Audilla on tullu kesän mittaan ajettua kymmeniä tuhansia kilometrejä. Rahaa on mennyt vakuutusten ja verojen lisäksi:
-Katsastus
-Alapallonivel
-Uusinkatsastus
-Yksi öljynvaihto
Eturenkaat näyttää tätä nykyä tältä:
Tämä on se hetki, kun pitää pysähtyä miettimään, että pistääkö paska kiertoon vai laittaako siihen rahaa. Minä valitsin ensimmäisen. Auton hinta on jo haukuttu polttoaineessa takaisin ja myyntihintakin oli "ihan ok" kun sen kaverin isälle myin. Eli Femma kuusen alta ajoon
Vähän turhaan tuli tilattua renkaat Femmaan. Ensiks ne piti mennä Audiin ja Femma olis ollu "vara-auto kunnon talvirenkailla", mutta eihän siinä olisi mitään ilollista hyötyä sitte. Kitua jonku Audin puikos. Kylmäki siä on talvella. Ja Femma nököttäis mädäntymäs kuusen alla. Auto tykkää kun sillä ajetaan. Ja Saab on Auto isolla Aalla.
Noh tommosilla vastaavilla All Weatreilla (huom. eri asia kuin ns. All Season) on tullu ajettua Kanadassa kolmenkympin pakkases ja Italias kolmenkympin heltees ja hyväthän ne on. Toki ne liukkaimmat nollakelit on kokematta, mut kai se keskimäärin on sit siltä pakkasen ja helteen väliltä se pito
Se hyvä puoli nois on, että niitä voi hyvällä omatunnolla ajaa loppuun sit kesäsin. Rehdit "pohjolan" kitkat on kamalat kesällä. Ei mee auto suoraan edes 50 km/h vauhdis vaikka olis renkais 3 bar painetta. Noilla All Seasoneilla menee. Eli summasummarum: "pohjolan" kitkat ei sovellu loppuun ajettuina talveen eikä kesään. Eli ne pitää dumpata hyvis ajoin kiertoon. Lompakko ja luonto kiittää etc. Toki kiittää se siitäki, ku ajaa auton katolleen luonnonsuojelualueelle ja öljyt valuu sit suoraan maahan
Mut joo. Huomatkaa loppukesän superinvestointi eli tunkki! Ei tarvi enää haitarin kans leikkiä
Laatikko nykii vanhaan tapaan ja kakkonen ulisee tutusti, mut keväällä äänimaailmaan tuli mukaan myös vain vedättäessä kuuluvua snadi ujellus. Toisessa ketjussa jotkut hypettävät RVS:n taikatahnaa ja kertovat sen parantavan moottoria, laatikkoa, lompakkoa, plaseboa, libidoa, elämäniloa ja mitä näitä mitattavissa olevia tärkeitä määreitä nyt onkaan.
Selailin laatikoiden hintoja, ja tulin siihen lopputulokseen, että minäkin voin kokeilla vajaa 70€ taikatahnaa paremman elämän toivossa, kun purkaamolla puoli milliä ajetut laatikot maksaa 1500€, Saabpartsilla tehdasuusi vain 1070€ ja tämä kaiken korjaava taikatahna siis vain 70€. Lisäksi työn osuus on aika pieni.
Parastahan tossa 70€ taikatahnassa on myyntipaketin sisältö. Eli öljyä pitäisi imeä laatikosta suoraan.
Tosta kun vähä pyörittelee mielessään ton letkun pituutta ja suhteutaa sen tohon tikkuun, niin eihän se sinne öljypintaan yllä. VMP.
Kiire oli ja olin aivan varma, että jossain pitäisi olla purkin pohjalla viä vähä oikeaa viiniä, jotta vois vain lisätä sitä eikä imeä vanhaa tuubiin, mutta ei löytyny. Jostain sit löysin silikoniletkua, jolla sitte jatkoin tota köyhien kuihduttamaa penninvenytyspakettia. Siis oikeesti, 70€ tuote joka pitää ranettaa euron jämäosalla itse? Jooh, sitä minäki.
Noh onnistu taikatahnan lisäys, ohjeen mukaiset ajelut ja on the road.
Femmalla on tullu ajettua jo reilusti yli 1000 km viikonlopun aikana

Fiilis on kuin kotiin olisi mennyt. Kesä meni rattosasti Audin puikois, mut on Femma vaa hieno auto.
RVS:ää en nyt sen kummemmin kommentoi, mutta sanottakoon, että on vähän kiikun kaakun lähdenkö ostamaan toista 70€ putelia "koska ohje suosittelee niin tietyis tapauksis". Fiilis on se, että kankkulan kaivoon menee seki.
Ajan nyt ton nykivän ja ulisevan laatikon kans niin kauan kuin se kulkee. Sen jälkeen voi sitte pysähtyä miettimään, että ostaakko laatikko vaí esim moottorivikainen viiru johon ottaa kone tästä.
Autokuumetta pukkaa sen verran pahasti, että tekisi mieli varustella tätä. Jos vaihtais kaiuttimet etuoviin ja kojelaudalle, BT-soitin ja ehkä alustasarja. Niillä varmaan sais vähän uuden kulkineen fiilistä.
Reilun viikon päästä pääsee katsastukseenki, joten jään innolla odottamaan mitä siellä tuumataan tällä kertaa. Käsijarrun vois säätää, jos oikeen viitteliäs olis.