![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Edit. Koitin etsiä foorumilta aihetta, mutta en löytänyt. Oliko vanhemmissa MY 02-04 vahvistin etupenkin alla , mutta tässä ei ainakaan ole.petriky kirjoitti:Mistä olisi helpoin ottaa input tulo ulkoiselle subilleAuto on siis MY 05 Aero wagon AS 2 navilla. Siis ilman tehtaan subia. Ostin eilen Hertzin sub + vahvistin boxin ja virtapiuhat vedin kynnyskoteloita pitkin akulle, mutta mistä otan sisääntulon subin vahvistimelle ja missä alkuperäinen vahvistin sijaitsee
Jos käyttää sitä vaihtoehtoa 1 , niin onkohan takakajarit vielä mahdollista saada toimimaan jotenkin järkevästiTermos kirjoitti:Soittimen ja orig. vahvistimen välillä kulkee ainoastaan kaksi linjatasoista (balansoitua) signaalia, etukaiuttimet (etuovet ja kojelauta), sekä takaovet (ja subbari(t) AS3 vehkeissä).
Järkevä tapa lisätä vahvistin ja subbari on ryöstää signaali soittimen ja orkkisvahvarin takakaiutinlinjoista:
Vaihtoehto 1. Katkomalla linjatasoiset signaalijohdot ja kytkemällä pelkästään plussat RCA - jatkojohtoon lisävahvistimelle. Tällöin takakaiuttimet mykistyvät. RCA - jatkojohdon vaipat kannattaa maadoittaa orig. vahvistimen suojapellin kiinnityspultteihin häiriöiden eliminoimiseksi.
Vaihtoehto 2. Rosvoamalla pelkästään plussasignaalit RCA - jatkojohtoon, tällöin takakajarit säilyvät toiminnassa, mutta silloin lisävahvarin sisääntulosignaalin taso on heikompi. Toimivuus riippu lisävahvarin ominaisuuksista, eli joutuuko gainia säätämään niin, että subbari toistaa kaikki mahdolliset häiriötkin.
Ykkösmetodilla olen onnistuneesti kytkenyt lisävahvistimet tuon vanhemman femman AS2 radio/CD/kasettisysteemiin ja Aeron Prestige 200 navisysteemin perään.
Johtojen värit vaihtuvat vuosimalleittain, joten niitä en ala arvailemaan, kun nyt justiinsa ei ole WISsiä saatavilla.
Tekipä kytkennät kummalla tavalla tahansa, niin oleellista on, ettei soittimelta lähteviä "miinuslinjoja" kytketä lisävahvistimen RCA - johtoon. Balansoidussa systeemissä niissä kulkee myös signaali (vastakkaisvaiheisena plussaan nähden), eli niitä ei ole maadoitettu.
Sähkömiehet voi täsmentää, ajatus takkuaa näin aamukolmelta
Saisko vähän tarkennusta tuosta maadoituksesta ja kytkennästä.Termos kirjoitti:Soittimen ja orig. vahvistimen välillä kulkee ainoastaan kaksi linjatasoista (balansoitua) signaalia, etukaiuttimet (etuovet ja kojelauta), sekä takaovet (ja subbari(t) AS3 vehkeissä).
Järkevä tapa lisätä vahvistin ja subbari on ryöstää signaali soittimen ja orkkisvahvarin takakaiutinlinjoista:
Vaihtoehto 1. Katkomalla linjatasoiset signaalijohdot ja kytkemällä pelkästään plussat RCA - jatkojohtoon lisävahvistimelle. Tällöin takakaiuttimet mykistyvät. RCA - jatkojohdon vaipat kannattaa maadoittaa orig. vahvistimen suojapellin kiinnityspultteihin häiriöiden eliminoimiseksi.
Ykkösmetodilla olen onnistuneesti kytkenyt lisävahvistimet tuon vanhemman femman AS2 radio/CD/kasettisysteemiin ja Aeron Prestige 200 navisysteemin perään.
Onko sulla nyt paikoillaan orkkisrammari, vai se jälkiasennussoitin, jonka mainitsit toisessa viestiketjussa?Pee kirjoitti: Mihin väliin tuo maadoitus kannattaisi ottaa? Tuosta naaras rca:sta soittimen takaa?
Hyvin tuntuu toimivan ilman mitään lisäpalikoita.Griffin99 kirjoitti:Varmasti paukkuu jos vain toinen "kuumakarva" kytketään, silloin koko signaaliväylä roikkuu ilmassa. Balansoitu kytkentä balansoimattomaan vaatii aina komponentin väliin tekemään sovituksen. Mitähän Termos on käyttänyt?
Ok. Olen itse katkaissut originaalisoittimien linjatasoiset johdot alkuperäisen vahvistimen läheltä, vänkärin ovenpielestä.Pee kirjoitti:Orkkismankkaa yritin kytkeä, hieman huonolla toteutuksella