merkitystä. Kyseessä on 17-vuotias brittiläisvalmisteinen japanilaisauto, jossa on vähän alkavaa pintaruostetta yhdessä lokasuojassa pohjan ollessa ruosteeton. Isän kaksi vuotta uudempi, 50tkm vähemmän ajettu kolkki oli viime vuonna myytäessä käynyt jo pohjan ruostekorjauksessa ja takalokarit kukkivat komeasti. Kaupat Hondasta tehtiin sillä mallilla, että edellisen omistajan ei tarvinnut enää huolehtia jakopäärempasta, katsastamisesta ja uusien renkaiden hankkimisesta, ja minä vastaavasti sain sen verran reilun alennuksen että sillä vaihdattaa jakopään ja renkaat, tekee laajan perushuollon ja katsastaa, eikä edelleenkään olla Nettiauton hinnoissa.aero kirjoitti:Oletettavasti vaikuttavaksi tekijäksi mainittu 10 vuoden tuttavuus kyseisen kumipyörän kanssa toi sen A) kätevästi tarjolle, B) sopuhintaan kotipihaan.
Vaikka mukavuusvarustus kattaa lähinnä kaukosäätöisen keskuslukituksen ja lämmityslaitteen (joka muuten tehollaan peittoaa niin tonnarin kuin suunnilleen kaikki muutkin autot vanhaa satkua lukuunottamatta [takalasinlämmitin hakkaa sitten senkin 6-0]), niin 70-80-luvun suunnitteluun tottuneelle on hiljalleen paljastunut kaikenlaista pikkuhienoutta: matkustajan turvatyyny joka ei syö hansikaslokeroa, kahdessa osassa kaatuvat takaselkänojat, avaussalvat selkänojille takakontin puolella, sivuturvatyynyt (!!!), älykäs sisävalo himmennystoiminnolla, syttyy automaattisesti keskuslukitusta avattaessa ja avainta virtalukosta irrottaessa, niin paljon säilytystiloja kojelaudassa ja keskikonsolissa että tonnarikin kalpenee ml. mukitelineet, puupaneelit kojelaudan lisäksi myös ovissa (


Edit: Triviatietona tätä viestiä hiottiin näköjään 80 minuuttia

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Tästä tulee viä maukas perjantaikeskustelu, jos 100hv eroa ei huomaa ja upgradetus tonnarista femmaan on marginaalinen
Unohtamatta listaamiasi ng900... siis Accordin ...varusteita älykkäästä sisävalosta turvatyynylliseen hanskalokeroon 
Mut ei sillä. Saabisti mikä saabisti. En provosoidu ja olen edelleen sitä mieltä, että ph2 S40 on ollut paras autoni. On niitä muitaki kuin Saabit
Virtasen Tomiki joskus tais sanoa, et ei tartte ajaa Saabilla ollakseen saabisti.
Sun tonnaris on tainnut tulla se perinteinen vaihe päälle, että pommia on korjattu lompakko levällään ja nyt kun se ilmeisesti olis jokseenkin kunnos, niin se annetaan "ilmaseks" seuraavalle? Jos myyntikrapulaa pelkäät, niin taivaspaikka (hehheh) voi löytyä jonkun pihasta muutamaks kuukaudeks (Jos Piikkiöön ajat, niin eiköhän se avon kans saman puun alle mahdu). Harvoin auton vaihto säästömieles kannattaa ja samasta syystä Excelillä inhorealistisesti pyöritellen minäki jaksan femmalla ajaa yli 300km työmatkaa. Plus muut ajot...
Kaikkeen yllämainittuun viitaten silti seki on totuus, että autokuumeeseen ei auta kuin uus auto.


Mut ei sillä. Saabisti mikä saabisti. En provosoidu ja olen edelleen sitä mieltä, että ph2 S40 on ollut paras autoni. On niitä muitaki kuin Saabit

Sun tonnaris on tainnut tulla se perinteinen vaihe päälle, että pommia on korjattu lompakko levällään ja nyt kun se ilmeisesti olis jokseenkin kunnos, niin se annetaan "ilmaseks" seuraavalle? Jos myyntikrapulaa pelkäät, niin taivaspaikka (hehheh) voi löytyä jonkun pihasta muutamaks kuukaudeks (Jos Piikkiöön ajat, niin eiköhän se avon kans saman puun alle mahdu). Harvoin auton vaihto säästömieles kannattaa ja samasta syystä Excelillä inhorealistisesti pyöritellen minäki jaksan femmalla ajaa yli 300km työmatkaa. Plus muut ajot...
Kaikkeen yllämainittuun viitaten silti seki on totuus, että autokuumeeseen ei auta kuin uus auto.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
Kuulostaa siltä, että vannoutunut 80-lukulaisten GM-vapaiden Saabien kannattaja on saanut silmänsä auki ja huomannut että kyllä 80-luvun jälkeen autonsuunnittelussa on sentään jotain järkevääkin kehitystä tapahtunut, ja että on ne muutkin merkit jotain osanneet tehdä oikein kuin Saab
OG-kolkin heikkouksista olen alustaa ja vilkun äänimerkkiä lukuunottamatta pitkälti eri mieltä. Sen ärsyttävän turvavyöpimputuksen saa ohjelmoitua pois päältä. Muotoilu on toki makuasia ja penkin säätöjen tai tilojen suhteen painin 176-senttisenä ihan eri sarjassa, joten ymmärrän kyllä kommentit sen puoleen. Varsinkin kun itselläni on molemmissa Saabeissa ollut aina kuskin penkki taimmassa asennossa, jolloin löytyy hyvä ajoasento. Osaltaan tämän mahdollistaa automaattilaatikko, eli ei tarvitse pysytä painamaan kytkintä pohjaan, lisäksi pidän aina selkänojaa melko pystyssä. Kaikki minua pidemmät kaverit jotka OG:tä joskus ajoivat, siirsivät kuitenkin penkkiä aina eteenpäin
1,5 vuotta OG-kolkista luopumisen jälkeen katselen edelleenkin kaiholla hyväkuntoisia yksilöitä kun sellaisia liikenteessä näkyy. Kyllä se autona vain oli niin hyvä ja kaunis, vaikka olikin mustilla muovihelmoilla, perusvarustelulla ja kärsi omistusaikanani jotakuinkin kaikki kyseisen mallin tyyppiviat sytytyskasettiongelmia lukuun ottamatta.
Hondassa on mielestäni japanilaisista Subarun jälkeen eniten särmää, joten sinänsä valinta oli saabistilta ymmärrettävä, varsinkin kun auto löytyi lähipiirista edullisesti. Ainahan se on hyvä käydä hieman vieraissa, että osaa sitten taas arvostaa sitä nuoruuden ihastusta
. Ja saabistin ei todellakaan tarvitse ajaa aina Saabilla, varsinkin sellaisessa tilanteessa jossa mikään Saabin malli ei täytä tarkoitusta.
Eiköhän Rattivaihteellekin vielä tule ikävä Saabia käyttöautona, ja hanki jonain päivänä sen himoitsemansa SportCombin. Jos ajomäärät nousee mainittuihin lukemiin, niin suosittelen omalla kokemuksella dieselkoneista versiota, ja budjettimielessä tietenkin mahdollisimman suurilla kilometreillä

OG-kolkin heikkouksista olen alustaa ja vilkun äänimerkkiä lukuunottamatta pitkälti eri mieltä. Sen ärsyttävän turvavyöpimputuksen saa ohjelmoitua pois päältä. Muotoilu on toki makuasia ja penkin säätöjen tai tilojen suhteen painin 176-senttisenä ihan eri sarjassa, joten ymmärrän kyllä kommentit sen puoleen. Varsinkin kun itselläni on molemmissa Saabeissa ollut aina kuskin penkki taimmassa asennossa, jolloin löytyy hyvä ajoasento. Osaltaan tämän mahdollistaa automaattilaatikko, eli ei tarvitse pysytä painamaan kytkintä pohjaan, lisäksi pidän aina selkänojaa melko pystyssä. Kaikki minua pidemmät kaverit jotka OG:tä joskus ajoivat, siirsivät kuitenkin penkkiä aina eteenpäin

1,5 vuotta OG-kolkista luopumisen jälkeen katselen edelleenkin kaiholla hyväkuntoisia yksilöitä kun sellaisia liikenteessä näkyy. Kyllä se autona vain oli niin hyvä ja kaunis, vaikka olikin mustilla muovihelmoilla, perusvarustelulla ja kärsi omistusaikanani jotakuinkin kaikki kyseisen mallin tyyppiviat sytytyskasettiongelmia lukuun ottamatta.
Hondassa on mielestäni japanilaisista Subarun jälkeen eniten särmää, joten sinänsä valinta oli saabistilta ymmärrettävä, varsinkin kun auto löytyi lähipiirista edullisesti. Ainahan se on hyvä käydä hieman vieraissa, että osaa sitten taas arvostaa sitä nuoruuden ihastusta

Eiköhän Rattivaihteellekin vielä tule ikävä Saabia käyttöautona, ja hanki jonain päivänä sen himoitsemansa SportCombin. Jos ajomäärät nousee mainittuihin lukemiin, niin suosittelen omalla kokemuksella dieselkoneista versiota, ja budjettimielessä tietenkin mahdollisimman suurilla kilometreillä

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Veikkaa rattivaihteen auton merkki
^ ja ^^ Tässä lukiessa alkaa mullekin lopulta valkenemaan mitä tarkoitetaan, kun puhutaan Saab-laseista.
Makuasioista ja mieltymyksistä sekä henkilökohtaisista kokemuksistahan tässä on enimmäkseen kyse. Itte ainakin olen hyväksynyt sellaisen tosiseikan, että autoissa on kyse lähes pelkästään tunteesta niin kauan kuin niitä ei käytetä suoraan työntekoon (ja vielä senkin jälkeen). Tavallaanhan tämä on mulle paluu kotiin, normaalitehoiseen ja perusvarusteiseen keskiluokan autoon, enemmän Accordilla on yhteistä satkun kuin tonnarin kanssa mitä ajokokemukseen tulee.
Niin, ja edelleen aitosaabin omistavana voin kutsua edellisiä kirjoittajia todellisen Saabin pettäjiksi, ja ilmoittaa vaihtaneeni merkkiä General Motorsin pimeään maailmaan astumisen sijaan.
Ihan vakavasti, Saabin malleista mulle uppoaa kaikki tonnariin saakka, Dame Edna -femma sekä (faceliftattu) ng-kolkki. Viimeksimainittuhan on jo GM:ää Saab-vivahtein (Pakarin vastarinnasta huolimatta
), ehkä juuri sen takia se vaikuttaa yhtenäisemmältä paketilta ja lienee luotettavuudeltaan helposti paras moderneista malleista. Henkilökohtaisia kokemuksia ei ole kuin hyvin lyhyen koeajon verran. Subarusta taas en ole koskaan suuremmin välittänyt poislukien 00-luvun loppupuolen Legacyn. 9-3 SC on kenties kovin kilpailija diesel-työmatkakulkineen tittelistä yhdessä C5 III:n kanssa.
Vaihdoin Hondaan kesärenkaat, ja voi jesus että muuttui ajettavuus entistäkin tarkemmaksi ja vakaaksi. Alustan korkeus tippui matalasta vielä matalammaksi, ja ajotyyli meinasi heti karata tonnarimallin lipumisesta kovin urheilulliseksi
Saman tien meni myös tilaukseen toinenkin pari Kumhoja, lähtee noista Sunnyistä sen verran hirveä vollotus.

Makuasioista ja mieltymyksistä sekä henkilökohtaisista kokemuksistahan tässä on enimmäkseen kyse. Itte ainakin olen hyväksynyt sellaisen tosiseikan, että autoissa on kyse lähes pelkästään tunteesta niin kauan kuin niitä ei käytetä suoraan työntekoon (ja vielä senkin jälkeen). Tavallaanhan tämä on mulle paluu kotiin, normaalitehoiseen ja perusvarusteiseen keskiluokan autoon, enemmän Accordilla on yhteistä satkun kuin tonnarin kanssa mitä ajokokemukseen tulee.



Ihan vakavasti, Saabin malleista mulle uppoaa kaikki tonnariin saakka, Dame Edna -femma sekä (faceliftattu) ng-kolkki. Viimeksimainittuhan on jo GM:ää Saab-vivahtein (Pakarin vastarinnasta huolimatta

Vaihdoin Hondaan kesärenkaat, ja voi jesus että muuttui ajettavuus entistäkin tarkemmaksi ja vakaaksi. Alustan korkeus tippui matalasta vielä matalammaksi, ja ajotyyli meinasi heti karata tonnarimallin lipumisesta kovin urheilulliseksi

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22